• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

I need Picasa ...

Status
Niet open voor verdere reacties.

chriseen1

Nieuw lid
Lid geworden
19 jun 2006
Berichten
24
Waarderingsscore
0
Beste allen,

Ik had op mijn Mac OS Catalina 10.15.7 de app. Picasa.
Vermits ik de harde schijf moest her-formatteren ben ik deze dus kwijt.
In een notendop, mijn foto-bewerking beperkt zich tot basis ingrepen (horizon rechttrekken, contrast aanpassen, bijsnijden en eventueel in kader plaatsen...).
In Picasa ging dat bijzonder vlug en gemakkelijk.
Ik heb nu reeds enkele free apps geprobeerd, helaas zijn deze veel ingewikkelder en vergen veel meer handelingen om hetzelfde te bekomen.
Ben echt radeloos want de layout in Picasa was zo eenvoudig ,duidelijk en gebruiksvriendelijk.
Ik zou een nier afstaan om weer met Picasa te mogen werken, Iemand die kan helpen?


mvg. Chris
 
Ik heb Picasa for Mac gedownload bij Techspot (dat is de tweede link van artstudiog) en geïnstalleerd op mijn antieke iMac (draaiend op OS X El Capitan (10.11.6).

Wel eerst via Beveiliging en privacy > tabblad Algemeen, onder 'Sta programma's toe die zijn gedownload bij:' kiezen voor Elke willekeurige bron. Anders wordt de installatie geweigerd.
 
Bedankt, helaas, beiden zijn wss 32-bits apps en kunnen niet geïnstalleerd worden... tenzij er een achterpoortje bestaat.Schermafbeelding 2023-03-31 om 09.16.53.png
 
Ik heb Picasa for Mac gedownload bij Techspot (dat is de tweede link van artstudiog) en geïnstalleerd op mijn antieke iMac (draaiend op OS X El Capitan (10.11.6).

Wel eerst via Beveiliging en privacy > tabblad Algemeen, onder 'Sta programma's toe die zijn gedownload bij:' kiezen voor Elke willekeurige bron. Anders wordt de installatie geweigerd.
Dankjewel, op mijn oude Macbook Air lukte het ook. OS X Yosemite 10.10.5
Is beter dan niks. Ik vind het nog steeds het meest gebruiksvriendelijke app voor eenvoudige bewerking.
mvg. Chris
 
Werkt Picasa zonder enig probleem op jouw Macbook Air?
Ik krijg nog wel onderstaande foutmelding als ik Picasa op mijn iMac wil openen:

6426b0ce768e6-foutmelding_Picasa.png


Als ik op OK klik, dan verschijnt dezelfde foutmelding opnieuw. Maar nadat ik 5 keer op OK heb geklikt, verdwijnt de foutmelding en opent Picasa. Ik heb er nog weinig mee gedaan, enkel een tekst op een foto gezet, maar dat ging zonder problemen.

Dit enkel ter informatie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan