• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost ik kan laptop niet uit zetten

Giedoke

Vaak hier
Lid geworden
6 okt 2011
Waarderingsscore
7
heb een laptop acer aspiro 3 model N19C2 waar ik een probleem mee heb , is daar geen Nederlandse handleiding van , het probleem ik had ineens een zwart scherm en de blauwe ledjes brandde nog , die van het net en batterij ik wilde mijn laptop uitschakelen maar die deed het niet , dan heb ik de kabel van de voeding uitgetrokken en het blauw ledje van batterij bleef branden , ik wilde uitschakelen maar niets gaat , wat kan daar de oorzaak van zijn?

Gaat hij ook niet uit als je de aan/uit knop voor 5 tot 10 seconden ingedrukt houdt?

@Giedoke : soms wil 1x of meerdere keren achter elkaar de CTRL-ALT-DEL toetsen indrukken ook wel eens helpen (om via een keuzemenu af te melden en daarna uit te schakelen).

Uitvoering : met je vingers van je linkerhand de CTR-ALT toetsen indrukken en vasthouden en dan met een vinger van je rechterhand del DEL toets.
Herhaal dit desnoods 2 of drie keren.

@keren op de aan en uit

Aarie25 neen dat gaat ook niet​

@

quandor allemaal al gedaan het blauwe ledje van de batterij blijft branden , ik mag verschillende keren op de aan uit knop drukken maar het gaat niet?​

Dan rest mogelijk een tweetal opties :

1. als de batterij eruit kan, deze eruit halen en even wachten, dan gaat íe uit;
2. kan die er niet uit de machine zonder netsnoer aan laten en 48 of 72 uur wachten.

Linksom of rechtsom, zonder netstroom en / of zonder batterij gaat 'ie een keer uit.

om de accu even los te koppelen moet hij open
zie dit filmpje
Om deze inhoud te bekijken, hebben we jouw toestemming nodig om cookies van derden te gebruiken.
Voor meer gedetailleerde informatie, zie onze cookiespagina.

maar ik zou de uit knop nog eens wat langer ingedrukt houden.
elk normaal systeem kan je op die manier uitzetten

Als de accu niet simpel verwijderd kan worden, dan rest je weinig anders dan de machine zonder netsnoer een film te laten afspelen. Een .mkv / .avi of whatever, vreet zodanig veel stroom dat de machine na een aantal uurtjes vanzelf uitgaat.

@keren op de aan en uit

Aarie25 neen dat gaat ook niet​

@

quandor allemaal al gedaan het blauwe ledje van de batterij blijft branden , ik mag verschillende keren op de aan uit knop drukken maar het gaat niet?​

Hou de aan/uit knop dan eens langer vast dan 10 seconden, normaal zou hij altijd uit moeten gaan.

om de accu even los te koppelen moet hij open
zie dit filmpje
Om deze inhoud te bekijken, hebben we jouw toestemming nodig om cookies van derden te gebruiken.
Voor meer gedetailleerde informatie, zie onze cookiespagina.

maar ik zou de uit knop nog eens wat langer ingedrukt houden.
elk normaal systeem kan je op die manier uitzett

toen ik dit berichtje neerzetten stond daar gewoon een thumbnail van het jouw buis filmpje waarom is dat nu weg ?

@quandor mooi filmpje maar het is niet mijn model ik heb de achterkant van mijn laptop eraf gekregen maar dat was veel moeilijker dan men dat denkt .
mijn batterij was zeker tweemaal groter dan op het filmpje te zien was en ook een ander model , ik heb de batterij er uit gedaan en alleen de voeding aangesloten en nu ging alles goed , batterij terug geplaats en dicht gedaan en het werkte terug.
Mijn dank aan iedereen die geholpen heeft.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan