• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Ik Hoop Dat Nano Mij Kan Helpen

• Onderwerp starter Onderwerp starter flashsplash
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
F

flashsplash

Gast
Ik zit met een probleem die niet op te lossen is voor mij. Het is namelijk zo dat ik een week geblokt was door upc en sinds 02-09-2004 werd mijn signaal weer herstelt. Ik had daarvoor de oude snelheden 1500/128 en sinds 02-09-2004 de nieuwe snelheden. Ik heb sinds ik de nieuwe snelheden heb last van trage verbindingen en het uitvallen van de internet maar dat is niet het eigenlijke probleem. Ik heb een klein netwerkje en nu is het zo dat de pc waar ik gewend ben mee te werken (de andere zijn niet zwaar genoeg) nu steeds de internetverbinding verliest. Ik kan er nu maar max 10 min mee surfen en dan moet ik weer rebooten en heb ik weer internet voor max 10 min. De andere 2 pc's hebben daar geen last van. En voordat ik geblok was had ik dit probleem niet eerder. Ik heb alles geprobeerd wat ik ook maar kon verzinnen. Heb andere kabels geprobeerd, andere netwerkkaarten, andere pci sloten, heb zelfs een nieuwe install van windows gedaan en niets extra geinstall alleen de besturingsysteem en zelfs met deze nieuwe install behield ik hetzelfde probleem. Ik heb ook de modem direct op de pc aangesloten maar dat hielp ook niet, ook max 10 min surfen en weer verbinding weg. Als ik de verbinding verlies doet niets het meer (dus mail, pnp programma's etc.)Ik kan wel naar sites pingen en kan ook de dns server en de default gateway van chello pingen. Als ik de test uitvoer met chello quickfix zou alles moeten werken want volgens de test is alles bereikbaar en werkt de kabelmodem en heb ik connectie. Wat ik wel vreemd vindt is dat als ik test heb gedaan en alles werkt prima volgens quickfix en ik klik dan op de forum link krijg in de melding dat er geen internet connectie is. Dus aan de ene kant zegt de test alles is ok en vervolgens klik je op de forum link en krijg je de melding geen internet connectie. Ik heb geen idee waar het aan kan liggen en heb geen zin om weer een nieuwe install van windows te doen aangezien het ook niet daaraan ligt(geen spyware problemen dus). Als jullie enige tips zouden hebben en of de oplossing zouden weten zou mijn dank groot zijn. Ik heb trouwens xp draaien en alles is up-to-date en ik heb het internet wereld bolletje rechtsonder in de browser staan dus connectie is er wel alleen willen de pagina's niet getoond worden. Ik draai winxp en alles is up-to-date en ik heb het internet wereldbol icoontje in mijn browser maar alleen worden de pagina niet getoond. Wel als ik me pc herstart dan dot het even voor 10 min weer. ander 2 pc's zijn win 2000

ciao flash

ps:ben echt een beetje radeloos aan het worden
ik heb zojuist ook gemerkt dat ik geen andere browsers kan installeren. ik probeerde mozilla en netscape te installeren maar in het begin van de installatie opent het een stuk of 15 venster met de vraag als ik de installatie wil beeindigen wat het vervolgens zelf doet dus ik krijg de mogelijkheid niet om andere browsers uit te proberen.

allemachtig wat een lap tekst, dus sinds UPC je internet verbinding weer heeft aangeloten valt je verbinding om de 10 minuten weg ??

Ik zou de helpdesk van UPC gewoon ff bellen, als hun zeggen dat het niet aan hun ligt weet je dat in ieder geval zeker.

Waar het anders aan kan liggen, zou ik niet weten !!

Srry :unsure:

LOL je toppic title :lol:

Ik zal het zo op mijn gemak effe doorlezen.. ga nu eerst effe naar de Mac :rolleyes:

=========

Probeer je PC's een met vaste IP adressen te configureren binnen het netwerk.

Voor meer info. klik hier

lol nano hehehehe....ik heb mijn kabelmodem even weer direct op mijn pc aangesloten om te kijken als ik die 10 min record kan verbreken..sneu..snik...zal jullie later op de dag wel op de hoogte houden hoe het is gegaan...en DeMkez op de chello forum zijn er meerdere met hetzelfde probleem alleen weet ik niet als hun ook een netwerk en dus 1 van hun pc's eraf wordt geknikkerd hebben. Wat mij dwars zit is dat de win 2000 machines er niet af worden gegooid alleen mijn xp machine...maar ok we hebben nu de helft van de tijd ( 5 min) erop zitten en kijk wel wat er gebeurt...

caio flash

Ik denk bij mezelf het volgende..
heb je niet toevallig een firewall draaien dat het DHCP verkeer blokt (ingebouwde firewall van XP)

Open udp poort 67 en 68.. daar gaat het DHCP verkeer over (of disable de hele firewall)

PS1:
Doe eens een ipconfig /all als je na de 10 mins geen intenet verkeer meer hebt en post het hier.

PS2:
Kijk eens of je ook op google kan komen via het IP als je na 10 mins geen internet meer hebt
IP google = 66.102.11.104
( http://66.102.11.104 ) dus :)

Originally posted by flashsplash@06-09-2004, 12:27:47
ik heb zojuist ook gemerkt dat ik geen andere browsers kan installeren. ik probeerde mozilla en netscape te installeren maar in het begin van de installatie opent het een stuk of 15 venster met de vraag als ik de installatie wil beeindigen wat het vervolgens zelf doet dus ik krijg de mogelijkheid niet om andere browsers uit te proberen.
Hallo daar,

Ik heb niet veel kaas gegeten van alle hardware die komt kijken bij een netwerk en de verbindingen hiervan, maar wat je daar zegt klinkt mij in de oren als iets dat in je software zit. Weet je zeker dat je Windows XP (Home / Pro) helemaal goed in mekaar zit?
Want zulke dingen (het niet kunnen installeren van bepaalde toepassingen zoals bijvoorbeeld virusscanners) komen vaak door nasty virussen en / of wormen. Een paar minuten onbeschermd op internet rondlopen kan tegenwoordig al schadelijk zijn. Al valt dat achter een router / firewall wel mee...
En wat gebeurt er als je eens Win 2000 op de PC zet? Wanneer de PC het dan wel doet weet je dat het software is....

Het is maar een schot in het donker.... :unsure:

Succes en de groenten
Teq

Ik heb nu even xp home erop gezet en xp prof eraf gegooid. Het 10 min record heb ik helaas niet kunnen verbreken..snik...snik...als ik met xp home hetzelfde probleem heb dan zal ik win2000 erop zetten en heb ik het dan nog dan moet ik denk ik in mijn hardware gaan zoeken. En bij deze een klein vraagje. Is het mogelijk dat je hardware aangetast kan worden door een virus en zoja is het verwijderen van de bios batterij voor 5 min dan voldoende. En tot slot nano als ik na 10 min nie meer kan browsen zal ik het zeker via een ip adres proberen. thx voor de tip...

caio flash

ps: oja nano ik heb altijd goed kunnen werken met die ingebouwde firewall, het probleem is ineens out the blue gekomen en het is niet alleen dat ik niet kan browsen maar dat alle internet connectie's wegvallen...

het resultaat met xp home mocht ook niet baten. ik verloor na een bepaalde tijd ook mijn connectie en mijn ingebouwde firewall stond uit en heb geen andere. alleen rest nu win2000 en als dat ook hetzelfde liedje is dan weet ik het ook niet meer. Want waar in de hardware moet ik het dan gaan zoeken. heb de netwerkkaarten en verschillende pci solten al geprobeerd...hoop dat iemand dit probleem herkent en de oplossing ervoor heeft of suggesties...

ciao flash

probeer eens het volgende..

als nix meer werkt voer de vogende stappen uit :
* doe een ipconfig /all (kijk of je ip instellingen nog kloppen)
* ping jezelf (je eigen IP adres)
* ping de router (het ip van de router(192.168 of 10.0.0 adres)
* kijk of je router nog wel een WAN ip heeft (62.123.123.123 ofzo)
* ping 66.102.11.104 (het ip address van google)
* ping google zelf (ping www.google.nl)

en post alle uitkomsten even hier

succes

Het probleem is ineens verholpen. Zoals het kwam is het ook verdwenen maar zeker weten dat het aan UPC/Chello ligt want nu blijft mijn xp machine wel verbinding houden maar zijn mijn snelheden ineens dramitisch gekelderd....even ter info
Ik had eerst 1500Kb/128 en alles werkte perfect dus ook mijn xp machine...Ik was een aantal dagen geblokt door UPC (door financieel achterstand geen internet). Nadat de verbinding weer herstelt was na die aantal dagen had ik de nieuwe snelheden die ik 6 maanden geleden al zou moeten hebben 2500Kb/320Kb en ineens na deze upgrade wordt mijn xp machine er na max 10 min eraf gegooid. Heb wel verbinding maar kan nie browsen, emailen, msn-en etc...ok na veel klagen op het Chello forum zou er gekeken worden en ineens sinds gisteren bleef mijn xp machine acief...ik schrok er zelf van...maar wat is nu het andere nadeel..idd snelheden zijn jammer genoeg te laag kom nu niet boven de 70KB waar 320 de top is....ik meld dit hele verhaal mochten anderen mss een zelfde ervaring hebben...
nog bedankt voor alle reacties en deze kan wat mij betreft gesloten worden. Ik heb alleen nog n vraag weet niet als die hier gesteld kan worden of een nieuwe topic openen...maar ben van plan deze week een router aan te schaffen...een E-Tech (is die trouwens wel goed?) maar wil graag weten wat een firmware is en als ik die router gelijk moet up-daten of wat...thx

ciao flash

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan