• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Hulp gezocht NAS

Status
Niet open voor verdere reacties.

Twisted

Bekend gezicht
Lid geworden
30 mei 2007
Berichten
111
Waarderingsscore
0
Hoi,
Ik heb een Apple Imac 24 en voor mijn media center heb ik de nieuwe MAc Mini aangesloten op mijn TV. Ik wil graag een eigen NAS maken welke fungeert als Itunes server voor beide PC's.

Mijn huidige Western DIgital World Book met 2 TB is voor 75% vol en ik ben dus op zoek naar veel meer TB. Het liefst een systeem wat ik iedere keer kan uitbreiden als de schijven vol raken. Daarnaast is het energieverbruik een van de vereiste. Dit moet zo laag zijn als het maar kan.

Kunnen jullie mij helpen met de geschikte behuizing, type drives, software e.d.

Hartelijk dank
Rik
 
Je kan 3 kanten op:

A: kant en klare nas met schijven

B: Barebone voor een nas zonder schijven [echter weinig verkrijgbaar]

C: zelf het geheel samenstellen op basis van bijvoorbeeld het nieuwe pine-trail platform van intel

Nu is mijn vraag aan jouw, welke van die 3 opties wil je voor gaan?
 
Hoi Polley,
mijn voorkeur gaat uit naar zelf samenstellen
Rik
 
Ik zou dan een PC samenstellen op basis van het Pine Trail platform [de nieuwe Atoms]. Die zijn zuinig en ruim voldoende. Je kan dan dus ook zelf een behuizing kiezen en zelf je harde schijven uitkiezen. Daarnaast heb je dan ook nog ruimte voor extra's in de toekomst. Nadeel is waarschijnlijk dat er maar een beperkt aantal aansluitingen zal zijn voor harde schijven maar ook dat is weer op te lossen natuurlijk.

Ik durf alleen niet te zeggen welk besturingssysteem je dan kan gebruiken zodat het geheel samen kan werken met Apple apperatuur.....
 
Enig idee welke behuizing de meeste schijven kan opbergen
Rik
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan