• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Ik heb een oude hp laptop 2007 Geen software gevonden??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ben.Zijlstra

Junior lid
Lid geworden
12 nov 2019
Berichten
39
Waarderingsscore
1
Beste mensen

Op deze oude laptop staat hp vista.
Bij opstarten staat er in het engels geen software gevonden. Taal kan ik nog niet wijzigen.Daar kan ik niet bijkomen.
Ik kan wel de PhoenixBios tevoorschijn halen met F10.
Maar ik kan daar niks regelen cq instellen.
Ik heb wel een wachtwoord in de Phoenix Bios gezet.Hoe verwijder ik het wachtwoord?
Moet ik de batterij vervangen?
Ik hoor graag tips van u.

Gr Ben
 
Laptop resetten met de oude batterij levert geen verandering op.
 
How to Remove BIOS Password ..

Over het algemeen moeten we, als we het BIOS-wachtwoord op de computer willen verwijderen om het BIOS in te stellen, de computer afsluiten en de batterij van het moederbord verwijderen .
Maar dit telt meestal dan ook voor zelf samen gestelde computers.
Voor een Dell-computer of eender andere merk pc ongeacht of uw computer met RTC uitgerust is of niet, is er een PSWD-jumper, ook wel wachtwoordjumper genoemd.
Verwijder je alleen ket bios batterij of wis je de RTC dan nog kan het BIOS-wachtwoord niet verwijdert worden.
Wat dient er dan te gebeuren ....
Wel we dienen eerst na te gaan of de PSWD twee of drie naalden heeft.
Er is duidelijk een verschil in de werkwijze voor het wissen van het bios wachtwoord en men dient hier op te letten .

De werkwijze indien er maar 2 naaldjes aanwezig zijn ..
1... verwijder de voedingskabel van de PSWD tot het lampje op het moederbord uitschakeld .
2.. verwijder vervolgens het kapje van de jumper PSWD nadat dit kapje verwijderd is start je de computer op en je krijgt dus een biepje te horen ... dit geeft aan dat het bios wachtwoord verwijderd werd .
3... sluit de computer af en plaats het kapje terug op de PSWD jumper.
4... herstart de computer en je zou nu dus geen vraag moeten krijgen om een bios wachtwoord te moeten in geven wanneer je het bios in gaat ..

Werkwijze indien er 3 naaldjes aanwezig zijn !
1..verwijder de voedingskabel van de PSWD jumper tot het lampje uitgaat op het moederbord .
2...verplaats nu het jumper kapje van de PSWD van stand 1-2 naar stand 2-3 en start daarna de computer op ...je hoort een biepje ..
3...schakel de computer uit en plaats het jumper kapje terug naar de stand 1-2
4..start de computer nu terug op ..
5...zowel het beheerderswachtwoord als het bios wachtwoord zouden verwijderd moeten zijn en je zou de computer vervolgens ook kunnen gebruiken ...

*het gaat zo zijn dat je dus de laptop dient open te maken .. of je maakt het je eenvoudiger door gewoon datgene te volgen wat je uitgelegd word in het filmpje ..

 
Bedankt voor uw reactie.

Dus nieuwe battery kopen heeft geen zin.
En ik heb geen usb recovery bios.
En nu?

Gr Ben
 
Toets tokkelen F11 bij opstarten laptop doet ook niks!?

Gr Ben
 
Je hebt het de hele tijd over de accu, ben je de netvoeding kwijt?
 
Hou die dan eraan.
Mijn moderne Lenovo Thinkpad draait ook normaal op de netvoeding.
 
Op netstroom kan de laptop ook geen operating system vinden bij opstarten.
 
In het bios op de allereerste pagina, staat daar wel of niet een harddisk vermeld?
 
Bij notebook model , product nummer , Processer Type enz? Daar zie ik geen harddisk bij staan.
 
maak hem dan eens open zou best kunnen dat er gene aanwezig is ..of dat deze losgekomen is en zodoende dan ook niet gevonden word .
 
Een harddisk komt niet zomaar los in een notebook!
Je kan kijken inderdaad of er een HD inzit.
Indien ja en niet vermeld in het bios, dan is de kans groot dat de HD overleden is.
Heeft het notebook ooit een flinke smak gemaakt?
 
Ik ben geen notebook reperateur.
En de notebook is niet gevallen.
Zou ik de notebook maar beter naar een hp service brengen?
 
Weten jullie geen notebook hobbyist?
Hoeft niet voor niks.

Gr Ben
 
Wat wil jij dan met dat oude notebook - vertel dat.
En welke HP versie precies is het.
 
De notebook is voor onze zoon die er maar wat op gaat klungelen Nieuwe notebooks kan hij toch niet mee overweg.
Het is de hp paviljoen dv9850
 
Ik wil deze notebook wel voor onze zoon gerepareerd hebben!
 
Zolang de notebook reparatie niet te duur word,laten wij de notebook wel repareren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan