• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Ik heb een probleem met een nieuw google account.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hobbytist

Nieuw lid
Lid geworden
24 jan 2022
Berichten
4
Waarderingsscore
0
Wij hebben een nieuw google account aangemaakt. Dit werkt nog niet naar behoren.
Wij hebben altijd een "telenet" e-mail adres gehad. Dit e-mail adres gebruik ik en mijn vrouw.
Nu zijn we overgestapt naar orange, en hebben we voor een google e-mail adres gekozen.

Maar het is nog niet ok.
Ik denk dat er nog het één en 't ander moet ingesteld worden.

Wie wil mij helpen?
 
Ik gebruik Thunderbird en kan elke webmail zoals Gmail erin configureren.
Heb wel een Google account maar mails van Gmail komen gewoon binnen via Thunderbird.
Vraag, wat is nu het probleem?
 
Wij hebben een nieuw google account aangemaakt. Dit werkt nog niet naar behoren.
Wij hebben altijd een "telenet" e-mail adres gehad. Dit e-mail adres gebruik ik en mijn vrouw.
Nu zijn we overgestapt naar orange, en hebben we voor een google e-mail adres gekozen.
Kun je iets meer informatie geven over wat je precies wilt doen.
Zelf gebruik ik Gmail en Outlook en daar werken zonder problemen andere e-mail adressen in.
 
Ik gebruik Thunderbird en kan elke webmail zoals Gmail erin configureren.
Ik heb gisteren geprobeerd daar een nieuw account in aan te maken, maar bleef aangeven gebruikersnaam of wachtwoordfout.
Bij nieuwe accounts moet je wel in Gmail even de imap (of pope) optie aanzetten.

Bij mij daarna nog steeds dezelfde fout, maar dit is niet mijn topic. Maar misschien is het zo dat Hobbytist in Gmail het gebruik van imap nog niet aangezet heeft omdat het om een nieuw account gaat.

 
Dat dien je in elk account aan te geven en ik gebruik pop en leeg af en toe daar de postbus, zo ook bij mijn Ziggo.nl webmail account.
POP poort bij beide accounts is 995 overigens.
 
Dank jullie voor de informatie. Ik zal ons probleem zo duidelijk mogelijk trachten uit te leggen:
Wij zijn sinds kort overgeschakeld van Telenet naar Orange. Wij hebben een Telenet e-mail adres.
Dit gebruiken wij al heel lang, op mijn smartphone, op de smartphone van mijn vrouw en op onze laptop. Orange heeft ons aangeraden om te veranderen van een Telenet e-mail adres naar een Google e-mail adres.( Ik moet er wel bij vermelden dat ik reeds een googleaccount heb dat ik enkel gebruik voor google dingen).
Nu heb ik een nieuw Google account aangemaakt (de bedoeling is dat dit ons huidig telenet e-mail adres op termijn gaat overnemen). Als ik nu op mijn smartphone probeer in te loggen op ons nieuw e-mail adres dan krijg ik de boodschap : Voltooi het inlogproces om door te gaan Er is iets misgegaan. Je moet opnieuw inloggen.
Help, wat doe ik verkeerd of moet ik nog instellen?
 
Wat gebeurt er als je nog een keer probeert in te loggen?
Lukt het wel om op een computer in te loggen op Gmail.com?
 
Kan je onder één naam meerdere Google accounts maken?
 
Ja dat kan, maar wel met verschillende email adressen. Je kunt dus niet steeds de zelfde email adres gebruiken bij verschillende accounts. Ik heb zelf 4 Gmail adressen.
 
Op onze laptop blijkt het nieuw gmailadres te werken. Heb een mail verzonden en ontvangen.
Maar op mijn smartphone kan ik met gmail niet eenvoudig veranderen tussen oud e-mail adres en nieuw g mail adres? Heb net smartphone volledig uit en aan gezet, nu lijkt het (voorlopig) te werken.
 
Normaal gesproken kun je in de Gmail app heel makkelijk wisselen tussen de 2 adressen, dit door rechtsboven in de balk op de letter te drukken en dan het gewenste adres te kiezen.
Of log jij soms in via Gmail.com ipv de app?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan