• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

ik heb een vraag betreft aansluiting accu laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Angela67

Nieuw lid
Lid geworden
24 jul 2020
Berichten
4
Waarderingsscore
2
Goede avond,

Op mijn oude laptop merk ASUS staan nog foto's maar de ingang waar de adapter in moet zit niet helemaal goed meer. Dus maakt geen contact meer en kan dus niet meer opgeladen worden. Ik kan hem wegbrengen en dan blijkt er een nieuw moederboard op te moeten en zijn de kosten voor alleen nog even de fotos er af te willen halen wel erg hoog en het niet meer waard.
Is er een mogelijkheid dat ik via een of andere kabel de accu stroom kan geven via bv mijn nieuwe laptop? Het mooiste zou zijn even een juiste volle accu lenen van iemand maar niemand kan me er aan helpen. Jullie opties? Ik ben benieuwd! En hoor graag van jullie.
 
haal toch effe gewoon de hdd er uit en sluit deze of extern aan of intern op een andere computer.
*daar jij over een nieuwe laptop beschikt zou je eerder de hdd extern dienen aan te sluiten via een docking station of je vraagt een vriend om deze intern aan te sluiten in een desktop om vervolgens de foto's op te halen .
 
Bedankt voor je reactie. Wat je allemaal voorstelt klinkt mij als chinees ;-) en heb niemand die handig is hiermee. Maar goed ik zal dit bericht bewaren zodat ik zodra er wel iemand op mij pad komt met meer verstand er van mij kan helpen met dit advies. Dank je wel!
 
Als moderator kan ik zie uit welke omgeving iemand komt.
Als het goed is kom jij uit de buurt van Rotterdam.
Dan zou dit nog een optie kunnen zijn.
 
Mocht je eens in de nabije toekomst een uitstapje richting Antwerpen plannen en je passeert Wuustwezel, ben je altijd welkom om even snel de HDD eruit te halen en je foto's veilig te stellen, veel ervaring mee. Juiste adres en tel kan je altijd opvragen via PM.
 
Vraag is of je mobo echt defect/beschadigd is. Soldeer wil bij mechanische belasting snel scheuren en zo voor slechte verbindingen zorgen. Even goed nasolderen is dan meestal voldoende (al kan ik het vanaf hier natuurlijk niet beoordelen.)
Soms kun je er al bij als je de behuizing open maakt. Zoek iemand die wat handig is en kijk of die het klusje kan klaren. Blijkbaar is er niets verloren als dit niet lukt.
En zoals eerder voorgesteld kun je ook de hd er uit halen. Er zijn kabels beschikbaar waarmee je vrijwel elke hd via USB op een andere computer kunt aansluiten.
Of deze (heb ik zelf)
Mogelijk is de hdd toegankelijk door een paneeltje los te schroeven. Dan hoef je niet erg handig te zzijn om de hdd te verwijderen.
 
@Aarie25 daar heb ik nooit aan gedacht een repaircafe bedankt voor de tip!
@artstudiog Onwijs lief je aanbod maar ben bang dat ik op kort termijn niet in de buurt kom bij je.
@Veng bedankt voor het meedenken en de info wat betreft de kabels.
Ik ben blij met jullie allemaal echt fijn dat jullie zo snel reageren en met goede adviezen en info!
Ik denk dat ik begin bij een repaircafe zie diegene die bij mij het dichtst in de buurt zit Spijkenisse is en die is alleen open op donderdag dus genoteerd in mijn agenda ;-)
Wanneer jullie dat willen kan ik donderdag hoe of wat nog even terug koppelen.
In iedergeval nogmaals hartelijk dank aan jullie allemaal!
 
Altijd prettig als mensen terugkoppelen hoe het afloopt!
 
Zoals beloofd een terug koppeling.
Helaas vanwege corona zijn ze momenteel gesloten.
En gaan pas w.s. september weer open.
Nu in contact met een ander repaircafe in Spijkenisse wat wel open is.
Zij gaan in overleg of er iemand is die zich hieraan wil wagen.
Wordt vervolgd ;-)
 
Het is dus nog even afwachten hoe het afloopt.
Maar ik denk dat het wel goed komt :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan