• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Ik probeer een tweede beeldscherm aan te sluiten maar ik krijg er geen verbinding mee.

Status
Niet open voor verdere reacties.

QuintenThe5Th

Nieuw lid
Lid geworden
8 jan 2021
Berichten
5
Waarderingsscore
0
Ik heb mijn standaard beeldscherm via een HDMI-kabel verbonden aan mijn gpu, maar als ik een ander beeldscherm aan de eerste probeer te verbinden mbv een VGA-kabel krijg ik op dat scherm een melding dat er geen kabel is aangesloten en in windows kan ik het beeldscherm niet detecteren. Mijn huidige GPU is de radeon rx 580 en die heeft geen vga aansluitingen, maar wel meerdere voor hdmi en een enkele voor DVI. Ik heb een adapter gekocht die vga omzet naar dvi maar dit leverde geen resultaat. Binnenkort stap ik over naar een RTX 2060 maar ik weet niet of ik dan hetzelfde probleem zal ervaren. Mijn moederbord is een gigabyte b550m aorus pro-p.
Alle hulp is welkom :)
 
Pier, hij heeft het over DVI-VGA, niet over HDMI-VGA. ;)

Welke videokaart heb je precies? Veel videokaarten hebben een Digitale DVI aansluiting (DVI-D) en daar werkt zo'n adapter niet op. Die werken alleen op een videokaart met een DVI-I aansluiting omdat daar ook een analoog signaal op staat.
 
Die van Asus, toch? In dat geval:

Video uit2x DisplayPort, DVI-D, 2x HDMI
Dus alleen een digitale DVI, geen analoog signaal en een dvi-vga gaat dan ook niet werken. Het makkelijkste is een nieuwe monitor, met een Displayport en/of HDMI aansluiting.
 
Oke, bedankt voor de hulp. Een fijne dag nog
 
Nog even een snelle vraag, zou het wel kunnen met een rtx 2060?
 
Pier, hij heeft het over DVI-VGA, niet over HDMI-VGA. ;)

Welke videokaart heb je precies? Veel videokaarten hebben een Digitale DVI aansluiting (DVI-D) en daar werkt zo'n adapter niet op. Die werken alleen op een videokaart met een DVI-I aansluiting omdat daar ook een analoog signaal op staat.
Indien de 1e monitor een DVI-d aansluiting heeft kun je ze omdraaien, DVI-d naar VGA verlopen werken sowieso niet, het dien een omvormer te zijn.

En nee, ook allemaal digitale uitgangen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan