• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

ik heb pas netwerk verbinding na opnieuw opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

cashje

Gewaardeerd
Lid geworden
11 jul 2015
Berichten
1.098
Waarderingsscore
28
Hallo allemaal.
Ik heb het volgende probleem .
Als ik s`morgens mijn pc aan zet heb ik rechts onder een rood kruisje dat er geen internet verbinding is.
Start ik hem dan opnieuw op dan is het probleem weg.
Aan de modem ligt het niet want er is dan wel gewoon Wi-Fi .
Dit is nu ongeveer een week gaande en volgens mij sinds de laatste grote update van Microsoft.
Ik heb trouwens een week of twee geleden nog een virus gehad die mijn avira meteen had onderschept en verwijderd.
Dus ik neem aan dat het daar niet aan ligt
Kennen jullie dit probleem?
 
Ik denk dat het probleem opgelost is.
Ik heb de Windows 10-makersupdate verwijdert en de pc herstelt naar de vorige versie van windows .
En tot nu toe gaat het goed.
 
Mooi dat je het weer werkend heb gekregen.
Had jij die update er zelf opgezet?
Weet jij welke versie jij erop had staan, bijvoorbeeld 15063.447
 
Ja ik had die update zelf geïnstalleerd.
Ik kreeg er een melding van en dacht het zal vast nodig zijn....... Niet dus.
Bedoel je de versie voor of na die update?
 
Microsoft waarschuwde op het niet zelf te doen, alleen als hij werdt aangeboden. Dit om problemen te voorkomen.

Na de update.
Er is een update terug getrokken die een hoop problemen verhelpen, mogelijk dat het dan wel beter werkt bij jou. Maar sommige kregen verschillende problemen zoals een blauwe of zwarte scherm en daardoor is hij terug getrokken. Mogelijk/hopelijk komt er vanavond wel een goede update.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hij werd dus niet aangeboden?
Zie info hier onder.

Microsoft waarschuwt Windows 10-gebruikers voor de handmatige installatie van de Creators Update die twee weken geleden verscheen. De Creators Update is een van de grootste updates voor Windows 10 die tot nu toe is uitgekomen. Inmiddels is de update op miljoenen computers geïnstalleerd, zo heeft Microsoft laten weten. Het gaat dan vooral om nieuwe computers van fabrikanten waarop de update is getest.

Naast de automatisch aangeboden installatie biedt Microsoft gebruikers ook de mogelijkheid om de Creators Update zelf te installeren. Dit is echter niet zonder risico's en bedoeld voor technische gebruikers, aldus de softwaregigant. Aanleiding is dat sommige apparaten of systemen niet goed met de Creators Update werken. In dit geval treedt er een "block" in werking die voorkomt dat de Creators Update onder soortgelijke computers wordt uitgerold totdat het probleem is verholpen. Als gebruikers de update zelf installeren omzeilen ze deze block en kunnen dus tegen problemen aanlopen. Microsoft adviseert dan ook om te wachten totdat de update automatisch wordt aangeboden.
 
Vreemd want bij mij werd ie aangeboden bij mijn updates (rechts onder in).
Ik heb zelf op updaten / installeren geklikt zonder dit verder uit te zoeken..... Niet zo slim.
Maar het is weer hersteld binnen de tijd die ik had en zal het voorlopig niet meer installeren.
 
Dan is hij wel op de juist manier aan geboden, wel vreemd dat er dan toch problemen waren.
Ben benieuwd wat er dan vanavond gebeurd, omdat het de tweede dinsdag van de maand is, komen na 19:00 weer updates uit.
Dus kan het zijn dat als je morgen de computer aanzet hij er toch weer tussen staat, maar dat is dan afwachten.
 
Wat is dan wijsheid.
Even er mee wachten of Windows zijn gang laten gaan.
 
Kijk of er een driver voor de wifi adapter is voor de W10 creators upgrade.
 
Ook als de pc geen Wi-Fi heeft?
Want de verbinding met mijn telefoon gaf geen problemen
 
Als ik s`morgens mijn pc aan zet heb ik rechts onder een rood kruisje dat er geen internet verbinding is.
Start ik hem dan opnieuw op dan is het probleem weg.
Aan de modem ligt het niet want er is dan wel gewoon Wi-Fi .
Daaruit maakte ik op dat het een wifi adapter betrof, bij een lan daar de adapter driver dan van, dacht dat je dat zelf ook wel kon bedenken.
 
@ lange pier : Nee sorry wist ik niet.
Ik heb dat ding nog niet zo gek lang.
Excuses daar voor.
 
@ lange pier : Nee sorry wist ik niet.
Ik heb dat ding nog niet zo gek lang.
Excuses daar voor.

Heb je de laptop nieuw?
Zo ja dan zou een upgrade geen probleem moeten zijn.
 
Nee ik heb gewoon een pc.
Pctje heb ik al een tijdje.
En met dat ding bedoelde ik mijn modem met WiFi.
 
Zet de weblink van Speccy hier eens neer, zie m'n sig, zoeken we mee naar de goede lan driver.
 
Staat hier geen info in zoals een product code of zoiets
 
Nee, je moet op de onderste link in de handtekening van Lange Pier klikken. Goed doorlezen wat je dan te zien krijgt en als je de verkregen weblink in je volgende reactie plakt, dan staat daar geen productcode in.
Je plakt dus enkel een url.

Sommige mensen starten Speccy en dan gaan ze schermafbeeldingen maken en die schermafbeeldingen hier op het forum plaatsen. Dat is niet de bedoeling, want op die manier kun je wel je productcode tonen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan