• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Hulp indelen netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

woutje90

Nieuw lid
Lid geworden
22 jan 2014
Berichten
14
Waarderingsscore
0
Screenshot_20181122-194955_Keep Notes.jpg

Ik heb een vraag over het gebruik van een accespoint. Ik heb dit Accespoint.
Ik heb een router op de begane grond staan. Boven op zolder is slecht wifi-ontvangst.
Er is een loze leiding van zolder tot aan de trapkast beneden. Van de trapkast tot de router is er geen ruimte voor een kabel. Mijn moeder wil dat niet en dat snap ik.

Mijn plan is om de accespoint in de trapkast te hangen. De router verbindt draadloos met het accespoint. Het accespoint wordt bedraad aangesloten op de computer boven.
Zou dit moeten werken?

Als dit zou moet werken, wil ik het nog een stapje willen uitbreiden. Boven wil ik tussen de kabel van beneden en mijn computer nog zo'n accespoint zetten. Op die manier heb ik ook Wifi. De wifi is voor mijn telefoon en een Google chromecast. Werkt dit ook?
 
Je accesspoint moet de mogelijkheid hebben om als Bridge te werken, waarbij het AP een client wordt van de router. Mogelijk dat je het AP moet voorzien van andere firmware, bijv. DD-WRT.
Ik heb op deze manier jarenlang met twee routers een verbinding tussen router in de woonkamer en m'n pc's en printer in de werkkamer op de eerste verdieping gehad. Werkt wel, maar relatief traag. Powerline is in dat geval een betere optie.
 
Dank voor de antwoorden. Helaas is een powerline geen optie. Mijn ma heeft in de woonkamer twee powerline-adapters. Deze twee vormen een verbinding tussen de router beneden en het tv-kastje beneden. Vanwege esthetische reden mag hier geen kabel tussen getrokken worden.
Dit is het acces point. Sitecom geeft aan dat het apparaat als draadloze switch te gebruiken moet zijn.
Volgen kpn kan je de powerline niet gebruiken voor ėn televisie ėn computer door elkaar.
Zie Installeren en oplossen storing Draadloze Verbindingsset
 
Laatst bewerkt:
Een accesspoint draadloos verbinden met een accesspoint gaat je denk ik niet echt helpen. De verbindingen die je dan maakt met het accesspoint zullen niet al te stabiel zijn vermoed ik. Mede gezien de kwaliteit van het accesspoint.
 
Een andere oplossing waar ik aan heb zitten denken zijn wifi-repeaters. Hebben jullie daar goede ervaringen mee?
 
Dat is zeker een goede optie.

Overigens loopt de onderste link in je bericht dood.
 
Ik heb al een week niet meer gereageerd, maar ik denk dat ik de oplossing heb. Zouden jullie willen checken? Alvast dank!

Ik koop een wifi-repeater (EX7000), zet die in de trapkast en leid een kabel naar boven naar een Sitecom N300 accespoint die al heb. Boven kunnen apparaten bedraad of draadloos verbinding maken met de sitcom. Beneden maakt de repeater draadloos contact met de router en bedraad met de sitecom. Op die manier denk ik aan alle eisen te hebben voldaan:

1.geen draden of nieuwe kastjes in de huiskamer
2.geen powerline verstoringen omdat verschillende powerlines tv- of internetsignaal versturen.
3.stabiel wifi en ethernet boven.
plan wifi mam.jpg
 
Dat zou goed moeten gaan werken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan