• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop, welke laptop kies ik?

Status
Niet open voor verdere reacties.

HetLoos

Nieuw lid
Lid geworden
13 jun 2013
Berichten
3
Waarderingsscore
0
Hallo mensen,

Ik ben na een aantal jaren zonder laptop/computer weer opzoek naar eentje. Nu heb ik zelf al wat rondgekeken en vergeleken. Ik heb daarbij een budget van 950 euro, ik kom op de volgende twee opties: een Asus N56VZ-S4195H http://www.paradigit.nl/paradigit/p...56vz_s4195h/90n9ic443h2f715d133u/default.aspx of een Acer Aspire V3 771G https://www.4launch.nl/shop/product...3631275bdcaii-17-3---3632qm--750gb/kieskeurig . Beiden zijn binnen mijn budget te kopen heb ik gezien. Nu vraag ik mij dan toch af of ik de Acer of Asus moet aanschaffen, hoewel de Acer betere specificaties heeft, 12gb ipv 8gb ram, 4gb ddr5 ipv 2gb ddr3 videokaart. Wat ik begrepen is dat Acer qua kwaliteit wel het onderspit delft tegenover de Asus. Wat is nu het slimst om voor te gaan, kwaliteit of prestaties? En merk ik daadwerkelijk een verschil in de twee laptops tijden het draaien van bijvoorbeeld photoshop (cs5) of een cinema 4d? Ik hoop dat u mij kunt helpen in mijn keuze of wellicht met alternatieven komt.

Met vriendelijke groeten,
Richard ten Boer
 
mijn persoonlijke ervaringen met Acer laptops zijn slecht. ik heb bij een bedrijf gewerkt die Acers verkocht. En we kregen ze vaak binnen korte tijd terug. We gebruikten zelf ook Acer als werkplek computer. Daar ging de 1 van de computers meteen bij de eerste opstart al kapot. Je kan begrijpen dat ik Acers absoluut niet vertrouw en niet zou aanbevelen. Als je wilt kiezen tussen Asus of Acer zou ik zeggen Asus. Ik denk dat je qua snelheid niet veel gaat merken tussen beide laptops.
Echte kwaliteit laptops vind ik die van Toshiba en Dell. Mijn huidige laptop is een Dell. Mijn vorige was ook Dell. Die is inmiddels 9 jaar en draait nog steeds als een zonnetje. nog nooit een serieus probleem gehad.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb zelf een Acer Travelmate gehad (was m'n eerste laptop) waarvan na anderhalf jaar de scharnieren afbraken waardoor het display frame ook brak. Dat terwijl ik hem echt niet heb misbruikt... Alles stuk, hij ligt nu nog steeds in de kast uit elkaar. Ik was er helemaal klaar mee.

ASUS daarentegen heb ik goede verhalen over gehoord en persoonlijk vind ik ze er degelijker uitzien. De Intel i7 processor icm 8GB geheugen en de 650M videochip zijn meer dan voldoende om op een knappe manier Photoshop en Cinema 4D te draaien.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan