• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Ik heb mijn Windows 10 met de 2017 Herfstupdate uitgevoerd

A

Abraham54

Gast
Laat hier weten hoe jij over de nieuwste versie van Windows 10 denkt en of je blij bent met die nieuwste versie?
 
Vanmorgen op mijn pc gezet. 10:41 begonnen nu al klaar.
 
Ik ben er wel blij mee, hij werkt snel en is weer een beetje veiliger geworden.
Exploit Guard heeft deze week al zijn werking laten zien.
Een aangevallen lek in Flash player ->
Gebruikers met een 64-bit versie van Microsoft Office 2016 in combinatie met de Windows 10 Fall Creators Update zijn tegen de exploit beschermd.

Exploit Guard
Een andere belangrijke maatregel is Windows Defender Exploit Guard die het besturingssysteem tegen exploits moet beschermen. Exploit Guard is gebaseerd op de populaire Enhanced Mitigation Experience Toolkit (EMET) van Microsoft. EMET voorziet Windows en geïnstalleerde applicaties van een extra beschermingslaag die het lastiger voor aanvallers moet maken om zowel bekende als onbekende kwetsbaarheden in het besturingssysteem of geïnstalleerde programma's of plug-ins aan te vallen. Exploit Guard biedt dezelfde bescherming voor legacy applicaties die EMET biedt.
 
Tot nu toe lijkt het aanmeldscherm in elk geval sneller te zijn.
 
bij mij is het aanmeldscherm juist opvallend langzamer geworden, terwijl er geen nieuwe programma's bij gekomen zijn.Windows staat op een SSD-schijf.
 
Gisteren een Asus notebook met Intel Celeron handmatig van 1703 naar 1709 upgradet.
Totaal ca 3 en half uur heeft dat geduurd.

Zowel opstarten als ook de spontaniteit in Windows zelf is allemaal beter geworden!
 
je bedoeld wellicht 1709 .
 
ook gisteren 2 bejaarde HP-Compaqs - na eerst een nieuwe W 10 (zo te zien van 2015..) opgewaardeerd naar windows versie 1709. Zelfs is ééntje van 32bits naar 64bits getransformeerd. Er staat niet veel op, dus opstarten gaat daar wel vlot.
tussentijds kwam de mededeling van Emi: dat slaat niet op mij maar op de "1707"van Abraham.
 
dan zou je # 7 en # 9 ook moeten verwijderen, anders snapt niemand er wat van die later invalt.
 
Desktop en laptop ge-update. Desktop merk ik geen problemen, laptop schakelt zichzelf uit als ik de klep dicht doe. Bij het opnieuw opstarten krijg ik dan ook geen achtergrondfoto te zien. Alleen een blauwe achtergrond. Verder werkt alles wel naar behoren.
 
Als ik win 10 op mijn win 7 laptop wil zetten, moet ik dan beginnen met versie 1507? Die heb ik als iso liggen. En dan de volgende versies updaten. Of moet/kan ik etgens gelijk een iso van 1709 downloaden. ( ik twijfel nog steeds of ik naar win 10 ga. van de andere kant over 2 jaartjes zal ik toch wat moeten. Win 10 of linux)
 
Je kunt hier een upgrade ophalen van Windows 10, mocht je naar Windows 10 over willen.
Toegankelijkheid bij Microsoft
Ik ga er van uit dat dit de nieuwste versie is, maar mocht dat niet zo zijn dan kun je hier de iso kunt ophalen voor 1709. Hier alleen de goede taal en versie kiezen.
Standard • Windows ISO
 
Ok! Ik heb nu een ssd erin zitten. Ik ruil deze effe om voor de orginele hd. Daarop win 10 experiment. Werkt dit naar tevredenheid dan ga ik over op 10. Zoniet, dan kan ik altijd zonder problemen terug naar de sdd met 7.
Ik ga er volgende week eens mee klooien.
 
Dat heb je goed, succes!
 
Hij staat erop. De iso 1709 wilde niet opstarten. Toen maar de iso die ik al een tijdje had liggen. Uiteindelijk versie 1703 up and running. Nu effe een tijdje aanzien. En nog wat inrichten, mail, printer oa. Of ik doe dan hetzelfde maar dan op de sdd, of ik maak een cloon van huidig hdd op de sdd. Moet dan wel weer effe kijken hoe ik dat destijd gedaan heb. Maar van scratch af aan gaat ook prima. Beetje geduld ......So far so good.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je moet de iso via de setup starten. Heb jij dit ook zo geprobeerd?
Ik heb via die site al een hoop computers bijgewerkt, dus het zou gewoon moeten werken.
Maar het begin is er :)
 
Nee, ik heb niet via setup gestart. Heb wel zien staan in de map. Dat is voor de volgende ronde.
 
Vandaar het het niet werkte, maar dan weet je dat voor de volgende keer ;)
Ja dat heb je goed, eerst eens kijken of allemaal goed werkt voor jou.
 
De ISO moet je uitpakken naar een map of naar een USB-stick (kan met Rufus programma). Met zo'n USB-stick kan je dan eender welke pc bijwerken naar de Fall Creators Update. In de meeste gevallen van update, copieer ik dan die stick naar een mapje op de HDD/SSD om dan van daaruit de setup te starten, gaat veel sneller dan met download of rechtstreeks vanop de stick.
 
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan