• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Ik wil een andere standaard zoekmachine instellen in Mozilla Firefox op mijn tablet

Status
Niet open voor verdere reacties.

tomatoes

Junior lid
Lid geworden
26 aug 2021
Berichten
73
Waarderingsscore
4
Hallo allemaal,

Ik wil graag startpage.com instellen als standaard zoekmachine in mijn Mozilla Firefox app op mijn telefoon en tablet. Vooral mijn tablet.
Ik heb geprobeerd dit te doen, volgens de instructies die in de uitleg gegeven worden in de instellingen van mijn Firefox app.
Maar, ik krijg het niet voor elkaar.
Het ziet er voor mij ingewikkeld uit en vergeleken met het instellen op de desktop vind ik Firefox niet echt zo gebruiksvriendelijk.
Maar, ik wil voor al mijn apparaten 1 standaard browser en zoekmachine gebruiken.
Omdat, dat makkelijker werkt.
Want, ik gebruik zowel mijn tablet als mijn desktop om regelmatig op internet te zoeken.
En dan is het toch wel prettig als je alles een beetje hetzelfde hebt.
Hier is een screenshots van waar ik het over heb:
Screenshot_20221006_180007_edit_10592736918696.jpg
Screenshot_20221006_180032_org.mozilla.firefox_edit_10561459647867.jpgScreenshot_20221006_180058_org.mozilla.firefox_edit_10526914410893.jpg
 

Bijlagen

  • Screenshot_20221006_180007_edit_10592736918696.jpg
    Screenshot_20221006_180007_edit_10592736918696.jpg
    72,9 KB · Weergaven: 1
Hallo,

Ik heb hier even gekeken en mij lukt het ook niet in één keer.
Mag ik zie wel dat er een Startpage add-on is voor Firefox.
Je zou eens kunnen kijken of dit voor jou werkt.
(te vinden door startpage add-on firefox in te typen)
 
Ik heb gisteravond geprobeerd om de Startpage add-on te installeren in mijn Firefox browser op mijn tablet. Maar de add-on werkt niet voor de Firefox browser op mijn tablet, ik denk dat de add-on alleen voor desktop en laptop versie van Firefox werkt.

De reden dat ik Firefox wil blijven gebruiken is omdat, ik Firefox op de desktop echt goed vind werken.
En op de desktop ben ik ook dik tevreden over hoe het werkt en presteert.
Ik wil ook zoveel mogelijk open source software steunen.
Maar, zoals het er nu dan naar uitziet is het misschien toch verstandiger om te switchen van browser en/of zoekmachine.
Omdat, de boel gewoon niet even goed werkt op meerdere systemen.

Hartelijk dank voor de hulp. En tenzij er nog anderen helpen en reageren op mijn bericht. Zie ik mij misschien toch genoodzaakt om naar iets anders te zoeken.
 
Op mijn computer heb ik Firefox als standaardbrowser en Startpage als standaard zoekmachine.

Als Firefox opent verschijnt Startpage en als ik op het huisje klik dus ook.

Echter: bij de zoekmachines heb ik Qwant geïnstalleerd als standaard zoekmachine. Als ik iets intyp in de adresbalk krijg ik Qwant.

Is dit wellicht ook mogelijk op een tablet?

Startpage als startpagina van Firefox dus.

Ik heb het zo bij drie browsers.
 
Ook via het Mycroft Project kun je talloze zoekmachines installeren. Daar heb ik trouwens Qwant vandaan.

Behalve Qwant heb ik er nog zeven.

Helaas heb ik nog steeds geen tablet, dus ik spreek voor het desktop gebeuren.
 
Ik vrees dat het niet mogelijk is voor mij om een andere standaard zoekmachine te kiezen anders dan de dingen die al erin gezet zijn. Want, dat met strings en dat hele gebeuren doen.
Dat is voor mij persoonlijk te moeilijk en teveel gedoe.
Hartelijk dank voor de antwoorden, maar dan vrees ik dat dit probleem niet is op te lossen op de manier die ik wil.
 
Het is gelukt!
Heel hartelijk dank voor de hulp, ik ga het straks ook op mijn telefoon doen.
 
Fijn dat het zo toch is gelukt 😃
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan