• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

ik heb pas netwerk verbinding na opnieuw opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Even een klein vraagje tussendoor.
Mijn pc is niet met Wi-Fi verbonden maar met een kabel.
Moet ik dit dan nog steeds proberen of heeft dit geen zin.
 
Nee dan hoeft het niet, ik had te weinig terug gelezen om te zien dat het niet om jou wifi ging.
Kijk eens of van jou netwerk adapter het vinkje wel uit staat, de computer mag dit uitschakelen om energie te besparen.
Dit doe je door naar apparaat beheer te gaan-netwerkadapters-lan adapter-recht muis klik-eigenschappen-engergie beheer
 
Dit is wat ik tegen kom.

serehe.png


11h9ptt.png
 
Ja dat is het vinkje wat ik bedoel.
Dus die weghalen.
 
Het vinkje heb ik weggehaald maar zonder succes.
Hij start een keer goed op en daarna is het probleem er weer.
Het valt me ook op als ik geen netwerk verbinding heb dat de pc dan erg snel is opgestart .
Alsof ie een paar dingen overslaat of zo.
En als ik dan opnieuw opstart neemt ie gewoon zijn tijd en is het wel goed.
Bij het rood kruisje zie ik ook code 10.

kbpvlf.png
 
Laatst bewerkt:
Ik krijg ineens een helder moment.
Een tijdje geleden zat ik hier ook al mee na een grote update en had iemand van ncf me verteld dat ik snel opstarten moet uitschakelen .
Dat heb ik nu gedaan en ga eens kijken hoe ie zich nu gedraagt .
Het is wel lastig dat windows zich steeds weer standaard instelt na zo`n update.
Want herstel punten maken stond ook uit.
De stereo mix stond weer uit zodat call of duty het niet meer deed.
Maar al doende leert men en als dit niet de oplossing is ga ik een format c doen.

ebahar.png
 
raar dat dit telkens bij u terug gezet word aangezien hier snel opstarten wel degelijk uitstond ...
dat de herstelpunten verdwenen zijn na het verkrijgen van de onderdelen update (leest nieuwe build) is dan normaal ….aangezien je herstelpunten naar de vorige build verwijzen .
 
Ja ik vind het ook raar.
Maar het is en blijft software door mensen gemaakt.
 
Wel vreemd dat de instellingen veranderen.
Normaal blijven ze behouden.
Maar als je weet wat het probleem is kun je het na elke update aanpassen.
 
Zeer belangrijke vraag !
Je gebruikt bekabeld . Hoe is de kabel aangesloten ?
Rechtstreeks aan de modem of aan een router ?
 
@aarie25
Ik heb een notitie met afbeeldingen gemaakt voor me zelf voor een volgende keer als het weer voorkomt.
Maar het is inderdaad raar.
@Swaken
Ik heb een connect box van ziggo waar de kabel in zit.
 
De connectbox van ziggo is een wifi modem met ingebouwde router . Die ingebouwde router kan men uitschakelen als je een eigen router gebruikt .
De router die kent aan je PC een IP adres toe . Maar als die router uitgeschakeld is en je PC rechtstreeks verbonden is met de modem , dan is het volledig normaal dat je bij de tweede opstart pas maar internet hebt , omdat ziggo je PC een IP adres moet toekennen .
En omdat je PC rechtstreeks bekabeld met de modem verbonden is , is je PC dus ook kwetsbaarder voor aanvallers en malware .
 
@aarie25
Ik heb een notitie met afbeeldingen gemaakt voor me zelf voor een volgende keer als het weer voorkomt. Maar het is inderdaad raar.

Maar het zou kunnen dat wat Swaken zegt ook voor jou geldt.
Maar dat zou in deze tijd toch niet meer moeten kunnen.
Als jij wifi gebruikt, lukt het dan wel om in 1 keer internet te krijgen?
 
Ja als ik Wi-Fi gebruik (alleen met telefoon) heb ik altijd meteen internet.
Maar als ik de router zou uitzetten heb ik geen Wi-Fi meer....... Toch?
Mijn pc heeft geen Wi-Fi.
 
Jammer dat jou pc geen wifi heeft, anders had je dat eens kunnen testen.
Maar een telefoon kun je niet helemaal vergelijken dan een pc.
Want ik heb ook een connectbox en heb al enkele keren gehad dat de telefoons wel wifi hadden en de laptop niet.

Als jij de eerste keer geen internet hebt en dan de probleem oplossing laat lopen geeft hij dan een melding?
 
Ja als ik Wi-Fi gebruik (alleen met telefoon) heb ik altijd meteen internet.

Wifi op je telefoon surf je op een heel ander netwerk dan je draadloos internet .!
 
@cashje Je hebt de functie ‘Snel opstarten’ nu uitgeschakeld. Best mogelijk dat dit jouw probleem oplost. Kijk het een paar dagen aan.
Menno Schoone (van de website Schoonepc) adviseert ook om de functie ‘Snel opstarten’ uit te schakelen. Dit is wat hij erover schrijft:
TIP: Het deactiveren van de optie Snel opstarten inschakelen (aanbevolen) lost menig opstartprobleem op, waaronder het herhaaldelijk opnieuw opstarten, het niet op de normale wijze kunnen instellen van de helderheid van het beeldscherm, het niet accepteren van het wachtwoord in het aanmeldscherm en niet-werkende hardware zoals USB-apparaten en (draadloze) netwerkapparatuur.

Een ander nadeel van de functie ‘Snel opstarten’ is dat het daardoor op sommige pc’s onmogelijk is om in het BIOS te komen, direct nadat je de pc hebt aangezet.

Jij had de functie ‘Snel opstarten’ al eerder uitgeschakeld, maar het komt vaker voor dat die functie bij een nieuwere versie van Windows 10 weer wordt ingeschakeld. Het gebeurde ook op 2 van mijn pc’s. Ook het kunnen maken van herstelpunten kan na installatie van een nieuwe versie van Windows 10 weer uitgeschakeld zijn. Dat gebeurt op de ene pc wel en op de andere niet. Daar is geen peil op te trekken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan