• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

indexeren wordt niet uitgevoerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

geertv

Nieuw lid
Lid geworden
8 jun 2012
Berichten
3
Waarderingsscore
0
sinds enige tijd kan ik niet meer in outlook zoeken, heb me al suf gegoogeld maar de oplossingen die worden aangeboden werken niet als was het maar omdat in "indexeringsopties" de locaties leeg blijven met melding "indexeren wordt niet uitgevoerd". onder geavanceerd alles heropstarten werkt ook niet. In de search services ben ik al van automatisch naar handmatig en terug gegaan, maar dit helpt ook niet.
kan iemand me helpen ?
 
Ik had hetzelfde probleem. (Windows 7 Home Premium 64bits , Office 2010)
  • Zoeken in Outlook - "bezig met indexeren" terwijl er duidelijk niets gebeurde.
  • Zoeken in documenten - "Indexeren starten?" ik klik JA, maar ook daar gebeurde niets.
  • Indexeringsopties: alles grijs, niet aan te klikken, geen indexeringslocaties genoemd en onmogelijk een locatie toe te voegen.
  • "Problemen zoeken en oplossen met Windows Search" meldt uiteindelijk "Indexeringsfunctie wordt niet uitgevoerd" met een rood kruis erachter en het advies om de buurman om hulp te vragen, want Microsoft zelf weet het ook niet...
  • Windows Search kon ik aanzetten zo vaak als ik wilde, het startte en stopte meteen daarna.

Uren gegoogled, honderden adviezen gelezen en uitgeprobeerd... Noppes nada.
Maar ik ben er uitgekomen.
Voor mij werkte dit:
  • Essentile eerste stap: Window Search service uitschakelen (niet stoppen, maar uitschakelen).
  • Computer herstarten
  • Alle bestanden wissen in C:\ProgramData\Microsoft\Search\Data\Applications\Windows
  • Alle bestanden wissen in C:\ProgramData\Microsoft\Search\Data\Temp
    (dit zijn verborgen bestanden, dus zorg ervoor dat die zichtbaar zijn gemaakt)
    (hiermee verwijder je de bestaande indexbestanden, die blijkbaar corrupt zijn geraakt)
    NB: Als Windows Search 4.0 is genstalleerd (oudere versie, als ik het goed heb), is het pad als volgt: C:\Gebruikers\Gebruikersnaam\AppData\Local\Search\Data
  • Computer herstarten
  • Start Window Search service (vertraagd starten).
  • Computer herstarten

Of die laatste herstarts echt nodig zijn weet ik niet, ik heb het gedaan met het idee baat het niet schaadt het niet.
Bron: http://www.online-tech-tips.com/computer-tips/how-to-fix-microsoft-windows-search-indexer-stopped-working-and-was-closed/

Ik las ergens een andere tip die bij mij niet werkte, maar blijkbaar andere gebruikers met hetzelfde probleem wel heeft geholpen - Windows Search service kan niet gestart worden, of liever: als je de Service start, stopt hij onmiddellijk daarna, met de melding "The Windows Search service on local computer started and then stopped. Some services stop automatically if they are not in use by other services or programs".

Verwijder alle bestanden met een .BLF en .REGTRANS-MS extensie in het pad
C:\windows\system32\config\TxR
Zie http://support.microsoft.com/kb/2484025
Ik kreeg daarbij steeds de melding dat het systeem gebruik maakte van die bestanden, zelfs met een unlockprogramma kreeg ik ze niet verwijderd, dus hoe anderen dat wel gelukt is, is mij een raadsel.

Nuttig om te weten:
Indexing Service is in Windows 7 vervangen door Windows Search Engine, die werkt niet met cisvc.exe maar met searchindexer.exe. De service heet Wsearch / Windows Search (Searchindexer.exe /embedding).
Indexing service is standaard NIET aangevinkt en dat wordt ook overal geadviseerd (NIET gebruiken - het is OUD, staat alleen nog in Windows 7 voor gebruikers die hele specifieke applicaties uit een vroeger tijdperk op hun computer draaien).

Hetzelfde geldt voor de Outlook invoegtoepassing Windows Mail Search Indexer.
Outlook -> Bestand -> Opties -> Invoegtoepassingen -> COM-invoegtoepassing “Windows Mail Search Indexer” (bestand mssphtb.dll) is uitgeschakeld. Dit is net als de indexing service een overblijfsel uit vroegere Windows-tijden, moet (en kan) niet gebruikt worden (een raadsel waarom het dan berhaupt nog is opgenomen in Outlook).

Dingen die ik al had uitgeprobeerd voordat ik deze oplossing vond:
  • Windows Updates uitvoeren (sommige updates bevatten fixes voor indexeringsproblemen)
  • Overigens: Windows Update werkte in eerste instantie ook niet (ik heb gezien dat veel mensen met dit indexeringsprobleem ook een probleem met Windows Update hebben), daarvoor heb ik een Microsoft fix gevonden.
  • Hotfix van Microsoft "http://support.microsoft.com/kb/977380"
  • Windows Search service uitschakelen, reboot, inschakelen, reboot (dat helpt soms om niet goed werkende services weer aan de gang te krijgen).
  • Inloggen met een andere user account (misschien was de gebruikersaccount corrupt)
  • Inloggen in safe mode, inloggen als superhidden administrator (cmd: net user administrator /active:yes) en alle mogelijke variaties daarop, elke keer Windows Search service in- en uitschakelen.
  • cmd: sfc /scannow (alles OK)
  • met regedit gezocht naar de volgende key, die volgens een tip ergens op het www verwijderd moest worden om de boel weer aan de gang te krijgen:
  • HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\FolderTypes\{ef87b4cb-f2ce-4785-8658-4ca6c63e38c6}
    (bestand niet op mijn computer aanwezig). Zie http://marcusoh.blogspot.nl/2010/02/search-programs-and-files-no-longer.html
enz.
enz.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan