• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

ik heb een ebook gekocht op google books en deze wil ik overzetten naar mijn kobo reader.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Lang geleden kon je Apple music naar CD of DVD branden en vanaf dan weer naar je computer downloaden en in niet Apple muziekspelers afspelen, door de Apple drm niet meer actief was.

Misschien dat dit ook de oplossing is voor de epub.acsm bestanden?
 
Ik ben hier ooit ingedoken. (schijnbaar heeft abraham geen moeite met een duidelijkere beschrijving.)

Voor zover het is blijven hangen zou het boek niet in het acsm bestand zitten
maar zou dat bestand slechts een versleutelde link zijn naar een server


De drm kan je vrij simpel op de volgende manier verwijderen

Je hebt daar voor nodig adobe digitale op een geautoriseerd systeem.
calibra met de dmr remove plugin er zijn verschillende varianten sommige zijn reader specifiek

Deze gebruik ik Releases · apprenticeharper/DeDRM_tools

Als je adobe digitale installeert autoriseert en een boek download om het offline beschikbaar te maken dan maakt adobe digitale een echte epub aan dit is het bestand dat je nodig hebt.
(Dat kan niet met elk boek maar als het niet kan staat het er bij als je het huurt)
je laat adobe digitale open staan met het boek in het leesvenster

daarna ga je naar calibre (de plugin geinstalleerd)

import het boek uit ..\jouw username\mijn documenten\My Digital Edition
en de dmr wordt automatische verwijderd bij het inlezen.

sluit je reader aan en zet het boek op je ereader van uit calibre.

de dmr en de markering is er uit je kan dit zelf controleren door de epub uit te pakken met 7zip o.i.d. en de inhoud nader bekijken
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan