• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost ik heb een probleem met een switch

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roma61

Nieuw lid
Lid geworden
3 apr 2021
Berichten
2
Waarderingsscore
0
ik ben een leek met ip adressen etc, maar wil graag van jullie deskundigheid gebruik maken.
ik heb een router modem van caiwaide genisis platinum 7840, bedraad verbonden met het tv modem in de woonkamer en in de slaapkamer en ook bedraad verbonden met een eminent gigabite switch boven waarop 2 computers van mijn zoons en een wifi extender van ubuntu is aangesloten.
nu hebben wij gister ochtend een stroomstoring gehad van 1,5 uur.
hierna werkte alles weer, alleen de apparaten na de switch niet meer, als ik de kabel uit de switch haal en rechtstreeks in een van de pc's doe of in een laptop heb ik daar internet, dus ik dacht switch kapot, eerst geprobeerd met een andere switch die ik nog had liggen, geen resultaat, nieuwe switch gekocht, zelfde probleem.
de kabel die ik gebruik naar boven heeft zelf aangebrachte stekkers, zou het mogelijk zijn dat er 1 corrupt is, 1 draadje los ofzo?
dat hij wel internet doorgeeft aan pc of laptop, maar niet aan een switch?
ik heb het ook geprobeerd met alleen de kabel naar boven, naar switch en 1 kabel naar pc, maar dan geen internet op pc.
een simpele switch heeft toch geen eigen ip adres?
de afstand is te groot om even een andere kabel te trekken, en stekkers gaan ook niet door de gaatjes etc.
misschien is het iets simpels dat ik over het hoofd zie, maar ik weet het even niet meer
 
Een switch heeft geen IP.
Zit de kabel naar beneden in de juiste LAN poort van de switch, vaak (bij oudere) een 'gewone' LAN poort, niet de Uplink ? Dus alle kabels in een LAN poort. Zal waarschijnlijk goed zijn, het is al een gigabit, dus nieuwer, maar toch.... Drie switches en geen resultaat doet je toch aan zoiets denken.
 
Heb jij het modem al eens gereset?
 
Ik ga toch denken aan de kabel/connectoren. Helemaal omdat het zelfgeknepen connectoren zijn.

Pak de switch mee naar de router en verbind hem even tijdelijk met de router met een nieuwe kabel. Sluit daarna de laptop aan op de switch. Werkt het dan wel is de kans heel erg groot dat het daar aan ligt.
 
begin met alles uitzetten.

dan het modem opnieuw starten en wachten tot die volledig is opgestart vervolgens zet je de switschen aan en dan schakel je de computers pas in.

als nu alles na de storing tegelijk aanging waren de switchen waarschijnlijk eerder online dan het modem en is de kans groot dat de ip adressen van de systemen in de war zijn
 
het lag toch aan de kabel van onder naar boven, 5 en 7 waren omgedraaid,had mijn kabel tester gevonden, moest alleen een nieuwe batterij kopen.
dank u voor het meedenken, mij alleen een raadsel dat het al 2 jaar werkt en na een stroomstoring ineens niet meer, maar alles werkt weer naar behoren.
 
Fijn dat het weer werkt.
 
fijn dat het weer werk.
5 en 7 zijn in principe niet nodig tot 100 mbit daar heb je voldoende aan oranje en groen
 
5 en 7 zijn in principe niet nodig tot 100 mbit daar heb je voldoende aan oranje en groen
En het bijbehorende oranje/wit en groen/wit.
Just to be sure, voordat een ondeskundige te gemakkelijk gaat denken. :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan