• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Ik ben op zoek naar een nieuwe desktop.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stainless

Junior lid
Lid geworden
10 okt 2010
Berichten
96
Waarderingsscore
0
Ik ben op zoek naar een nieuwe desktop. Bewrk foto's/video/muziek. Speel af en toe Civilization.
Mijn Lijstje ;
1 x ASUS TUF Z370-Plus Gaming, socket 1151 moederbord GNEA15
1 x GIGABYTE GeForce GTX 1060 WINDFORCE OC 6G grafische kaart JFXY0C12
1 x Intel® Core i7-8700, 3,2 GHZ (4,6 GHz Turbo Boost) socket 1151 processor HN7I01
1 x Corsair 16 GB DDR4-2400 Kit werkgeheugen IEIG5J22
1 x Samsung 960 EVO, 500 GB SSD IMJM4X05
2 x WD Red, 2 TB Harde schijf AFBW94
1 x be quiet! Pure Power 10 700W CM, 700 Watt voeding TN7V2L04
1 x Microsoft Windows 10 Home 64bit software YOBMJG06
1 x LG BH16NS55 blu-ray brander CGBL15
1 x Cooler Master Hyper212 Evo cpu-koeler HXLM01
1 x Cooler Master MasterCase MC500P behuizing TQXM5012
muis, toetsenbord en scherm (Llyama ptoLiteX2431 ISU) heb ik al.
Suggesties voor wijzigingen, verbeteringen zijn welkom. Ik twijfel aan de processor (mischien Core i5 voldoende)
 
Om mee te gamen is idd een i5 ipp vaak voldoende alhoewel sommige nieuwere games een i7 vragen.

De voeding is schromelijk overdreven, een GTX 1060 vraagt om een 500Watt voeding, een Seasonic van 550Watt eventueel modulair zou al ruim voldoende zijn, ben geen fan van Be quit.
 
Zou een 1TB SSD ipv de 2 WD HDD's toegevoegde waarde hebben?
 
Niet echt, als de games erop staan zullen ze sneller opstarten maar dat is alles.
 
Je hebt al een grote SSD (500Gb) die je gebruikt om de games te installeren. De klassieke HDD wordt enkel gebruikt voor opslag (save games) en je persoonlijke data (docs, foto's, enz). Wel belangrijk om regelmatig games die je niet meer speelt of uitgespeeld hebt, te verwijderen om plaats te maken.
Die WD Red zijn schijven specifiek voor NAS systemen, in een "gewone" pc kan je misschien beter de WD Black steken, scheelt ook weer enkele tientjes.
 
Dit is de uiteindelijke configuratie geworden
GIGABYTE GeForce GTX 1060 WINDFORCE OC 6G grafische kaart
Samsung 960 EVO, 500 GB SSD
Cooler Master MasterCase MC600P behuizing
LG BH16NS55 blu-ray brander
Intel® Core i5-8600K, 3,6 GHZ (4,3 GHz Turbo Boost) socket 1151 processor
Seasonic Focus Plus Gold 550W, 550 Watt voeding
Seagate BarraCuda, 2 TB Harde schijf
Scythe Mugen 5 PCGH cpu-koeler
ALTERNATE Raid 1 Configuratie controller
Corsair 16 GB DDR4-2400 werkgeheugen
Microsoft Windows 10 Home 64bit software
GIGABYTE Z370N WIFI, socket 1151 moederbord
Dus post kan gesloten worden
 
Ziet er stevig uit. Jammer van die Windows 10 want daar had je nog wat op kunnen besparen door die online te kopen, kost zo'n 18 à 22 euro (klik hier). Succes.
 
Een paar kleine dingen die het op dit forum gemakkelijker maken voor de mensen die je willen helpen. Maak op bijvoorbeeld Azerty.nl een winkelmandje van je onderdelen. Dan kan iedereen die het wil zien daarop klikken en het direct zien. Daarnaast kan de helper dan ook gemakkelijker tips van andere onderdelen aanreiken.

Daarnaast heb ik de titel van dit topic voor de duidelijkheid aangepast.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan