• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Hyperlink werkt niet bij de ontvanger

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronkrabben

Ron (natuur moet je zien)
Lid geworden
28 mrt 2010
Berichten
422
Waarderingsscore
0
Als ik een link meestuur in de email via msoffice 2019 werkt deze niet bij de ontvanger, hoe kan dit?
 
Het probleem kan bij de ontvanger liggen. Vaak heeft hij dan zijn standaardbrowser niet correct ingesteld.

Het probleem kan ook door jou veroorzaakt zijn. Als je een link plakt in een e-mail, moet je na het plakken van de link (url) liefst nog een keer op de Enter toets drukken, zodat de cursor op de volgende regel komt te staan. Soms wordt de link dan pas aanklikbaar.

Ook is het mogelijk dat jij je berichten opstelt in Platte tekst (Tekst zonder opmaak) in plaats van HTML. Dan wordt de link ook niet aanklikbaar.
Dat kun je zo controleren:
Open Outlook 2019
Klik in de menubalk op Bestand, dan op Opties.
In het venster Opties voor Outlook klik je in de linker kolom op E-mail.
Controleer dan of ingesteld is dat jij je berichten opstelt met de opmaak HTML. Want dat moet om links aanklikbaar te maken:
5f5a12c49e793-Ashampoo_Snap_2020.09.10_13h44m27s_005_.png


Als het bij jou goed is ingesteld (dus als HTML), dan ligt het probleem waarschijnlijk bij de ontvanger. Wat gebeurt er als de ontvanger op een link in jouw e-mail klikt? Krijgt hij dan een foutmelding te zien of gebeurt er helemaal niets?
 
Ron, ik heb even zitten testen. Ik heb een e-mail opgesteld met Outlook 2016 en die mail stuurde ik naar mijzelf.
In die mail heb ik enkel een link (naar dit topic) geplakt.
Omdat ik die mail naar mijzelf verzond, kwam die mail per ommegaande binnen in Postvak IN van Outlook 2016. Het maakte niet uit of ik na het plakken van de link op de Enter toets drukte of niet. De link was in alle gevallen aanklikbaar.

Maar... toen ik mijn andere e-mailprogramma (Thunderbird) opende, zag ik wel duidelijk verschil. De link was niet aanklikbaar wanneer ik na het plakken van de link vergeten was om 1 keer op de Enter toets te drukken:

5f5a19c3e52a2-Ashampoo_Snap_2020.09.10_14h14m08s_006_.png


Daarom een tweede test. Weer stelde ik een mail op in Outlook 2016, maar deze keer drukte ik na het plakken van de link wél een keer op de Enter toets. En zo zag die mail er toen uit in Thunderbird:
5f5a1a1fad33f-Ashampoo_Snap_2020.09.10_14h16m19s_007_.png


Het is dus ook afhankelijk van het e-mailprogramma dat de ontvanger gebruikt. Maar jij, als afzender, moet ervoor zorgen dat je na het plakken van een link altijd een keer op de Enter toets drukt, voordat je die e-mail gaat verzenden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan