• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Ik heb een vraag over VBA

Status
Niet open voor verdere reacties.

azapel

Junior lid
Lid geworden
13 okt 2008
Berichten
62
Waarderingsscore
2
Bij het schrijven van een programma met behulp van VBA (omdat het met Excel te maken heeft) kan ik geen oplossing vinden voor een (volgens mij) eenvoudige vraag. Ik kom op Internet van alles tegen wat met mijn probleem te maken heeft maar nergens datgene wat ik zoek, maar daar is gelukkig een forum voor.

Wanneer ik een bewerking heb gedaan met een bepaalde cel wil ik het adres van die cel ergens opslaan om dit adres later weer als ActiveCell te kunnen gebruiken. Vraag is dus: Hoe sla ik het adres van de actieve cel op in een Variabele en hoe kan ik dit adres later weer ophalen uit die Variabele. Ik heb allerlei manieren geprobeerd maar geen enkele slaagde, wel is het mij een keer bijna gelukt maar toen kreeg ik niet het adres van de bedoelde cel te zien maar de inhoud van die cel. Naar mijn gevoel stel ik eenvoudige vragen, maar kom er toch zelf niet. Kan iemand mij helpen, waarvoor bij voorbaat dank.

Vriendelijke groeten,
Azapel
 
Kan je een voorbeeld excel bestand plaatsen? Dan is het een stuk makkelijker om het juiste antwoord te geven. Een en ander is namelijk afhankelijk van de routine die jij gebruikt.
 
Fijn dat u mij wilt helpen, ik voeg het werkblad bij. Het gebied waar volgens mij het probleem zit heb ik met een aantal letters X als commentaar gemarkeerd

Grpeten,
Azapel
 

Bijlagen

  • Proef..xlsm
    400,6 KB · Weergaven: 6
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan