• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Iemand die weet of dit (zie link ribbon flex cable) , ook ergens om de hoek misschien te vinden is ?

  • Onderwerp starter Verwijderd lid 166019
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
V

Verwijderd lid 166019

Gast
Iemand die weet of dit (zie link ribbon flex cable) , ook ergens om de hoek misschien te vinden is. Hier staat letterlijk zelfde info op kabeltje als die ik hier heb, en verder oogt ook identiek


Al zoiets besteld bij chinezen net even verderop, maar misschien wat meer in de buurt ook, en betwijfel of die ook passen, dit haast zeker de juiste. Volgende besteld 45 pins, maar twijfels over.


Ps Binnenkort meer btw op site van de oosterlingen, wat eerlijker, zei een meneer, hij betreurde het denk ik dat iets in nederland nu niet meer na vijf keer over de kop te zijn gegaan, zo makkelijk meer verkocht kon worden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nee geen 45 pin, wel 50 pin:


^ Bovenstaande heeft klemaansluitingen aan beide zijden, onderstaande maar aan één kant.
(Datasheets staan rechts op de pagina.)


Maar een pitch van 0.5 mm is wel moeilijk inkorten naar 45....
 
Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Maar die al van meneer Ali heb besteld, daar zal ik niks mee kunnen dus ?

En moet i.d.d. met aan twee kanten zo'n blauw lipje, 50 pins kan misschien wel aangepast, maar of dan wel goed te plaatsen is vraag ik me af, komt wel precies, plasticje om vast te zetten ook gebroken, dus moet met lijm, even makkelijk herpositioneren er dus niet bij.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Maar die al van meneer Ali heb besteld, daar zal ik niks mee kunnen dus ?

En moet i.d.d. met aan twee kanten zo'n blauw lipje, 50 pins kan misschien wel aangepast, maar of dan wel goed te plaatsen is vraag ik me af, komt wel precies, plasticje om vast te zetten ook gebroken, dus moet met lijm, even makkelijk herpositioneren is er dus niet bij. Als iemand weet of hetgeen waar die ingezet moet ook te vinden is, soortgelijke waren op één van die links te zien, misschien idee om ook bij te bestellen, dan kan plasticje om vast te zetten daarvan ervoor gebruikt misschien. Ik zal nog eens sneupen daarnaar ook.............misschien nog, eerst zo maar weer ff. Als da oké is.
 
Maar die al van meneer Ali heb besteld, daar zal ik niks mee kunnen dus ?
Eh... er staat "Toonhoogte 0.3mm". Dat is de blubbervertaling van "Pitch 0.3mm". En d.w.z. de afstand tussen de aansluitingen is 0,3mm. Je ziet ook dat de aansluitingen in twee rijen zijn opgesteld om sluitingen te voorkomen van dit mini-formaat.

Bij je eerdere link naar ebay is de pitch 0,5mm... Dus jij bepaalt welke van de twee het moet zijn, ik heb gezocht op 0,5mm. De link in #4 lijkt mij prima, alleen nog de juiste lengte bepalen.
 
Ja, dat handigheidje viel mij ook op, dat niet op de kabel die hier heb, dus vrees nu dat verkeerde heb, aansluiting zal ook in zoals je/u zei, in twee rijen opgesteld zijn lijkt me. Die link naar de ebay advertentie, staan exact dezelfde gegevens op het kabeltje, als die ik hier heb.
 
Het enige wat te lezen is: AWM 2896. Dat is een algemeen kabeltype van die fabrikant, daarin zit nog niet de pitch of lengte vermeld.
Het plaatje laat contacten in één rij zien. Net als wat ik in #4 linkte. Wat is dan nog het probleem ?
 
Geen specifiek probleem, alleen dat nog niet helemaal duidelijk heb. Staat bij 0.5 mm pitch (bij die ebay advertentie). Daar moet ik dus ook op letten, geen idee alleen welke ik hier heb (als dat ruimte tussen pinnetjes is, zal zoiets wel zijn, maar moet toch precies weten lijkt me ). Ps aansluiting doet niet heel veel toe, vooral als kabel langer is dan nodig, kan zelf met mesje contactjes voorzichtig van plastic strippen, al is wat extra gedoe.
 
Ga afwachten of die besteld heb werkt, , als manier vind om te testen, kan altijd die uit je/u link alsnog bestellen misschien. Toch handiger om de exacte aansluiting ook te vinden, waar plastic lipje op zat om vast te klemmen, die hier afgebroken was (dacht dat eerder al iets over had gezegd, niet zeker) . Kan lipje daar dan van gebruiken, maar moet daar exact passende dan voor vinden. Geen tweedehands goedkope dvd roms in de buurt op moment helaas.

Ps Voor wat waard, meedenken zover nog altijd gewaardeerd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Plastic strippen zou ik zeker niet doen. Waarom weet je de lengte niet ? Ik kan de juiste lengte zo zoeken op de site van rs-online, 50, 100, 152, of 200mm

45 draden, en 0,5 mm van elkaar, dat is 45 x 0,5 (+ 2 x 0,25mm isolatie aan de zijkanten) = 23 mm kabelbreedte. Dat is toch te meten ?
 
Oké, die besteld had van Ali sloegen helemaal nergens op, pech niks meer aan te doen. Die hebben moet is lengte 6 cm en breedte +/- 23 mm (zoals ik nu zie dat je schrijft, en logisch dat te meten is, staarde blind denk ik dat onder mm precies moest op gaan meten, dat kan vereenvoudigen even niet bij stil gestaan, neemt u me niet kwalijk), dus i.d.d. 0,5 pitch (of afstand logischer vertaald, of worp? nhoch joah , hoe 't ook maar heet).
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zou het, dat moeilijk inkorten is ? Weet ik toch niet eerder dan wanneer probeer, lijkt me moeilijkst niet, al scheurt minder makkelijk dan huisvuilzak strip waarschijnlijk. Vergrootglas en stanleymes voorzichtjes lijkt me. Bestel er 5, kan het een keer misgaan, geeft wat ruimte toch weer.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zou er niet aan beginnen, en liever het alternatief bekijken: kan het niet een cm korter (5cm), of kan ik 2x2cm opvouwen (10cm)
 
Cm korter kan niet, moet met dvd mee bewegen bepaalde afstand, misschien ook genoeg, maar misschien ook niet. Laatste zin snap ik niet wat je bedoeld.
 
.... of kan ik 2x2cm opvouwen (10cm)
Een S in de kabel leggen.
Maar als het de aansluiting van de laser in een DVD station is dan wordt dat inderdaad moeilijk. Ik wist niet dat het een bewegende kabel is, ik dacht aan een gefixeerde opstelling.
 
Staat ook nog 50 volt Ma 60 V AC, kan daar zomaar aan voorbij gaan ? (lange thread voor dvd rom reparatie, hou ondertussen tweedehands site in de gaten of in buurt heel ding ook kan vinden misschien).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan