• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Ik krijg mijn HP printer niet gevonden in W10

  • Onderwerp starter Verwijderd lid 118422
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
V

Verwijderd lid 118422

Gast
Beste forumleden, ik heb een pc met W10 1902 en wilde mojn HP laserjet 1102w daarop via usb aansluiten. En dat lukt me niet.
Ik heb bij hp de laatste software gedownload en opgestart. Dan begint het extraheren, en dan houd het op.
De printer heeft geen netwerkaansluiting, anders had ik dat wel gebruikt.
Een nieuwe printer via apparaten en printers installeren gaat ook niet. Hij ziet wel de andere printer (officejet 6500) maar niet de via usb aangesloten 1102.
Ik heb ook de app van HP geïnstalleerd, maar ook die ziet de printer niet.
Heeft iemand nog tip's?
 
:rolleyes: mmm, toevallig vorige week het zelfde euvel gehad met mijn Laserjet 1100 series, (is al een behoorlijk oudje)
ik heb het kunnen oplossen door alles eraf te doen, ook de software van HP ,daarna opnieuw geinstalleerd
en op het moment van de usb aan sluiten ging alles vanzelf.
 
Deze gebruik je?

En verwijder eerst die Officejet, reboot met de 1102W eraan.

Wat is het merk en type van de pc?
Mogelijk een USB 3.0 poort gebruikt waar de driver ervoor niet is geïnstalleerd of aangewezen?
 
@ Johannes, dat ga ik dan ook proberen.

@LP: ja, die heb ik gebruikt.
Moederbord is een MSI MS-7848
Bij apparaatbeheer zie ik geen afwijkingen, de printer zit in een usb 2 slot welke normaal werkt
 
Een Medion vermoedelijk.

Maare, al gereboot zonder de officejet?
 
Ja, alles verwijderd en de pc gereboot. Zonder resultaat.
Voor de zekerheid ook getracht om de printer op mijn Dell Optiplex 3020 te installeren, maar ook bij deze pc lukt het niet
 
Je hebt toch zeker wel eraan gedacht de printer eerst aan te zetten, neem ik aan?
 
hang er eens een nieuwe USB Kabel aan ,kan zijn dat er een breuk in de oude kabel zit.
normaal bij het inpluggen vind Windows 10 alles vanzelf
 
Heeft de printer wel stroom , Ron.
De 1102w is wireless want zo gebruik ik dezelfde in mn netwerk.
 
Ja de printer start wel op en het lampje brand.
Straks maar even een nieuwe usb kabel kopen, wie weet zit daar het probleem
 
Wel eerst gewacht met aansluiten alvorens de software installatie tot er wordt aangegeven dat de printer moet worden aangesloten?
 
Ja hoor, het bizarre is dat alles op mijn oude laptop met W7 gewoon geïnstalleerd kan worden en hij normaal werkt.
 
Opgelost!
Na installatie van .net framework 3.5 en opnieuw opstarten kon ik alles netjes installeren.
Mvg Ron
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan