• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Hulp bij website

Status
Niet open voor verdere reacties.

gertio

Junior lid
Lid geworden
23 jun 2020
Berichten
33
Waarderingsscore
5
Ik heb een website over de Enschedese verzetsstrijder Johannes ter Horst. Het adres van de site is www.johannesterhorst.nl

Ik heb twee hoofdstukken toegevoegd, namelijk hoofdstuk 25 Onthulling Bermmonument en hoofdstuk 26 Stichting 1940-1945. Je ziet ze staan in de linkermarge. Ik weet er te weinig van om ze op de goeie plaats te krijgen namelijk achteraan.
Mijn vraag is: kan iemand mij de weg wijzen?
Gert
 
Kun je iets duidelijker zijn? Want je zegt hoofdstuk 26 Stichting 1940-1945 maar die staat nu als 01 genoemd.

Ik weet niet of je een programma gebruikt zoals Wordpress of gewoon html pagina's.

Ik zie het volgende in de bron staan:
Code:
<li>00: <a href='/'>beginpagina</a></li>
                <li id="recordsArray_43">01: <a href="/stichting40_45">stichting40_45</a></li>
                <li id="recordsArray_40">02: <a href="/onthulling_bermmonument">onthulling_bermmonument</a></li>
In theorie zou het gewoon moeten werken als je deze naar beneden verplaatst en dan alle nummering veranderd.
 
Vraag van mij: kan ik erin komen met Paginabron weergeven? Of op een andere manier? hoe sla ik dat op?
 
Vraag van mij: kan ik erin komen met Paginabron weergeven? Of op een andere manier? hoe sla ik dat op?

De site heeft een inlog optie, rechts onderin staat de "beheer" link. Ik vermoed dus dat het een "sitebuilder" is en geen handmatige html.
Hoe beheer jij jouw site @gertio ?
Ja, hoe beheer ik deze site? Ik had haar gebouwd in html. Toen heeft iemand mij aangeboden de site om te bouwen tot wat ze nu is. Ik kan erin komen met Beheer, dan inloggen en aanpassen. Vaak doe ik dat via html omdat ik dat beheers. Dus ik heb nu 2 nieuwe hoofdstukken toegevoegd: Stichting 40-45 en Onthulling Bermmonument. In de linkermarge krijg ik die twee hoofdstukken niet op de goeie plaats. Onthulling Bermmonument zou op de op één na laatste plaats moeten komen. En stichting 40-45 op de laatste plaats.
Als ik ingelogd ben en klik op aanpassen in de linkermarge, krijg ik een bijna leeg scherm met mijn mailadres en info over een andere website. Maar niet de hoofdstukken-indeling, die ik zou willen veranderen.
Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is. Anders vraag maar.

Gert
 
@BlackTiger vraagt: Kun je iets duidelijker zijn? Want je zegt hoofdstuk 26 Stichting 1940-1945 maar die staat nu als 01 genoemd.

Dat is nu precies mijn probleem. Het hoofdstuk Stichting 1940-1945 staat nu op 01, maar moet naar plek 26. Hoe doe ik dat?
 
De pagina bron bekijken kun je door op de rechter muisknop van de browser te klikken en dan is er meestal wel een optie "pagina bron bekijken" aanwezig. Echter je hebt er niets aan om dat op te slaan.

Ik weet wat je probleem is, maar ik kan je niet helpen als ik niet weet op welke wijze die website gemaakt is. Of je dat thuis in html doet met kladblok bijvoorbeeld, of dat het een Wordpress site is of Joomla of CMSimple of iets in die geest.

Eventueel kun je me ook even via een pm (prive bericht) benaderen als je wilt dat ik het even voor je fix.
 
Hoe stuur ik je een pm?
 
Dank, heb ik gedaan. Ik wacht op zijn reactie.
 
Geen dank en succes met het oplossen van jou vraag :)
 
Het "Beheer" linkje is een dood linkje johannesterhorst.nl/# (werkt niet). Het is geen CMS website (Wordpress, Joomla of anders). Als het een SiteBuilder zou zijn dan is het een heeeele slechte. De pagina maakt gebruik van PHP (programmeertaal op de server) en MySqli (database op de server). Dit is o.a. te zien aan de gebruikte naamgeving in de html "recordsArray" (array van database records).

Edit: in Javascript wordt Beheer linkje gebruikt om het formulier te tonen.
 
Laatst bewerkt:
@roon Het probleem is al opgelost. Het is een soort van zelfgemaakt CMS uiteraard gemaakt van PHP en MySQL, maar een beetje amateuristisch in elkaar gezet. Echter ik mag niets zeggen want ik kan helemaal niet in PHP schrijven. :)
Een CMS is een verzamelnaam, niet alleen Joomla en Wordpress en EasyCMS zijn cms systemen. dus dit is feitelijk wel degelijk een CMS.

Het beheer linkje werkt overigens wel, ik krijg daar netjes een inlogschermpje te zien.
Dat verzorgt dan weer dat bewerkingspagina als je dat zo zou kunnen noemen.

Helaas heeft de vorige maker verzuimd om een mogelijkheid er in te zetten om nieuwe artikelen ook te sorteren. De enige mogelijkheid die over bleef om dat te doen was fysiek via de database en dat heb ik dan ook gedaan.

Ik maak me echter een beetje zorgen om Gertio, want we hadden een goed pm contact hierover. Nadat ik hem gemeld had dat ik nog iets ging proberen (direct database editten dus) en daarna nog eens een pm dat alles goed gelukt was heb ik helaas niets meer van hem vernomen.
Daar heb ik nog op gewacht en daarom hier ook nog niet gereageerd.

Voor zover ik begrepen heb is hij ook al wat ouder, dus hopelijk is alles nog in orde met hem.
Anyway, zijn vraag is wel opgelost en alles staat op de juiste plek al sinds 28 april.
 
Dag Richard,

Met mij gaat het prima. Ik heb gereageerd op je mailtje van vanmorgen.

Heel erg bedankt voor het oplossen van het probleem.

In mijn mailtje stel ik je nog een vraag.

Hartelijke groet,

Gert
 
Ik kan mijn vraag in de mail hier herhalen: Toen je mijn probleem had opgelost, waarbij je in mijn database was geweest, adviseerde je me die database van johannesterhorst.nl te backuppen.

Kun je mij vertellen hoe ik van mijn database van johannesterhorst.nl een backup kan maken?

Hartelijke groet,

Gert
 
... dit is feitelijk wel degelijk een CMS.
Zonder extra informatie was dit in de html niet zichtbaar.
Wordpress is een blog maar voor het gemak noemt iedereen het een cms.

Helaas heeft de vorige maker verzuimd om een mogelijkheid er in te zetten om nieuwe artikelen ook te sorteren.
Dit kan in de SQL query worden gesorteerd met ORDER BY. Als alternatief kan de array in de PHP worden gesorteerd met asort(....) of ksort(...)

De website is eigenlijk aan een nieuwe vormgeving toe (met behoud van gegevens) zodat het op alle apparaten goed wordt weergegeven, maar dat is slechts mijn mening. Ik ben het met Black Tiger eens dat de maker de site niet zo netjes heeft opgeleverd.
 
Wordpress is een blog maar voor het gemak noemt iedereen het een cms.
Nja, Wikipedia en vele andere verklaringen denken toch anders over wat een CMS is, maar goed dat is verder niet zo belangrijk.
Wordpress is in elk geval zeer zeker geen blog want je kunt bij de source.

Dit kan in de SQL query worden gesorteerd met ORDER BY. Als alternatief kan de array in de PHP worden gesorteerd met asort(....) of ksort(...)
Dat is me bekend, alleen ben ik geen webdesigner dus ik weet niet hoe ik dat in php moet gaan inbrengen op zo'n manier dat je zelf kunt kiezen waar iets komt te staan, dat is met id's geregeld in die database.

De website is inderdaad aan nieuwe vormgeving toe, maar moet ook eenvoudig blijven voor de huidige eigenaar. Ben toen even gaan kijken naar CMSimple, had ik ooit eerder gebruikt. Maar ik krijg dat voorbeeld niet zoals het nu is met ie twee kolommen. Dan moet je weer naar Wordpress en dat is weer te uitgebreid.
Hij kan er goed mee overweg nu dus misschien het beste zo laten. Ik denk dat de maker een welwillende hobbyist/vriend is geweest die dat toen gratis gedaan heeft.

@gertio Mailtje is ontvangen en gaat nog beantwoord worden. De backup van mysql regel ik wel, maar ik beantwoord de mail wel.
 
Ja, over de al of niet ingewikkeldheid van de site kan ik geen zinnig woord zeggen. Ik hou me wel aanbevolen voor iemand die haar kan overzetten naar een eenvoudige site.
 
Ik heb de site johannesterhorst.nl gebouwd met HTML. Zoals ook janverhoeff.nl en hogerhoning.nl
Via het web ben ik benaderd door iemand die als geïnteresseerde in oologssites mij aanbood de site om te bouwen, zodat die beter te vinden zou zijn voor zoekers op het web. Het uiterlijk van de site zou hetzelfde blijven. Dat gebeurde ook.
Ik kon er redelijk mee overweg omdat er ook een html-functie op zat. Alleen niet een functie om de hoofdstukken in de goeie volgorde te zetten.
Dat probleem heeft Black Tiger voor mij opgelost.

Ik kan er dus mee overweg, maar als ik deze site overdraag aan een historische vereniging of Stichting vraag ik me af of die de site kunnen beheren.

Ondertussen, nog een keer, veel dank voor jullie goeie zorgen, vooral van Richard Black Tiger.

Hartelijke groet,

Gertio
 
Ik hou me wel aanbevolen voor iemand die haar kan overzetten naar een eenvoudige site.
Geen probleem, alleen wordt dat in het najaar. Tot die tijd ben ik 2 andere websites aan het ombouwen voor desktop/tablet/smartphone. Eventueel contact met mij.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan