• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Icloud werkt niet meer met Vista computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jan05

Nieuw lid
Lid geworden
21 nov 2019
Berichten
11
Waarderingsscore
0
Voorheen kon ik probleemloos foto's overzetten van iPhone naar computer met Windows Vista. Sinds enkele maanden werkt dit niet meer. Ik kan op icloud wel inloggen, alleen daarna kan ik op geen enkele manier foto's bekijken of iets dergelijks. Op de icons verschijnt een handje als ik er met de cursor op ga staan, maar verder gebeurt er niets. Is daar een oplossing voor te bedenken? Op de apple site werken ondersteunende programma's pas vanaf Windows 7.
 
Hallo Jan,
591ec03aecb0a-smiley_says_hello.gif
hartelijk welkom op dit geweldige forum.

Hallo Jan, in je laatste zin schrijf je al waar het aan ligt.
En mogelijk ook, omdat in januari volgend jaar de ondersteuning voor Windows 7 ophoudt, dat ook die versie op gegeven moment niet meer werkt.

Waarom werk jij nog met die inmiddels bijna antieke Windows Vista?
 
Hallo Jan,
591ec03aecb0a-smiley_says_hello.gif
hartelijk welkom op dit geweldige forum.

Hallo Jan, in je laatste zin schrijf je al waar het aan ligt.
En mogelijk ook, omdat in januari volgend jaar de ondersteuning voor Windows 7 ophoudt, dat ook die versie op gegeven moment niet meer werkt.

Waarom werk jij nog met die inmiddels bijna antieke Windows Vista?
Huh? Windows Vista??? gebruikt dat nog iemand dan? Als ik netmarketshare mag geloven is zelfs Win XP en Ubuntu meer in gebruik....

En je kan via Dropbox overzetten, geen iTunes oid. nodig.

@
Abraham54


Dat kun je dan ook aan XP gebruikers vragen. Al ben en was ik wel meer een fan van XP, dan dat W10 keer niks gedrocht.
 
Bedankt voor de informatie. Mijn zwager zit nog helemaal in de Vista mode. Hij is 86 jaar oud en ik denk niet dat hij nieuwere versies van windows aan kan.
Als ik een apple Phone driver zou kunnen installeren (die heb ik per abuis definitief van zijn systeem verwijderd) is hij waarschijnlijk al geholpen. Icloud werkt niet voor Vista, maar hij kan wel zijn iPhone aansluiten en foto's overzetten, als die tenminste herkend zou worden door Windows.
Ik overweeg om Windows 7 te installeren als het allemaal niet helpt.
 
ik heb op wikiHow en download.com een programma gezien dat iPod/iPhone drivers installeert. Dat zou werken mits je geen iTunes hebt geïnstalleerd. Ik ga morgen een poging wagen om die driver te installeren.
Ik geef overigens toe dat Vista sterk verouderd is
 
Hallo Jan, ga dan meteen over op Windows 10.
Er zelfs een Vista thema voor Windows 10!
 
Ik moet zeggen dat jullie de moed er wel in houden!
Ik had verwacht een waardevolle tip te krijgen. W10 is geen oplossing gezien de capaciteit van de computer en dat W10 erger is dan 8.1 en Vista brengt me ook niet veel verder.
Toch bedankt voor jullie reactie.
 
@Jan05 Welkom op dit forum!

Maar natuurlijk houden wij de moed erin. We geven het niet zomaar op.

Windows 10 is zeker niet erger dan Vista. Daar kan je echt wel aan wennen zeker als je het Vista thema gaat gebruiken. Je spreekt erover dat Windows 10 vanwege de capaciteiten van je computer geen optie is. Kan je eens aangeven over welke capaciteiten je computer beschikt?
 
Bedankt voor de informatie. Ik had verwacht technische tips te krijgen op mijn vraag. Vooralsnog ben ik van plan met het bestaande systeem de boel weer aan de gang te krijgen: het zoeken naar een driver voor een iPhone. Het betreft overigens niet mijn computer maar die van een familielid van 86 jaar; ik wil zijn gewoontes met de computer niet al te veel verstoren met een nieuw systeem. Wat voor computer hij precies heeft weet ik nu niet, maar waarschijnlijk is het niet geschikt voor Windows 10.
 
Als ik een apple Phone driver zou kunnen installeren (die heb ik per abuis definitief van zijn systeem verwijderd) is hij waarschijnlijk al geholpen. Icloud werkt niet voor Vista, maar hij kan wel zijn iPhone aansluiten en foto's overzetten, als die tenminste herkend zou worden door Windows.

*hoelang is dit dan geleden ..mogelijk dat je met het terugplaatsen van een herstelpunt deze driver terug kunt krijgen ..this het proberen waard .
**indien een herstelpunt géén optie is dan is mogelijk het volgende voor u een optie ..
 
Ik had verwacht technische tips te krijgen op mijn vraag

We lopen gewoon even alle opties langs en geven aan de hand daarvan tips. Jij reageert daar dan weer op en zo komen we verder.
 
@Jan05 - doe in die Vista computer het onderstaande, zodat we te weten komen wat er nog mogelijk is met die machine.

Post enkel de link, die je via onderstaand tool verkrijgt.

Download
51ec442687372-sp_64_Canned.png
Speccy van Piriform


Bij de installatie van "Speccy" wordt gevraagd om de Google Chrome webbrowser mee te installeren.
Indien je dit niet wenst, verwijder dan de vinkjes.

Speccy van Piriform opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: start "Speccy" middels dubbelklikken.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8/8.1 en Windows 10: start "Speccy" middels rechtsklik en dan kiezen voor Als Administrator uitvoeren.

Speccy van Piriform gebruiken:
  • nadat de analyse van Windows klaar is, plaatst "Speccy" de uitkomst daarvan in een nieuw venster.
  • Klik nu in de menubalk op Bestand (File) en kies voor Publiceren (Publish Snapshot)
  • Bevestig het publiceren door JA (Yes) te klikken.
  • Nu zal een pop-upvenster openen met daarin de vraag voor wel of niet publiceren.
  • Bevestig dat eerste dus.
  • Kopieer nu de link in het nieuw geopende webvenster en plak die link in jouw volgende bericht.
 
*hoelang is dit dan geleden ..mogelijk dat je met het terugplaatsen van een herstelpunt deze driver terug kunt krijgen ..this het proberen waard .
**indien een herstelpunt géén optie is dan is mogelijk het volgende voor u een optie ..

Laatste herstelpunt was van 2 jaar terug. Ik heb dat in eerste instantie gedaan, echter zonder resultaat. De driver is gewoon verdwenen. Ik heb iTunes geïnstalleerd omdat ik hoopte dat dan automatisch ook de iPhone driver geïnstalleerd zou worden. Dat was dus niet het geval. Ook heb ik het copytransfile programma gedownload en uitgevoerd (je moet dan iTunes wel eerst verwijderen). Dat lukte de eerste keer niet, maar een tweede poging was een succes. Zwager blij, ik blij.
 
@Jan05 - doe in die Vista computer het onderstaande, zodat we te weten komen wat er nog mogelijk is met die machine.

Post enkel de link, die je via onderstaand tool verkrijgt.

Download
51ec442687372-sp_64_Canned.png
Speccy van Piriform


Bij de installatie van "Speccy" wordt gevraagd om de Google Chrome webbrowser mee te installeren.
Indien je dit niet wenst, verwijder dan de vinkjes.

Speccy van Piriform opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: start "Speccy" middels dubbelklikken.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8/8.1 en Windows 10: start "Speccy" middels rechtsklik en dan kiezen voor Als Administrator uitvoeren.

Speccy van Piriform gebruiken:
  • nadat de analyse van Windows klaar is, plaatst "Speccy" de uitkomst daarvan in een nieuw venster.
  • Klik nu in de menubalk op Bestand (File) en kies voor Publiceren (Publish Snapshot)
  • Bevestig het publiceren door JA (Yes) te klikken.

    • Nu zal een pop-upvenster openen met daarin de vraag voor wel of niet publiceren.
    • Bevestig dat eerste dus.
    • Kopieer nu de link in het nieuw geopende webvenster en plak die link in jouw volgende bericht.
Bedankt voor deze info. Op zijn computer is Chrome geïnstalleerd, alhoewel die niet meer ondersteund wordt.
Het is me gelukt de driver weer op het systeem te krijgen, dus de kou is uit de lucht en hij kan weer foto's overzetten.
 
@Jan05 dus in het kort is het je dan gelukt met het copytransfile programma om de missende driver terug te verkrijgen … *fijn voor anderen die hier voordeel kunnen uit halen .
 
Ja, CopyTrans Drivers Installer. Dat heeft geholpen. Hij kan z'n iPhone weer aansluiten op de computer.
Bedankt voor de ondersteuning.
 
Graag gedaan. Ik zal het topic als opgelost mankeren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan