• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Info In Google Chrome het Software Reporter Tool uitschakelen

A

Abraham54

Gast
Het Software Reporter Tool bestaat uit twee onderdelen:
  1. Chrome's Software Reporter Tool scant uw computer (op schadelijke software en Google kennende waarschijnlijk ook op persoonlijke data)
  2. Chrome's Software Reporter Tool rapporteert de bevindingen aan Google

Via het Windows register is de Google Chrome Chrome's Software Reporter Tool volledig uit te schakelen.

Handmatig zelf de registertweek maken:


open een nieuw kladblokdocument en kopieer en plak vervolgens de onder code weergegeven registeropdracht in het geopende Kladblokvenster:
(gebruik geen andere tekstverwerker dan Kladblok, anders mislukt hetgeen u wil doen!)

Code:
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Google\Chrome]
"ChromeCleanupEnabled"=dword:00000000
"ChromeCleanupReportingEnabled"=dword:00000000

Klik daarna in de menubalk van Kladblok op Bestand en kies voor Opslaan als:
  • bij "Bestandsnaam" zet je ChromeCleanupStop.reg
  • kies als opslaan lokatie bij voorkeur het bureaublad,
  • bij "Opslaan als" kies je voor Alle bestanden (,).
Dubbelklik op Tweak.reg en ga 2x akkoord met de Windows meldingen.

Is de melding dat de gegevens zijn toegevoegd aan het Windows register, start dan daarna de computer opnieuw op.

Beschreven Tweakreg is ook compleet als bijlage te downloaden!
 

Bijlagen

  • ChromeCleanupStop.reg
    180 bytes · Weergaven: 8
Ik werk zelf met Edge, dus van Chrome (die ik als 2e reserve op mijn machine heb staan) heb ik vrij weinig kennis.

Wat voor voordeel genieten mensen die Chrome als primaire browser gebruiken als ze de Software Reporter Tool uitschakelen?
 
Weer een registerregel die hoogstwaarschijnlijk meer kwaad dan goed zal doen. Natuurlijk moeten we niet al onze persoonlijke data op internet gooien, maar Google heeft het ook met die registerregel wel.
 
Als je die software reporter tool niet wilt, kan je ook een andere browser installeren. Waarschijnlijk veel simpeler.
 
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan