• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Ik wil mijn pc upgraden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gree9

Vaak hier
Lid geworden
17 jun 2011
Berichten
774
Waarderingsscore
1
Hey,

Ik heb nu een redelijk oude pc, maar ik red me er nog goed mee en wil eigenlijk geen nieuwe aanschaffen.

Ik wil als t rendabel is nieuwe onderdelen erin doen zodat ik sommige spellen toch nog wat soepeler kan spelen.

Welke info is er nodig zodat iemand mij hiermee kan helpen?


Spellen die ik bijv. al speel of wil spelen maar dan hogere kwaliteit;

Squad
Hell let loose
Post scriptum
Fallout 4

De twee middelste wil ik gewoon goed kunnen spelen op hogere kwaliteit.

En budget is niet zo’n probleem, maar wil het liever aanpassen dan een compleet nieuwe pc.

Alvast bedankt,
 
Het is zonde van het geld om hele oude hardware met nieuwe onderdelen uit te voeren.
En spellen dan op een hoger niveau te kunnen spelen, kan niet vanwege een antieke processor.
 
Zet de weblink van Speccy hier eens neer, zie m'n sig.
Bij installeren goed kijken wat ze meer willen installeren, dat uitvinken.

Indien je een CPU hebt uit de i core serie dan kan die nog makkelijk mee.
Meestal is de videokaart het probleem.
 
Ik heb voor de duidelijkheid de titel van dit topic aangepast.

Misschien kan je ons de benodigde informatie geven door de volgende vragen te beantwoorden:

 
* Operating System
Windows 10

* CPU
Intel Core i7 3770 @3.40ghz

* RAM
8,00GB

Motherboard
Asus P8Z77-V LX2

Graphics
AMD Radeon HD 7800 series 2gb


Ik kan op moment niet bij me pc, geeft zwart beeld aan. Iemand zegt dat waarsschijnlijk me videokaart stuk is, dus dat even afwachten.

Budget is niet zo belangrijk, ik wil kijken of het te doen is up te graden nog of toch een nieuwe pc te halen. Ik speel er alleen games mee zoals Arma, Squad etc.
 
Je kan altijd proberen met een nieuwe videokaart, lukt het niet (goed) dan kan je die videokaart altijd meenemen naar een nieuwe pc. En dan voor Gforce kiezen.
 
Jouw computer heet op het moeerbord zowel HDMI als ook D-sub, dus twee mogelijkheden om de monitor aan te sluiten.

Lukt dat en je hebt beeld, dan is het de grafische kaart.

Heb je geen beeld - sluit dan de monitor aan op een andere PC.
Ook geen beeld, dan is het de monitor en niet de grafische kaart.
 
Hoe schakel ik dan tussen HDMI van het moederbord? Of doet die dat automatisch als ik de hdmi van de grafische kaart in het moederbord doe.
 
De computer moet UIT staan.
Dan kan je de HDMI kabel van grafische kaart naar die van het moederbord zetten.
 
Het kan zijn dat de chip op Mobo pas inkomt als de extra kaart er uit is gehaald........
 
Kan ik niet iets makkelijk loskoppelen? Of moet die er helemaal uit
 
Nou het is weer goed, maar dus terugkomend op mijn vraag. Upgraden is het te doen en ga ik er wat mee op vooruit of niet?
 

Kies eerst een goede videokaart en gebruik die eerst, de AMD Vega serie kan gewoon tegen die van nVidia op.
De rest upgraden kan altijd nog.
 
Ik heb de onnodige reacties/ opmerkingen verwijderd.
 

Kies eerst een goede videokaart en gebruik die eerst, de AMD Vega serie kan gewoon tegen die van nVidia op.
De rest upgraden kan altijd nog.

Ja ik heb niet zo veel verstand van al die kaarten, de verschillen, prijsklasse etc. Ik kan daar wel wat hulp bij gebruiken. Zodat ik die spellen kan spelen die ik bij me eerste post heb staan.
 

Vergelijken kun je ze hier.

Denk dat die het al aardig kunnen doen en de CPU is niet echt veel langzamer dan de huidige series, scheelt wat in procenten in de synthetische benchmarks maar zal geen struikelblok zijn in die games.
Grafische kaart is belangrijker.

En ook de voeding is van belang, wat zit er nu in qua merk en wattage? en zitten er PCI-e voedingsstekkers aan? zijn altijd wel verlopen te vinden maar toch.

En hoe is de airflow in die kast?
 
Ik zal wel kijken als ik thuis ben naar hoeveel watt me voeding is en ik heb een hele grote kast die stikt van de ventilatoren, achterkan, bovenkant en voorkant. En die pci stekkers moeten vanuit de voeding komen en nog nergens aangesloten of?
 
Miss. op de huidige kaart? denk het niet maar bij sommige zat er een 6 p aan de achterkant.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan