• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Ik heb een vraag over een Asus computer.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Driessen

Nieuw lid
Lid geworden
16 mrt 2010
Berichten
15
Waarderingsscore
1
Beste Forum leden,

Over het algemeen ben ik alleen een computer gebruiker, mijn hobby is ooit mijn werk geweest, ben gepensioneerd, dus voor de Audio hobby is nu genoeg tijd.

Maar nu is er een probleem met mijn Asus computer de V7-P8H67E BLK W/CRD, ik wilde een power pack opladen via een USB port, toen deze door mij in de USB port werd gestoken werd mij duidelijk dat de computer nog niet helemaal was opgestart, dus onmiddellijk de USB kabel verwijdert.

Maar als nu de computer wordt opgestart als deze helemaal van de netspanning is af geweest voor zeker 10 uur, dan duurt het wel 10 tot 15 minuten voor deze echt opstart, er komt steeds het geluid van een opstartende computer maar dat valt na enige seconde weer weg, en dan komt het weer op, net zolang tot de computer echt opstart.

Ook gebeurt het regelmatig dat als de computer het inlog venster laat zien er weer een opstart wordt gemaakt, als de computer eenmaal aanstaat gaat alles goed.

Ook de computer opnieuw opstarten vanuit start gaat over het algemeen goed, wel traag maar hij start op, als hij maar niet helemaal uit gaat.

Er hangen 2 externe harde schijven aan deze computer.

Wat kan er aan de hand zijn, is er iets mis met de voeding die niet aanslaat?.

Groet,
Pim
 
Enige manier om te ontdekken of het de voeding is is een andere zien te lenen o.i.d. of deze in een andere PC uitproberen.

Daarnaast kan het ook nog aan die USB poort liggen, die doet het wel qua opladen?
 
Hallo,

Ik heb zelf geen ervaring met het opladen van een powerbank, maar misschien heeft die voor problemen gezorgd.
Is de computer stofvrij?
Kun je de externe schijven eens verwijderen en dan kijken of het opstarten wel normaal gaat?
 
Enige manier om te ontdekken of het de voeding is is een andere zien te lenen o.i.d. of deze in een andere PC uitproberen.

Daarnaast kan het ook nog aan die USB poort liggen, die doet het wel qua opladen?
Het laden van de power pack gaat in beide USB poorten.
Een andere voeding uitproberen is een optie, maar niet eenvoudig te realiseren, dan moet er behoorlijk worden gesleuteld.
Groet,
Pim
 
Hallo,

Ik heb zelf geen ervaring met het opladen van een powerbank, maar misschien heeft die voor problemen gezorgd.
Is de computer stofvrij?
Kun je de externe schijven eens verwijderen en dan kijken of het opstarten wel normaal gaat?
De computer is vandaag nog uitgezogen, er was niet echt veel stof aanwezig.
Ben nu de powerbank aan het opladen, en dat gaat goed, beide USB poorten uitgeprobeerd.
Zal morgen ochtend bij het aanzetten de externe schijven loshalen.
Groet,
Pim
 
Kijk eens naar de voltages.
 

Bijlagen

  • HWMonitor.txt
    37,8 KB · Weergaven: 9
Inmiddels de PC opnieuw opgestart zonder de externe schijven, het blijken de extra USB poorten te zijn die ooit door mij zijn toegevoegd, daar zat een externe schijf in, die heb ik nu in een originele USB poort gedaan, en hij start weer als een dolle, nu eens kijken of er misschien software moet worden geïnstalleerd voor de bijgevoegde USB poorten, is ooit wel gebeurt maar er is een crash geweest en toen heb ik via Acronis een backup terug gezet, dus daar kan het fout zijn gegaan.
Er is al eerder een harde schijf uitgevallen, en die zat als ik me goed herinner in dat zelfde rijtje USB poorten, ga het nog uitpluizen.

Bedankt voor alle tips.

Groet,
Pim
 
Goed om te horen dat je de mogelijke oorzaak hebt gevonden.

Ik heb meerdere berichten aangepast, want te veel quoten, wat niet nodig is en omdat het onoverzichtelijk werd.
 
Beste Forum leden,

Het probleem is toch niet verholpen, vanmorgen bij het opstarten begon een ventilator in de pc hard te draaien een paar minuten ongeveer, nooit eerden gehoord.
Daarna het opstarten wat weer traag ging, nu weliswaar met een duidelijk harder geluid, en na een tiental pogingen ging de PC weer aan, nu keek ik in de BIOS, om te zien hoe de volgorde van het opstarten er bij stond, kom normaal nooit in de BIOS, maar dit verbaasde mij, mijn harde schijf waar Windows op staat is Sandisk SDSS DHP 128 G, maar die staat op de 3de plaats, klopt deze volgorde wel?.
Groet,
Pim
 

Bijlagen

  • ScreenShot582.jpg
    ScreenShot582.jpg
    35,3 KB · Weergaven: 12
Een (U)EFI Windows systeem start altijd op via de Windows Boot Manager wat er ook als eerste staat om van op te starten en in dit geval staat die ook bovenaan.

Alleen met een andere voeding is er wat over te zeggen of het daaraan ligt of niet.
Wordt tot dan alleen maar wat roepen.
 
Heb hier nog een computer staan, MSI MS-7255 Series MS-7255 (V1.X/V2.0) Mainboard , zou die geschikt zijn, voordat ik alles uit elkaar haal?.
Groet,
Pim
 
Je hebt alleen de voeding nodig, 4 schroeven en de kabels losmaken en omruilen en hopen dat dat het is.
 
Inmiddels de andere voeding er in gezet, werkt maar bij het begin is de computer wel 6 keer opgestart en weer afgeslagen, tot hij het dus nu weer doet, het zal zeker niet de DVD writer zijn, want die zit nu niet aangesloten, was geen voeding connector meer voorhanden.
even zien wat er gebeurt na het weer opnieuw opstarten.
Wordt vervolgt.
Groet,
Pim
 
Indien dat gebeurd zal het moederbord zijn die de problemen geeft.
Maar dat kon alleen eruit komen als er een werkende voeding inzat en van die eerste was dat onduidelijk

Je kunt een bios reset plegen maar of dat gaat helpen, welke versie zit er nu in?
 
Hier de info over de huidige Bios versie.
Groet,
Pim
 

Bijlagen

  • ScreenShot583.jpg
    ScreenShot583.jpg
    25,7 KB · Weergaven: 8
Inmiddels de Bios een Update gegeven met P8H67-M-PRO-ASUS-V-P8H67E-3603.ROM.
Kijken of dat wat uitmaakt.
Wordt vervolgt.

Groet,
Pim
 
Het probleem is opgelost, heb uiteindelijk Windows 10 Pro er opnieuw opgezet, en het opstarten gaat weer als vanouds.
groet,
Pim
 
Bedankt voor het terugkoppelen van de oplossing.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan