• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Ik wil graag een Gaming pc bouwen

Status
Niet open voor verdere reacties.

twitterbooy

Nieuw lid
Lid geworden
25 okt 2011
Waarderingsscore
0
Hallo,

ik wil graag een gaming pc bouwen voor onder andere League of Legends, RIDE, Far Cry 4, City Skylines en noem maar op...
verder moet hij gewoon snel zijn omdat ik graag multitask.

ik heb op arzety een lijstje gemaakt van de componenten die lijken op een goeie PC ik zou hier graag tips en/of eventuele verbeteringen van ontvangen. ook zie ik graag jullie builds voor gaming PC's rond de 800 en 1000 euro

http://azerty.nl/winkelmandje/winke...635920]=1&product[707630]=1&product[799853]=1

ik heb hier zelf een volledige build gemaakt met onder andere windows 7, monitor, toetsenbord en muis.

ik hoor graag.

mvg,

Johhny

Grotere SSD en een wat zwaardere voeding zou niet overbodig zijn, de laatste is maar 350W en de eerste zal zo vol staan indien je daar ook de games op installeert met de saved game files in je persoonlijke map.

hey

als je dit lijstje even invult kunnen de helpers je een beter advies geven en dat verklaard ook enkele keuzes die je hebt gemaakt

http://www.nationaalcomputerforum.nl/showthread.php?t=45839

je hebt mooie componenten uitgezocht maar sommige zijn op het oog wat overkill en andere weer niet krachtig genoeg voor een gebalanceerd systeem ( ik weet niet wat je eisen zijn, vandaar het lijstje)

ik ben het eens met lange pier, uit eigen ervaring is een SSD van 128 GB ook nog aan de krappe kant

hieronder jouw lijstje met een aantal aanpassingen

http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B561034%5D=1&product%5B629110%5D=1&product%5B478347%5D=1&product%5B669216%5D=1&product%5B711963%5D=1&product%5B635920%5D=1&product%5B668511%5D=1&product%5B683533%5D=1&product%5B568308%5D=1&product%5B799191%5D=1&product%5B688183%5D=1&product%5B400619%5D=1&product%5B640647%5D=1

voor een game pc van dat bedrag mag de videokaart wel wat krachtiger, dat wordt anders de bottleneck

ik heb er een goedkoper moederbord in gezet met dezelfde chip, tenzij je extreem gaat overklokken of meerdere
videokaarten gaat plaatsen voldoet dit bord prima

om het budget hetzelfde te houden ook een iets minder krachtige processor, ook weer weinig prestatieverlies maar wel
flink voordeliger

de waterkoeling heb ik vervangen voor een luchtkoeler, die eerste is niet noodzakelijk.tenzij je dit gewoon graag wilt
of extreem gaat overklokken

voor opslag zou ik kiezen voor een hybride HD een SSHD (combinatie van HDD en SSD), miss is 2TB ook overkill maar prijstechnisch gezien is deze wel erg aantrekkelijk, vandaar de keuze

ik heb zelf inmiddels ruimte tekort op mijn 128GB SSD voor mijn besturingssysteem en verzameling aan spellen,
vandaar de grotere, je kunt er ook voor kiezen om je spellen (op den duur) op te slaan op bovengenoemde
SSHD en het dan bij 128GB te houden.

zoals lange pier ook al zei mag de voeding ook wel wat krachtiger, zeker met de videokaart die ik er heb ingezet dus
heb er een 500w van gemaakt

ik heb op dit moment ook een topic lopen voor de aanschaf van nieuwe componenten voor een game pc,
met veel vergelijkbare onderdelen

http://www.nationaalcomputerforum.nl
/showthread.php?t=122907

groeten gerben

het is echt makkelijker als je het vragenlijstje invult, op deze manier wordt niet duidelijk wat je wilt en wat je budget is..

de snelheid van het geheugen wat er in staat wordt niet ondersteund door het moederbord dus heeft geen zin tenzij je gaat overklokken,
zelfs die maximus in je eerste lijstje ondersteund dat niet standaard, het moederbord is micro atx qua formaat, bedoeld voor kleine kasten en het kan maximaal 2 geheugenbalkjes huizen..met 2x4gb zit het vol

dus neem even de tijd om het lijstje in te vullen en je krijgt een goede samenstelling voor een goede prijs!

Meer SATA 6 en USB 3, SATA 3 en USB 2.0 zijn wat achterhaald.
En die 97 chipset zijn geoptimaliseerd voor de haswell en broadwell processoren, de laatste zijn nog niet makkelijk verkrijgbaar, overigens.

dankjewel ik heb hem nu aangepast ook heb ik een andere videokaart gedaan (MSI GTX 970 4GD5T OC) red ik het kwa voeding dan met een CoolerMaster GM Series G550M (550 watt zeg maar)...?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan