• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

ik wil meerdere afbeeldingen mailen maar provider laat dit niet toe.

bruin

Junior lid
Lid geworden
4 nov 2023
Waarderingsscore
6
Provider laat het niet toe vanwege het aantal mb "teveel" is volgens mijn mail provider.

Hoe los ik dit op?
als ik de fotos "compress" is het aantal mb nog te groot.

Laatst bewerkt:
Je kan meerdere mails sturen.
Let er op dat als een provider zegt 20 MB max. toe te laten dat dan het werkelijke aantal MB's ongeveer 60% daarvan is, dus maar 12 MB. Dit komt doordat e-mail oorspronkelijk alleen voor tekst was, en pas later een eigen manier van versturen van foto's toeliet, het wordt als een soort tekst in de body van de e-mail geplaatst. Erg inefficiënt.

Je kan ze ook verzenden met een service als Wetransfer. Daarmee kan je echt grote hoeveelheden uploaden, en je krijgt dat een link terug die je naar de geadresseerden stuurt. Het makkelijkst is een hele map, b.v. gecomprimeerd, maar dat hoeft niet.

Ook kan je een aantal foto's tegelijk verkleinen met "Windows Image Resizer" , als je Windows gebruikt. Even zoeken op internet en ook even uitproberen. Als het downloaden en installeren goed gegaan is zie je dit:
669374702b02a-No.003.jpg

Deel ze online als het veel bestanden zijn.

dat kan via dropbox maar ook op vele andere amnieren.

verkleinen doe je liever niet
dan wordt de kwaliteit minder en dat is eigenlijk zonde

Terug
Bovenaan