• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

ik heb een pc md8800 van Medion die draaide op windows XP

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste Abraham op dit moment ik maak slechts een wijziging per dag in OpenOffice gaat het goed maar dat wil niks zeggen dat had ik voorheen ook wel alleen vandaag zet ik hem in slaapstand en daar kreeg ik hem niet uit en kon toen ook de pc niet meer afsluiten zoals het hoort dus weer aan de noodrem ik heb zelf het idee dat het niet ligt aan OpenOffice maar aan ieder willekeurig programma. Op de vraag wat ik gebruik van OpenOffice is Tekstdocument, Werkblad, Presentatie.
Maar hoofdzakelijk spreadsheet.
Op dit moment maak ik een wijziging en hij slaat weer vast en kan dan ook weer niet afmelden.
word weer de noodrem en daar wordt hij ook niet beter van goed ik wacht jouw opdracht maar weer af groet Frans
 
Beste Abraham op dit moment ik maak slechts een wijziging per dag . . .
Dat is een prima start !

Kan je vertellen wat er precies gebeurt ? Is het vooral bevriezen van het systeem ? Heb je het zo al eens een paar minuten laten staan om te zien wat er dan nog gebeurt ?

Ik begrijp nu ook dat het niet om OpenOffice gaat, maar om Windows zelf.
Heb je in je logboeken gekeken op de tijdstippen dat het fout gaat ? Na zo'n fout moet het systeem ook weer opstarten, lees daarom ook elk bericht daar na de nieuwe boot.
Logboeken start je (o.a.) met eventvwr.msc, en kies linksboven de Windows logboeken 'Systeem' en 'Toepassingen', die zijn daarin de belangrijkste.

Ik zou dat 'snel opstarten' een tijdje uitschakelen. Dat is een Windows optie:
Al denk ik niet dat dit het probleem is wanneer er willekeurige vastlopers zijn.
 
Laatst bewerkt:
@Abraham54 en @Lange Pier: het is waarschijnlijk niet OpenOffice, het gebeurt willekeurig:
. . . Het is bij OpenOffice versie 4.1.7 maar het kan ook als ik iets anders doe op de pc zoals internetten of iets zoeken dan stopt hij gewoon. Misschien kun je hier iets mee.
. . . vandaag zet ik hem in slaapstand en daar kreeg ik hem niet uit en kon toen ook de pc niet meer afsluiten zoals het hoort dus weer aan de noodrem ik heb zelf het idee dat het niet ligt aan OpenOffice maar aan ieder willekeurig programma.

. . . ik heb ook nog zo'n vervelende driver programma die er de hele tijd tussen zit te vervelen.
Welk programma is dat ? Kan je dat niet beter dé-installeren ?
Als die fouten maakt met je drivers kan dat de oorzaak zijn.
 
Laatst bewerkt:
Apache Open Office is 32 bit en als de CPU dat ook is, prima, ding draait toch?

Denkelijk is de boel te druk bezig om afgesloten te kunnen worden.
Verwijder alles uit opstarten wat niet nodig is.
Tweak de boel eens, tijden voor dll's files afsluiten b.v.
Ultimate Windows Tweaker 4 for Windows 10

Scan de boel ook eens.

Tis ook ver achterhaalde hardware waar ook geduld voor nodig hebt.
Wat heb je hiermee gedaan? vermoedelijk niets dus.
 
De link naar de beste varianten bevat een lelijke fout.
Het staalt dat Softmaker's Free Office niet kan opslaan in MS compatibele bestanden.
Dat is een leugen!

In de Engelstalige wereld wordt Free Office geroemd om zijn compatibiliteit met Microsoft Office.
 
Volledig opslaan in of het oude Doc formaat of in Docx enz.
Het is een volslagen leugen die verkondigd wordt en ik zal Softmaker dan ook van die site op de hoogte stellen!
 
Maar niet in nieuwe Microsoft Office extenties, ze melden dat niet voor niets en ..........
 
Maar niet in nieuwe Microsoft Office extenties, ze melden dat niet voor niets en ..........

Ook jij blijft volhouden in pure misinformatie, dat verwacht ik al helemaal niet van jou.
Onderzoek het zelf door in één van jouw vele computers de de gratis versie te installeren.
Dan zal je zien via opties/opslaan dat je de keuze hebt uit een aantal mogelijkheden, waaronder twee MS-varianten, oud en nieuw formaat.

Deze mogelijkheid is aanwezig sinds Free Office gebaseerd is op Softmaker Office 2018,
de versies daarvoor konden alleen opslaan in doc. enz.
Maar om redenen mij onbekend moet je een en ander wel eerst configureren.
 
Getest en die opties staan er niet bij, maar....... open je een file in één van die 2 formaten, dan staan die opties er wel bij, weird.

Maar goed, als ik alles moet gaan testen waar anderen een mening over hebben ben ik wel van de straat, lekker niet doen dus.
 
Beste mensen allemaal ik heb wat berichten zitten lezen maar ik zie door de bomen het bos niet meer ik ga het morgen bestuderen en kijk wat ik kan en moet doen in ieder geval bedankt voor jullie inzet het komt mij nu niet uit i.v.m. de tijd maar ik ga zeker die dingen die mij worden geadviseerd proberen tot een volgende keer Groet Frans
 
Beste mensen allemaal ik heb wat berichten zitten lezen maar ik zie door de bomen het bos niet meer ik ga het morgen bestuderen en kijk wat ik kan en moet doen in ieder geval bedankt voor jullie inzet het komt mij nu niet uit i.v.m. de tijd maar ik ga zeker die dingen die mij worden geadviseerd proberen tot een volgende keer Groet Frans

Begrijpelijk, deze discussie verdient geen schoonheidsprijs meer.
Waarom heb jij overigens voor Apache Open Office gekozen, Libre Office was het betere alternatief geweest.
 
Beste mensen heb de berichten gelezen en ik heb wat uitgeprobeerd dat wil ik jullie even laten weten misschien komt er dan een ander eindresultaat uit. Ik heb mijn systeem weer opgestart met Windows XP dat is een simpele opdracht door een andere harde schijf te kiezen, en daar heb ik ook weer OpenOffice gestart en alle files gedraaid die ik op Windows 10 had staan. Je voelt hem al aankomen er is geen schijntje pijn niks aan de hand ik kan opdrachten geven die er niet om liegen van alles laten doen hij doet wat ik zeg en geen probleem, nu denk ik dat het misschien aan de BIOS instellingen zou kunnen liggen of wat het ook mogen zijn, of het systeem is niet geschikt voor Windows 10 maar dat begrijp ik dan niet, kunnen jullie hier wat mee????????????????? Vol verwachting zie ik jullie berichten tegemoet Groet Frans
 
Wat mogelijk ook een oorzaak kan zijn, is het feit dat Openoffice al bijna een jaar niet meer is bijgewerkt en dus mogelijk niet goed met de laatste versies van Windows 10 over weg kan.
Want er zijn genoeg programma`s die eerst aangepast moeten worden naar een nieuwe Windows upgrade -> Announcing Apache OpenOffice 4.1.7 21 September 2019
 
De enige die goed wordt bijgehouden is Libre Office.......
 
Kijk hoe mooi Free Office is en zie dat het volledig compatibel is met de oude- en en nieuwe MS Office bestanden!

Schermafdruk van 2020-06-15 11-29-28.png
 
Wat is nu dat 'vervelende driver programma' waar je het eerder over had ?

En in de logboeken gekeken voor rode kruizen zoals ik in #22 voorstelde ? Je kan de logboeken ook vinden in het menu met een rechtsklik op de startknop.
 
erikdenhouter ik heb de logboeken geopend zoals je zei via start en dan logboeken nou het is niet normaal als je een onderwerp aankruist kernel-event-Tracing enz... en zo nog meer van die termen dan is de vraag wat is er niet ROOD allemaal fout en Kritiek wat ik daarmee moet ik weet het niet ern nu ga ik proberen met Free office te downloaden van Abraham54 hij is er mee bezig dus ik ga afwachten.
groet Frans
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan