• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Iets vreemds met opstarten Whatsapp desktop.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Veng

Elite lid
Lid geworden
27 nov 2012
Berichten
6.543
Waarderingsscore
137
De laatste dagen, het lijkt sinds de cumulatieve. update KB5006670, wil Whatsapp desktop niet meer normaal opstarten. Alleen als ik de setup.exe draai start hij op, dus zonder helemaal opnieuw te installeren. Ook als ik Whatsapp eerst helemaal verwijder en opnieuw installeer lost dit het probleem niet op.
Ook de setup.exe in de lijst met automatisch op te starten progs zetten werkt niet. Hij start alleen op als ik de setup.exe handmatig start. Lastig omdat ik hem dagelijks gebruik.
Heeft iemand anders toevallig ook deze ervaring?
 
Laatst bewerkt:
Vergeef me maar dat stelt me gerust. Dan ligt het niet aan mij(n systeem alleen).
 
Ik denk dat er dan meer mensen dit probleem hebben en hopelijk er een melding van maken, zo dat er dan een update uit komt.
 
Vraag is altijd wie dit probleem moet oplossen: Microsoft of Google. daraan gekoppeld: waar te melden Ik denk de laatste. Omdat het aantal desktopgebruikers niet zo hoog zal zijn zal dit wel even duren denk ik.
 
Ik heb dat probleem ook. Whatsapp al een tijdje niet meer gebruikt met de pc.
App opnieuw gedownload uit de ms store en het probleem leek opgelost. Na afsluiten van de app werkte die niet meer bij een volgende start. Met administratorrechten werkt het dan wel.
 
Vraag is altijd wie dit probleem moet oplossen: Microsoft of Google. daraan gekoppeld: waar te melden Ik denk de laatste. Omdat het aantal desktopgebruikers niet zo hoog zal zijn zal dit wel even duren denk ik.
Ehh, wat heeft Google ermee te maken?

WhatsApp is van Facebook, of anders Microsoft als maker van Windows.
 
Idd. een foutje. Was in de war met Facebook.
 
Vraag is altijd wie dit probleem moet oplossen: Microsoft of Facebook.
Ik zou zeggen Microsoft, aangezien het waarschijnlijk door hun update wordt veroorzaakt.
Of Whatsapp moet pas geleden een update hebben gehad, die niet goed werkt.
Maar dat kun je natuurlijk makkelijk testen door de betreffende update van Windows tijdelijk te verwijderen.
 
Het verwijderen van de update loste niets op maar ik vraag me af of die verwijdering zo vlekkeloos gaat, dat je daar de conclusie uit mag trekken dat het aan Whatsapp ligt.
 
Als je de update hebt verwijderd en na een herstart blijft probleem, dan ligt het toch aan Whatsapp zelf. Want anders zou het weer probleemloos moeten werken.

Heb jij dit probleem ook nog steeds bij de laatste versie van Whatsapp?
Er is vandaag een update geweest voor Whatsapp, versie 2.2140.7.0
 
Ik zal de nieuwe downloaden. Ik ging er van uit dat de installer zelf de laatste versie kiest.
 
Ik gebruik zelf geen desktop versie, dus ik weet niet of dit automatisch gaat.
Maar hopelijk lost deze update jou probleem op 🤞
 
Goede tip. Met nieuwe update is probleem opgelost. Dank je.
 
Goed om te horen dat het probleem toch bij Whatsapp lag en nu is opgelost 😀
 
Ik hoop dat ShadyAngel meeleest want dan kan die het waarschijnlijk ook oplossen.
 
Heb hetzelfde probleem. Zal mijn pc eens van updates voorzien. Kijken of het dan is opgelost.
 
Zie dit draadje nu pas: ook bij mij sinds enkele dagen Wharsapp alleen op te starten via de exe die ik nu (ook) op bureaublad heb staan. Inmiddels ook al de-install en her-install gedaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan