• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Info Iemand bekend met Duitse betaalsystemen?

nlreiniernl

Gewaardeerd
Lid geworden
10 jun 2007
Berichten
1.125
Waarderingsscore
139
Wie o wie? De Duitsers gebruiken hier en daar nog een zogenoemde "EC-karte". Bij sommige, vaak overheidsinstanties, is het alleen mogelijk om met een EC-karte te betalen. Dus niet met Maestro, Visa, Mastercard of weet ik veel wat er allemaal is.

Gister ben ik bij een Duitse bank geweest welke mij vertelde dat ik alleen een EC-karte kon krijgen als ik daar een rekening open. Dit lijkt mij allemaal wat veel van het goede voor die 10 tot 20 keer per jaar dat ik het zal gebruiken.

Wie kent dit systeem, hoe kom ik aan zo'n kaart, is het überhaupt mogelijk om zo'n kaart te krijgen in Nederland?
De ING heeft geen idee waar ik het over heb via de geweldige chatbot. Banken zijn sowieso onbereikbaar en totaal niet meedenkend in Nederland.
 
Thanks maar dat had ik allemaal al gelezen. Volgens die website is dus de enige manier om zo'n kaart te bemachtigen om een rekening te openen in Duitsland.
Ik wil zeker weten dat er echt, echt, geen andere optie is dan een rekening openen in Duitsland.
 
Wie o wie? De Duitsers gebruiken hier en daar nog een zogenoemde "EC-karte".
Ik geloof niet dat ik je helemaal begrijp. Dat je bij sommige overheidsinstanties niet met je mastercard of je gewone bankpas kunt betalen vind ik al ietwat vreemd want ik km sinds 1998 voor 90% van mijn vakanties in Duitsland. (2x per jaar en dat al 13 jaar lang) Ik tank er, ga uit eten, doe er boodschappen en heb er zelfs een keer een parkeerboete betaald. Waarmee? Allemaal met mijn gewone ING bankpas en in een heel klein aantal gevallen met mijn reguliere creditcard(ook ING).

Vanwaar de behoefte aan een (kennelijk) bijzonder betaalmiddel als de EC card? Je schrijft idd. terecht al : "De Duitsers gebruiken hier en daar....". Vanwaar jouw behoefte om 'mee' te gaan in dat 'hier en daar', daar waar je in 99,95% gewoon met je normale bankpas en anders met je creditcard kunt betalen?
 
Ik geloof niet dat ik je helemaal begrijp. Dat je bij sommige overheidsinstanties niet met je mastercard of je gewone bankpas kunt betalen vind ik al ietwat vreemd want ik km sinds 1998 voor 90% van mijn vakanties in Duitsland. (2x per jaar en dat al 13 jaar lang) Ik tank er, ga uit eten, doe er boodschappen en heb er zelfs een keer een parkeerboete betaald. Waarmee? Allemaal met mijn gewone ING bankpas en in een heel klein aantal gevallen met mijn reguliere creditcard(ook ING).

Vanwaar de behoefte aan een (kennelijk) bijzonder betaalmiddel als de EC card? Je schrijft idd. terecht al : "De Duitsers gebruiken hier en daar....". Vanwaar jouw behoefte om 'mee' te gaan in dat 'hier en daar', daar waar je in 99,95% gewoon met je normale bankpas en anders met je creditcard kunt betalen?
Omdat het niet anders kan. Het gaat om een voertuigregistratiekantoor. Daar accepteren ze gewoon niets anders dan een EC-karte. Daar komen doorgaans ook weinig buitenlanders over de vloer.
 
Dus gewoon contant : = een wettig betaalmiddel, ff pinnen dus.
 
Dus gewoon contant : = een wettig betaalmiddel, ff pinnen dus.
Dat gaat dus niet. Daarbij zegt een "wettig betaalmiddel" niets voor een winkelier. Ik hoor dat mensen vaker zeggen maar een winkelier mag zelf bepalen welke betaalmiddelen zij accepteren.

"De wet verplicht niemand om wettige betaalmiddelen te accepteren. Een winkelier mag contant geld (biljetten en munten) of betalen met een pinpas of creditcard weigeren."

BRON:
Rijksoverheid
 
Dan rest je wellicht niets anders een rekening te openen in DLD en daarna zo'n EC kaart aan te schaffen.
Je schijft 10 a 20 keer paar jaar. Da's nog altijd nog 8 tot 18 keer meer dan de reden die ik had om ooit een Creditcard aan te schaffen :) : puur voor de tolpoortjes en het tanken in Frankrijk en Spanje.
 
Dan rest je wellicht niets anders een rekening te openen in DLD en daarna zo'n EC kaart aan te schaffen.
Je schijft 10 a 20 keer paar jaar. Da's nog altijd nog 8 tot 18 keer meer dan de reden die ik had om ooit een Creditcard aan te schaffen :) : puur voor de tolpoortjes en het tanken in Frankrijk en Spanje.
Haha ja dat is waar :p
 
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan