• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

ik kan geen foto,s meer importeren van sd naar laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

blacky25

Nieuw lid
Lid geworden
21 aug 2008
Berichten
6
Waarderingsscore
0
ik kan opeens geen foto, s meer importeren van sd-kaart naar de laptop, loopt steeds vast.
Soms zijn de foto, zichtbaar en kan ik aanvinken welke ik op de laptop wil, maar loopt al vast op een paar foto, en komt de melding Oeps er is iets mis gegaan.
Hoe kan ik dit weer goed krijgen
 
Indien ook bij een ander kaartje, probleem in Windows indien die wordt gebruikt, maar je info is verre voldoende.
Indien geen probleem dan is het gebruikte kaartje het probleem.

Merken en types van de gebruikte hard en software opgeven.
 
Jij hebt zeker niet de mogelijkheid om dit ook op een andere laptop uit te proberen?
Want dan kun je tenminste zien of de sd kaart of Windows het probleem is.
 
Lange Pier was mij net voor.
 
Met een ander kaartje lukt het ook niet,zelfs met behulp van de kabeltjes.
Ik heb het nu op een andere laptop geprobeerd maar wel met een kabeltje omdat daar geen kaartje in kan maar daar lukt het wel,dus het kaartje is goed.
Als het probleem bij Windows zit hoe kan dat dan worden opgelost?
 
Ik geef het op.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
zit de SD-kaart nog in je camera die je dan aansluit op je computer? En is dat slot van je computer zelf (voorzijde of achtrzijde) of van een (later ingebouwde) kaartlezer? Kan dan misschien ook nog afhangen of het USB2 of USB3 is. Bij mij werkt die losse kaartlezer NIET rechtstreeks op de USB aansluitingen van de dektop zelf, maar wèl als ik de losse kaartlezer aansluit op een later in de kast ingebouwde kaartlezer. Ingewikkeld, maar ik gebruik dat weinig.
 
Als ik het kabeltje gebruik zit de SD card in de camera en de kaartlezer zit ingebouwd in de laptop.
Maar het vreemde is dat het altijd goed ging en vanaf vorige week gaat het fout.
Zou het ook te maken kunnen hebben met een Windows update?
 
Het kan zeker door een update komen, maar met zo weinig informatie kan niemand veel.
Wat voor merk en type laptop gebruik jij, welke Windows versie, als dit Windows 10 is welke versie gebruik jij daarvan dus 1903 of 1909 enz.. te vinden door in de zoekfunctie winver in te typen en op enter te drukken.
 
Het kan zeker door een update komen, maar met zo weinig informatie kan niemand veel.
Wat voor merk en type laptop gebruik jij, welke Windows versie, als dit Windows 10 is welke versie gebruik jij daarvan dus 1903 of 1909 enz.. te vinden door in de zoekfunctie winver in te typen en op enter te drukken.
Het gaat om een Lenovo G50 laptop
Windows 10 Versie 1909
 
Het gaat om een Lenovo G50 laptop
Windows 10 Versie 1909
 
Kijk eerst eens of er geen fouten in jou Windows zit door het volgende te doen.

De scan gewoon laten lopen en niet onderbreken, ook al blijft hij lang hangen op een bepaalde %
Aan het eind kun je zien of er fouten zijn gevonden en herstelt.

- Open het start menu en typ "cmd"
- Klik het zoekresultaat cmd (command prompt) met rechts aan en kies uitvoeren als administrator
- Bevestig de prompt met ja
- Typ daarna "sfc /scannow" en druk op enter
- Laat ook deze scan lopen en controleer of er fouten worden gevonden
- Voer de scan bij niet herstelde fouten opnieuw uit met "sfc /scannow"
 
Toevallig heb ik ook zo'n laptop( in feite alleen voor vakantie zeg maar). Als ik mijn fototoestel met kabel op USB poort aansluit, maar ook als ik het SD kaartje uit het fototoestel haal in inplug in het slotje aan de R zijde wordt die herkend in de verkenner (met het fototoestel moet je wel eerst dat bevestigen: dat zal voor ieder apparaat ongeveer gelijk zijn). Windows 10 versie 2004 / 19041 / 329. )Toevallig komt ook net reactie # 13 binnen) Ik neem aan dat jij dezelfde handelingen verricht, en ik heb nog niet eerder meegemaakt dat in deze laptop een SDkaartje niet herkend werd. Doe maar eerst de adviezen in # 13.
 
Even proberen om Windows helemaal af te sluiten. Dat doe je door op Afsluiten te klikken terwijl je Shift ingedrukt houdt.
Daarna (indien dat bij dat model kan) de accu er uit halen, en een drie keer 8 seconden op de aan/uit knop drukken.
Dan (accu er in en) opstarten.

Ook eens met een zaklampje in het SD slot kijken voor vuil.
Edit: ik lees dat het nu ook met een kabeltje niet meer gaat, slot is dus blijkbaar niet vuil.
 
Laatst bewerkt:
Ik breng hem wel even naar de computerzaak,zoveel verstand heb ik er ook niet van .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan