• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

ik heb een pc md8800 van Medion die draaide op windows XP

Status
Niet open voor verdere reacties.
ben weer even terug de installatie van Free Office is gelukt en ik heb er diverse wijzingen in mijn data gemaakt en ik verbaas me er van dat alles is goed gegaan en ik heb de pc normaal kunnen afsluiten
Dat is mooi straks nog even meer proberen ik moet nog wel even wennen aan de commando's maar dat komt goed bedankt Abraham54 dat is een goeie voorlopig althans Groet Frans
 
Abraham54 ik ben er weer maar nu met teleurstelling hij doet weer hetzelfde weer problemen en niet kunnen afsluiten dus daar zit het ook niet in maar...….. en dan kom ik weer bij
Erikdenhouter wat moet ik doen met die logboeken alle fout en kritiek enz...………... daar zal iets aan gedaan moeten worden maar wat laat het me weten Groet Frans
 
Laten we je harde schijf eerst bekijken:

Download Christal Disk, en geef een schermafbeelding van het programmavenster met die schijf (Alt+Printscrn). Bij meerdere schijven in je systeem kan je met het pijltje naar rechts de volgende kiezen.

Een schermafbeelding van je logboek met die fouten is ook handig.

En nogmaals, als je een driverprogramma gebruikt hebt, vertel even welke dat was of is.
 
erikdenhouter ik heb je verhaal gelezen maar ik kom er nu niet aan toe ik probeer morgen vrijdag dus dit te gaan doen .
Abraham54 jouw verhaal ook gelezen maar daar heb ik nu ook nog geen tijd voor, ik probeer dat morgen vrijdag dus te gaan bekijken bedankt zover en tot morgen groet Frans
 
 
Post enkel de link, die je via onderstaand tool verkrijgt.

Download
51ec442687372-sp_64_Canned.png
Speccy van Piriform


Bij de installatie van "Speccy" wordt gevraagd om de Google Chrome webbrowser mee te installeren.
Indien je dit niet wenst, verwijder dan de vinkjes.

Speccy van Piriform opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: start "Speccy" middels dubbelklikken.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8/8.1 en Windows 10: start "Speccy" middels rechtsklik en dan kiezen voor Als Administrator uitvoeren.

Speccy van Piriform gebruiken:
  • nadat de analyse van Windows klaar is, plaatst "Speccy" de uitkomst daarvan in een nieuw venster.
  • Klik nu in de menubalk op Bestand (File) en kies voor Publiceren (Publish Snapshot)
  • Bevestig het publiceren door JA (Yes) te klikken.
  • Nu zal een pop-upvenster openen met daarin de vraag voor wel of niet publiceren.
  • Bevestig dat eerste dus.
  • Kopieer nu de link in het nieuw geopende webvenster en plak die link in jouw volgende bericht.
 
erikdenhouter ik heb op het internet gezocht naar Christal Disk maar ik zie er veel maar geen voor Windows 10, ik word wel niet goed van die Optimize now van de drivers ik zie hem niet dus wacht ik wel even op je reactie.
groet Frans
Abraham54 ik ben er nog niet aan toegekomen omdat ik alles moet over zetten naar de bewuste pc want waar ik jullie mee beantwoord daar is niks mis mee het gaat juist om de MD8800.
Groet Frans
 
Download de bijgevoegde CrystalDiskInfo Portable.zip.
Na download het bestand uitpakken en openen.

Dubbelklik dan op DiskInfo


Geeft het tool een gele knop aan,

laat dan weten welke regels in de gele kleur zijn vermeld.
Download de bijgevoegde CrystalDiskInfo Portable.zip.
Na download het bestand uitpakken en openen.

Dubbelklik dan op DiskInfo64.exe


Geeft het tool een gele knop aan,

laat dan weten welke regels in de gele kleur zijn vermeld.
 

Bijlagen

  • CrystalDiskInfo8_3_2.zip
    9,3 MB · Weergaven: 4
Abraham54 ik heb dit al een keer gedaan in #15 en #17 te lezen ik weet niet wat dit anders is toen moest ik ook nog sfc / scannen doen
.
Kortom het is een hopeloze zaak denk ik je zegt ook dubbelklik op DiskInfo64 maar deze app kan niet worden uitgevoerd op uw pc, kun je hier wat mee????? Groet Frans
 
Abrahan54 ik heb je weer gevonden voor jouw zal het allemaal vanzelfsprekend zijn maar voor mij niet als jij schrijft dat ik de DisInfo64 moet gebruiken dan doe ik dat omdat ik dat vertrouwen in je heb maar nu heb ik dus DiskInfo32 gebruikt en krijg ik dus een overzicht van allemaal onderwerpen met een blauw rondje ervoor met "huidig""slechtste""Drempel" met volgens mij een hexadecimale waarde maar wat moet ik er mee Groet Frans.
 
Geeft het tool een gele knop aan,

laat dan weten welke regels in de gele kleur zijn vermeld.
Het bolletje vóór elke regel.
Het bolletje is blauw als die regel goed is.
 
Laatst bewerkt:
In #39 is uitgelegd hoe je logboeken kan openen. Windows logboeken 'Toepassing' en 'Systeem'.
Rechtsklik vanaf de bovenste regel op een regel met een rood kruis, en kies 'Kopiëren - Details als tekst kopiëren'. (Het gaat wel eens wat stroef daar, dus even opletten)
Plak een stuk of 10 van die rode kruis meldingen in een Kladblokje onder elkaar, en voeg dat bij je bericht.
 
Abraham54 ik heb inmiddels CristalDisk gebruikt en er zijn bij Toepassing en Systeem inderdaad gele en rode regels bij met Waarschuwing in het geel en Fout in het rood. groet frans
 
erikdenhouter ik heb de logboeken gevonden en er zijn inderdaad bij Toepassing gele en rode regels en ook bij Fout nu moet ik nog proberen ze te verzamelen om ze dus in een bericht te zetten en zo hou je de mensen van de straat hi hi er wordt aan gewerkt tot later groet Frans.
 
Tijd voor een nieuwe harddisk dan wel een jongere computer.
Want het is feitelijk zonde om nog geld te spenderen aan die antieke machine.
 
Abraham54 jammer dat de computerzaak mij niet advies heeft gegeven om dat te doen maar wel laat betalen voor het erop zetten van Windows10 en ook nog laat betalen voor het activering sleutel om het te kunnen gebruiken, bovendien had ik er al een nieuwe harddisk in gezet allemaal voor niets dus als ik
je goed begrijp, groet Frans
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan