• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

ik heb een ebook gekocht op google books en deze wil ik overzetten naar mijn kobo reader.

Status
Niet open voor verdere reacties.
V

Verwijderd lid 170757

Gast
Dit overzetten lukt dus niet, ik krijg steeds foutmeldingen vanuit adobe. Ik kan wel mijn ebook lezen op mijn tablet en op de laptop, maar het overzetten op de reader lukt dus niet. Ik volg alles wat op de site van google books gezegd wordt...en toch wil het niet. Wat doe ik fout? Wie kan mij helpen?
1676539967568.png
 
Als ik op de melding zoek lijkt het er op dat er een limiet bestaat op hoeveel apparaten je het boek kan lezen. Elke keer als je het boek download wordt het lokaal op dat apparaat opgeslagen zodat je het boek daadwerkelijk kan lezen.
Aan dat downloaden zit dus een limiet welke je nu hebt bereikt/overschreden.

Kun je kijken om wat voor bestand het gaat? ASCM of EPUB?
 
Het is een epub.acsm bestand
 
Ja daar heb je het denk ik al. ACSM heeft/werkt met die limieten.
Wat ik zou proberen is het .acsm bestand converteren naar .epub. Dit kan je bijvoorbeeld met DEZE tool doen.

Als ik het goed heb begrepen heb je al wel het boek in ACSM-formaat op je computer staan toch? Dan is het een kwestie van dat bestand converteren naar EPUB en dan het EPUB-bestand op je Kobo zetten.
 
Dat lukt dus ook niet, ik krijg dezelfde fout te zien. Heb nu een mail naar google support gestuurd met de vraag of zij hier wat aan kunnen doen en de limit kunnen weghalen. Ben benieuwd!
 
Dan stop ik met kopen van boeken op google books. Ik wil ze graag over kunnen zetten naar mijn e reader, die veel lichter is dan de tablet waar ik ze nu op kan lezen.Iik heb er al een paar uur inzitten om te kijken of het wel zou lukken, in de mail van google books geven ze wel wat aanwijzingen, maar dan lukt het uiteindelijk ook niet. Jammer, maar het is niet anders...
 
gebruik je callibre voor je kobo?

Als je het boek opend op je computer maakt adobe op jouw systeem in ..\username\mijn documenten\My Digital Editions een epub aan zonder acsm
dat is het bestand dat je nodig hebt . en met callibre op je kobo kan plaatsen
.
 
ps de limit zit wel dergelijk bij Google/uitgever
zij bepalen de voorwaarde in de dmr waarmee ze het boek op de markt brengen

je hebt een pb
 
ps de limit zit wel dergelijk bij Google/uitgever
zij bepalen de voorwaarde in de dmr waarmee ze het boek op de markt brengen

je hebt een pb
Overal op internet staat van niet maar laten we hopen dat ik het niet goed heb of niet goed heb begrepen.
Laat je het ons hier wel even weten want via pb is leuk en aardig maar daar heeft de rest hier op het forum niets aan.
 
Op dit forum wordt bepaalde info minder gewaardeerd

Waarom moeten we hopen dat het adobe is die bepaald en niet de rechthebbende van het boek?
Als eigenaar van de rechten op het boek is het logische dat je de voorwaarde bepaald waaronder je het verkoopt, er staan ook rechtenvrije nieuwe boeken op Google

onderstaande link wordt verwezen naar de uitgever als rechtspersoon die bepaald onder welke voorwaarde google het boek mag verkopen

 
Op dit forum wordt bepaalde info minder gewaardeerd

Waarom moeten we hopen dat het adobe is die bepaald en niet de rechthebbende van het boek?
Als eigenaar van de rechten op het boek is het logische dat je de voorwaarde bepaald waaronder je het verkoopt, er staan ook rechtenvrije nieuwe boeken op Google

onderstaande link wordt verwezen naar de uitgever als rechtspersoon die bepaald onder welke voorwaarde google het boek mag verkopen

Deze bovenstaande link heb ik al meerdere keren bezocht. Dat klopt allemaal. Ik kan een ebook downloaden naar mijn laptop en naar mijn tablet. Maar niet naar Kobo. Dat krijg ik dus niet voor elkaar. Dus ik lees de boeken wel op mijn tablet ipv op mijn Kobo reader. Dan maar zo.
 
Deze link heb ik diverse malen bezocht en uitgevoerd. Dat klopt allemaal en lukt goed.Ik kan dus prima een boek downloaden naar mijn laptop en naar mijn tablet. Maar dus niet naar de Kobo reader. Dat krijg ik dus niet voor elkaar. Dus ik lees de boeken wel op mijn tablet ipv op mijn Kobo reader. Dan maar zo.
 
Dat is dus precies de reden waarom ik geen digitale boeken of muziek koop.

Je wordt geen eigenaar. Als ik een boekhandel inloop en daar een boek koop ben ik eigenaar. Wil ik het boek doorverkopen kan en mag ik dat. Wil ik van bepaalde passages een kopie maken, kan dat. Bij boeken/muziek met DRM worden te vaak rechten ontnomen die de koper wel heeft. En wat als de autorisatie server niet meer werkt of de verkopende partij ermee stopt? Het zal niet de eerste keer zijn dat digitale aankopen plotseling onbruikbaar worden vanwege DRM en dat de leverancier ermee stopt.
 
Klopt wel dat je bij google play boeken geen eigenaar wordt. Bij andere boeken wel, die je gewoon koopt bv bij bol com. Maar vanaf een ereader lezen is wel heel prettig. Ik krijg kamp in mijn handen als ik een zwaar boek lees, en dan is behoorlijk lastig. Met het lezen vanaf een ereader heb ik daar geen last van. Dat leest lekker licht en ja, je moet sommige nadelen dan maar voor lief nemen.
 
heb je de epub gebruikt van de locatie zoals ik in post #8 heb aangegeven
je moet niet het orgineel dat je download gebruiken dat is geen epub maar een acsm bestand
dit bestand bevat geen boek dat is alleen een link naar de server.
 
Ik kan juist dat boek niet openen met Digital Editions, dat is nou juist het probleem. Dus ik stop er mee
 
Ik kan niet het boek openen met ditital editions. vanuit googlebooks. ik heb wel een voorbeeldboek kunnen laden vanuit ADE, dat is dus wel gelukt. Het zit echt in die googlebooks, waarbij het niet lukt.
 
Maar ik heb net wel ontdekt, dat ik het e boek wel kan lezen op mijn telefoon, dus ga ik dit maar doen. Die is ook klein en licht en ligt goed in de hand. Zo kan ik er wel mee leven....
 
Ik moest even zoeken naar de juiste formulering om geen forum regels te gaan overtreden, maar ik denk dat ik het gevonden heb:

als ik je vertel dat ik al sinds 2003 Epubs lees, ALLE uitgebrachte bioscoopfilms bekijk, verschenen muziek download en dat ik daar geen cent voor hoef te betalen, dan komt dat doordat ik een abonnement heb bij een Usenetprovider. Dat abonnement kost mij € 99,-- per jaar.

Het downloaden vanuit Nieuwsgroepen is daarbij het sleutelwoord. Ik geloof niet dat ik met bovenstaande tekst forumregels overtreed, anders wordt mijn bericht wel verwijderd en krijg ik op mijn kl**ten voor het feit dat ik dit bericht gepost heb.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan