• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Ik ben de aansluiting (voeding naar electriciteitsnet) kwijt lacie n 2870 .Is zoiets nog te leveren en wat kost dat dan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Lid geworden
4 mrt 2023
Berichten
1
Waarderingsscore
0
Ik ben de aansluiting (voeding naar electriciteitsnet) kwijt lacie n 2870 .Is zoiets nog te leveren en wat kost dat dan.
 
Kijk eens of je hier de gezochte informatie vind.
Iemand met het zelfde probleem, helaas wel uit 2014.
 
Mijn oude Lacie heeft ook een losse voeding van 12V 2A. De enige valkuil bij zo'n voedinkje is de maat van de plugjes. Ik heb gemerkt dat daar soms verschil in kan zitten. Binnen het Lacie programma zullen ze echter wel hetzelfde zijn.
Ik meen dat ik twee jaar geleden € 17 betaalde voor een merkloze voeding. Wel nog verzendkosten maar ik kocht er drie. Die dingen worden veel toegepast.
 
Ik zie dat het iets meer dan 2 ampere is namelijk 2,5 ampere. Althans volgens Lacie zelf.

De voeding voor de LaCie Mobile-schijven is een 1-pen voeding met de volgende specificaties:
  • Invoer: 100-240 V ~ 50-60 Hz 0,4 A
  • Uitvoer: 5 V - 2,5 A
  • Modelnummer: ACTM-02
  • LaCie-onderdeelnummer:
    • VS: 713940
    • VK: 708001
    • AU: 707608
Aldus hun advies als je voor vervangende voedingen gaat kijken.

Ik zou dan niet onder de 2,5 ampere gaan, hoger is geen probleem., echter niet hoger dan 5 volt.

Zoals Veng al zegt is de truuk om de juiste maat plugje er op te hebben.
 
Belangrijk is dat je de juiste spanning vindt.
De drive zelf zal best wel 5V zijn, maar in het kastje zit ook nog een interfaceprintje. Ik vermoed dat dat 12 V is.
Ik vind hier nl. toch 12 V: 5.47€ |12V Vervangende Voeding Voor De Lacie N2870 Externe Harde Schijf Adapter|AC/DC-adapter| - AliExpress
Weliswaar met de verkeerde stekker maar het ging mij hier om de spanning.

Mijn voeding:
6404c22f43d04-Voeding_Lacie.jpg

Ik heb dezelfde behuizing dus die spanning zal ook wel hetzelfde zijn. Plugje 5.5x2.5 mm

Dit plugje is 5.5x2.5mm
 
Ik had de info van de Lacie website. Ik hecht slechts deels waarde aan een site als Aliexpress, alhoewel daar soms de juiste spanning wel weergegeven wordt.

Maar als jij dezelfde externe HDD hebt met de originele voeding zo te zien, dan zal het inderdaad 12V 2A moeten zijn.
Handig dan gelijk dat je de maat van het plugje weet, dan kan het niet meer mis.

Ik had mijn informatie hier vandaan:
maar ik moet eerlijk zeggen dat me 5V ook wat weinig lijkt.
 
Je moet idd oppassen met gegevens op een site. Dat geldt niet alleen voor Ali maar ook voor NL-sites.
Ik ben er van uitgegaan dat de HDD in een behuizing zit. Of het dezelfde is kan ik vanaf hier ook niet bepalen maar op het oog zien ze er hetzelfde uit.
Als ik zoek op Lacie n2870 krijg ik andere kastjes te zien dan dat ik zoek op LaCie Mobile. Mss zit het hem daarin.
 
normaal gesproken staat er op het apparaat naast de power aansluiting wat je daar op moet aansluiten de ts heeft het apparaat nog wel dus hij kan het zo aflezen wat hij nodig heeft
 
normaal gesproken staat er op het apparaat naast de power aansluiting wat je daar op moet aansluiten de ts heeft het apparaat nog wel dus hij kan het zo aflezen wat hij nodig heeft

Dat kan ik zelf niet goed controleren omdat er bij mij niets op staat. Reden kan zijn dat ik ooit een defecte interface had en een nieuwe behuizing heb aangeschaft. Deze zijn/waren nl gewoon op verschillende webshobs te koop.
 
ik ook niet ik heb het apparaat niet maar pak een willekeurig door een adapter gevoed apparaat en je zal zien dat er bij de ingang is aangegeven welke stroom je moet aansluiten.

behoudens apparaten met een aansluiting waarvan de aan te leveren spanning is vastgelegd zoals usb die altijd 5v geeft.
 
Het viel mij ook tegen. Ik heb twee van die zwarte rechthoekige Lacie behuizingen en geen van beide heeft een opschrift voor de voeding.
 
Dat is eigenlijk wel jammer, want het is tegenwoordig wel gebruikelijk dat er op de aansluiting zelf veelal ook nog even kort iets als 12v2A staat of zo, om aan te geven wat er op moet.
Dat is dan wel een gemiste kans van Lacie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan