• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Iets vreemds met opstarten Whatsapp desktop.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zou toch deze commando's eens in CMD mode draaien (wel CMD opstarten als administrator)
Dism.exe /Online /Cleanup-image /Scanhealth : meer diepgaande check
Dism.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth : repareren
Daarna sfc /scannow nogmaals proberen.
 
Laatst bewerkt:
Mocht cmd niets verbeteren dan zou Windows repareren.
Heb jij belangrijke bestanden erop staan?
Kun je er soms nog wel iets mee, dan zou je deze optie kunnen doen.
  • Klik op Starten > Instellingen.
  • Het Instellingenmenu opent. Klik hierin op het onderdeel Bijwerken en beveiliging.
  • Klik in het linkermenu op Systeemherstel.
  • Klik onder 'Deze pc opnieuw instellen' op Aan de slag.
  • De opties om de computer te herstellen worden nu getoond. Dit zijn 'Mijn bestanden behouden' en 'Alles verwijderen'. Op sommige computers staat hier ook nog de optie 'Fabrieksinstellingen terugzetten'. Deze optie is niet bij iedereen beschikbaar.
    • Kiest u voor Mijn bestanden behouden dan wordt Windows 10 opnieuw geïnstalleerd met behoud van uw persoonlijke bestanden. Wel worden alle programma's die u hebt geïnstalleerd, verwijderd en ook instellingen die u hebt aangepast.
    • Kiest u voor Alles verwijderen dan wordt Windows 10 opnieuw geïnstalleerd maar wordt verder alles wat nu op de pc staat, verwijderd.
 
Ik heb alles al in veiligheid gebracht wat documenten betreft, ik zag dat er bij herstellen een mogelijkheid is om uit de cloud te downloaden, wat moet ik mij daar bij voorstellen en is dit beter dan de windows 10 op de computer voor nieuwe installatie?
 
Ik gebruik indien nodig alleen de opnieuw instel optie.
Die werkt het zelfde, mits alles werkt, zoals hier onder te lezen is.

Middels de functie: “Deze pc opnieuw instellen” kan dat met behoud van alle persoonlijke bestanden of als geheel schone installatie. Ook is het mogelijk om de installatiebestanden (opnieuw) uit de cloud te downloaden. Hiervoor is wel 4 GB (of meer) aan vrije schijfruimte vereist.

De optie downloaden uit de cloud is vooral handig wanneer de optie lokaal opnieuw installeren niet meer werkt. Dit kan onder andere veroorzaakt worden door corrupte systeembestanden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan