• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

In-place upgrade windows 8.1

Status
Niet open voor verdere reacties.

maulem

Vaak hier
Lid geworden
23 feb 2017
Berichten
649
Waarderingsscore
29
Mijn pc vertoont sinds enkele weken geregeld storingen in het afwerken van Save en Refresh operaties binnen enkele Microsoft applicaties. Ik heb al geprobeerd om de applicaties te herinstalleren maar geen verbetering. Omdat ik niet meer beschik over een back-up van de voorliggende periode wil ik proberen een in-place upgrade uit te voeren van Windows. Iemand hier ervaring mee? Worden werkelijk al mijn instellingen, programma's en bestanden behouden als ik start met setup.exe van de gemounte iso van Windows?
 
Laatst bewerkt:
ik heb zelf eerder voprige maand een in-place upgrade gestart , je dient effe op te letten en duidelijk aan te geven dat jij alles wenst te behouden met alles bedoel ik dan persoonlijke instellingen en bestanden maar ook de geinstalleerde software ..
*maak je een verkeerde keuze dan ben je inderdaad ver van huis ..
ik heb destijds de juiste keuze gemaakt en alles werd behouden maar dan ook alles .

ik lees echter dat je de Windows 8.1 gebruikt wees er absoluut zeker van dat je dan ook de juiste iso gebruikt ..dus de Windows 8.1 iso en niet de W8 iso
 
De in-place upgrade mislukt met foutcode 0x80073B92 - 0x20009. Deze foutcode zou kunnen komen enerzijds, doordat er twee operating systemen zijn geïnstalleerd, anderzijds doordat er een antivirusprogramma actief is. Ik heb slechts één operating systeem, maar wel een extra sata hdd aangesloten naast mijn hoofd ssd. Ik heb Bullguard er vanaf gehaald, maar geen succes.

zie plaatje
5fc10ce24c82e-oude_besturingssysteem_teruggezet.jpg
 
denk dat je beter het volgende kunt doen via een opdrachtprompt (administrator )


Je systeem herstellen met gebruik van een opdrachtprompt in Windows 8 -8.1- 10





Start een opdrachtprompt op als administrator ..

Geef vervolgens de opdracht DISM.exe /Online /Cleanup-image /Scanhealth en druk op enter
Wacht nu geduldig deze moet de 100% behaald hebben en zal indien er geen fouten worden gevonden het volgende scherm laten zien ..

5645929343eee-Ashampoo_Snap_2015.11.13_08h33m32s_004_.png



Indien je dus een melding krijgt zoals hierboven mag je de opdrachtprompt sluiten ..
Er dient immers niets hersteld te worden !

Word er wel een vermelding gegeven dat er fouten zijn gevonden krijg je het volgende venster te zien ..


5d36ff9885650-Ashampoo_Snap_dinsdag_23_juli_2019_14h35m39s_002_.png


In dat geval ga je verder met de tweede opdracht regel !
Geef deze opdrachtregel DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth in en druk op enter
Ook nu weer wacht je geduldig al ...
Beiden opdrachten samen hebben ruim 30 minuten geduurd vooralleer deze gedaan waren .
Ook deze gaat weer tot de 100% behaald is ..
En indien het geluk aan uw kant staat dat het probleem verholpen kon worden ..dan zie je het volgende scherm.


5d370a11de6bd-Ashampoo_Snap_dinsdag_23_juli_2019_14h53m23s_004_.png



Sluit de opdrachtprompt af en herstart uw systeem ..

Nadat je systeem herstart is kan je weer verder met hetgene wat je daar voor bezig was ..

indien blijkt dat je na het ingeven van de opdracht DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth
een foutmelding krijgt omwille dat de “source file niet gevonden word”
dan zal je een foutcode 0x800f081f te zien krijgen ....doen dan het onderstaande..

*indien je een Windows 10 dvd heb is deze in je drive plaatsen ..heb je géén Windows 10 dvd maar wel de Windows10.iso dan mount je deze .. om dit "mounten"te kunnen doen is het voldoende om de iso via de verkenner weer te geven m.a.w. rechts klik op de iso en kies openen met "Windows verkenner"
nu dat de iso geladen is of via de verkenner gemount word dien je in de opdrachtprompt (administrator) de volgende opdracht in te geven ...

DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth /source:WIM:X:\Sources\Instal.wim:1 /LimitAccess

**letop: de letter X dien je te vervangen ...door de letter van je drive of door de letter dat dus je gemounte drive vermeld !
klik na het ingeven van de opdracht op enter ..
 
Bedankt @Emi, ik had evenwel al gekozen voor de in-place upgrade. Deze slaagde gelukkig direct nadat ik de extra harddisk had ontkoppeld. Alleen Word werkte daarna niet meteen, het heeft enkele acties moeten verrichten eer het weer opstartte. Of het euvel van de Save en Refresh operaties verholpen is, moet ik nog uitzoeken.
 
raar dat jij de extra hdd diende los te koppelen om de in-place upgrade te kunnen doen ..
ik heb hier een SSD en 4 interne HDD's en 4 usb schijven welke steeds aangesloten blijven en kon probleemloos een in-place upgrade doen op de SSD..... het is hier wel geen UEFI systeem .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan