• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Hulp Gevraagd: Met verwijderen virussen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ricardo

Gevestigd lid
Lid geworden
23 aug 2004
Waarderingsscore
0
Ey allen,

ik krijg sinds ik de nieuwe versie van ad aware run meldingen van AVP virusscanner dat er virussen zitten in C:/volume control_restore ofzo ( weet nie meer precees ) ik heb wel vaker meddingen gehad alleen AVP virusscanner vind telkens niks ( is upgedate ) terwijl de meldingen van zeggen van AVP virusscanner virus found SasserD enz run AVP virusscanner maar nogmaals met AVP virusscanner vind ie dus niks.. ik kan ook deze map niet openen omdat er spatie's instaan vind ik een beetje gek spatie's in een map.. weet iemand wat dit is en wat ik hier tegen kan doen?

Hoi Ricardo :)

Welkom op het forum! :D

Bedoel je deze map waarin de besmetting aangetroffen wordt?:
C:System Volume Information_restore
=> Dat is de map waarin zich de herstelpunten van de functie "Systeemherstel" (XP) of "Systemrestore" (ME) bevinden, dus de punten die windows XP/ME gaat gebruiken wanneer je een systeemherstel laat doen. Het eigenlijke besmette bestand is verwijderd, maar er is wel een herstelpunt opgeslagen met een "kopie" van het virus..
=> deze map is standaard door Windows zelf verborgen en beveiligd.

Om van die melding vanaf te geraken moet je hetvolgende doen: :)

De functie Systeemherstel (XP)/ System Restore even uitschakelen
Waarom?
* om de besmette herstelpunten te verwijderen, een virusscanner of removaltool kan geen virussen, trojans, ... uit deze herstelpunten halen (Windows laat niet toe dat er veranderingen gebeuren aan de herstelpunten, dus ook hen virusverwijdering ed)
* en daardoor te voorkomen dat je wanneer je Systeemherstel toepast, terug besmet raakt met het virus...
Hoe? (xp)
rechtermuisklik op icoontje van "Deze Computer" --> Eigenschappen --> tabbladje "Systeemherstel" --> "Systeelherstel uitschakelen" AANvinken --> ok.
De oude, besmette herstelpunten worden nu automatisch verwijderd.

* Vergeet nadien wel niet Systeemherstel terug in te schakelen (door het vinkje weg te nemen!!) anders worden er geen nieuwe herstelpunten aangemaakt...

Controleer dan even of je virusscanner alle updates heeft en voer een scan uit, normaalgezien mag hij die melding dan niet meer geven :)

Evtl kan je ook nog een online scan doen, dat kan noit kwaad en die ziet mss nog iets dat je eigen anti-virusapparatuut niet gezien had .. vbn:
* Bitdefender
* TrendMicro
* PCpitstop-Antivirusscans
* Kaspersky
* Panda Activescan
* McAfee
* Symantec; Security scan en virusdetection
* RAVantivirus
* Trojanscan

Succes! :)

Kijk dit zijn andwoorde waar ik iets aan heb! Onwijs bedankt Kingpin!

ik heb nu ff uitgezet en 5 min daarna weer aan en ik hoop dat het nu weg is.

nogmaals bedankt.

Graag gedaan :D
Succes! :)

de melding zou moeten uitblijven nu; besmet herstelpunt is weg :)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan