• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

hulp voor beginner javascript gezocht

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ra1

Nieuw lid
Lid geworden
5 mrt 2022
Berichten
1
Waarderingsscore
0
Hallo allemaal

ik ben een beginner in javascript en nu was ik met behulp van een tutorial iets aan het proberen te coderen. ik kon de stappen en uitleg redelijk goed volgen tot ik mijn terminal moest openen, daar kreeg ik ipv te zien wat ik verwachte de volgende melding;

The default interactive shell is now zsh.
To update your account to use zsh, please run `chsh -s /bin/zsh`.

Als ik naar mijn gebruikers account ga dan krijg ik de melding dat ik mogelijk niet meer kan inloggen na het aanpassen.

Kan iemand mij aub vertellen wat dit betekend en wat ik moet doen?

bijvoorbaat dank,

Ra1.
 
Ik kan je niet helpen met je vraag helaas. Wel heb ik je topic naar de goede plek verhuisd.
 
Na de lange tijd van je vraag is het waarschijnlijk al opgelost?

Het lijkt erop dat je een Mac hebt geüpdate. Op de nieuwere MacOS is Bash niet geüpdate, dit heeft te maken met licenties. Wellicht is Apple's overstap van Bash naaar zsh de oorzaak van de melding.

Om te kijken welke standaard shell is ingesteld:
Code:
echo $0

Om de Terminal shell te updaten naar zsh:
Code:
chsh -s /bin/zsh

Je kan zo te zien in Terminal en dan in Instellingen altijd de oudere /bin/bash blijven gebruiken.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan