• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

IFTTT recept maken-backup

Status
Niet open voor verdere reacties.

Llibertat

Nieuw lid
Lid geworden
25 jan 2021
Waarderingsscore
0
Hallo,

ik wil een IFTTT recept maken op de desktop. Ik kom er niet achter of er een desktop app is voor IFTTT. Uiteraard gegoogeld maar al twee exe-bestanden geblokkeerd op malware bij downloaden dus ik denk van niet.

Weet iemand of er mensen zijn die je kunnen helpen met het maken van een IFTTT recept? Wat wil ik:

Ik gebruik Light Room Classic voor mijn foto's. Iedere dag als ik foto's heb bewerkt wordt er van het Catalogus bestand een nieuwe versie weggeschreven naar mijn externe harde schijf. Helaas kun je geen incrementele bestanden maken (zover ik weet). Het is iedere keer een nieuw bestand. Zo'n Catalogus is al snel een paar gigabyte. Als je dit twee weken doet dan ....loopt je schrijf aardig snel vol.

Ik zou de laatste twee versies van de Catalogus bestand willen behouden en oudere bestanden automatisch laten verwijderen. Als de bestanden op mijn externe harde schijf staan worden ze automatisch gsynced met Dropbox als extra backup.

Is dit mogelijk denken jullie met IFTTT? Of lost backup software dit op? En zo ja welke software bevelen jullie aan?

Alvast dank!

Zelf geen verstand van werken met IFTTT, dus kan jou niet echt helpen.

Als ik deze site zien, lijkt er geen Windows variant te zijn.

Maar als ik deze site zien wel. (of het is look a like)

Maar dat er een .exe bestand wordt geblokkeerd, wil niet direct zeggen dat er een virus achter zit.
Want .exe wordt vaak standaard geblokkeerd, omdat vaak een virus dit gebruikt.
Het is dus vaak al uit voor zorg. Als je zeker weet dat een bestand/download veilig is, dan kun je hem wel binnen halen. Belangrijk is dat je het op de originele site weg haalt, dan is het al een stuk veiliger.

Zelf geen verstand van werken met IFTTT, dus kan jou niet echt helpen.

Als ik deze site zien, lijkt er geen Windows variant te zijn.

Maar als ik deze site zien wel. (of het is look a like)

Maar dat er een .exe bestand wordt geblokkeerd, wil niet direct zeggen dat er een virus achter zit.
Want .exe wordt vaak standaard geblokkeerd, omdat vaak een virus dit gebruikt.
Het is dus vaak al uit voor zorg. Als je zeker weet dat een bestand/download veilig is, dan kun je hem wel binnen halen. Belangrijk is dat je het op de originele site weg haalt, dan is het al een stuk veiliger.
Hoi,

Dank voor je reactie.

Deze site liep ik tegen het lijf in mijn zoektocht, maar voordat je IFTTT web kunt downloaden moet je eerst hun software downloaden. Daar ben ik niet zo'n voorstander van.

Ik snap wat je bedoeld met .exe bestanden. Waar ik aan refereer, is dat Hitman Pro rood aanliep toen ik op download klikte ;)

Misschien toch weg van IFTTT en de andere route kiezen, backup software. Benieuwd of en wie hier ervaring mee heeft(specifiek voor Lightroom Catalogus bestanden)

Zelf back-up ik heel weinig, want daarvoor heb ik te weinig bestanden/foto`s op de laptop staan.
Maar je hebt op Adobe wel een goede uitleg.

Misschien in combinatie met Onedrive of een externe schijf.

Yep. Had ik ook gelezen. Het probleem zit in deze alinea:

"De back-upcatalogus wordt in de map met datumstempel opgeslagen onder dezelfde naam als de actieve catalogus. Elke keer dat er een back-up wordt gemaakt, wordt er een nieuwe catalogus geschreven. Om ruimte op uw vaste schijf te besparen, kunt u oude back-upbestanden verwijderen of comprimeren"

Dus ik wil instellen dat op mijn lokale schijf en dus ook externe schijf (want die staan in sync) de laatste versie wordt bewaard en oude versies worden verwijderd.

Dus stel ik maak vandaag een backup bij het afsluiten van LRC dan moet het backupbestand 01012022-backup automatisch worden verwijderd .Daar zoek ik dus een oplossing voor.

Hopelijk dat andere leden daar antwoord op kunnen geven.
Want er zijn meerdere leden die regelmatig een back-up maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan