• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

inloggen abnamro geeft problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

theunheebink

Nieuw lid
Lid geworden
24 nov 2014
Berichten
12
Waarderingsscore
0
Hallo beste mensen, Ik probeerde gisteren in te loggen op de site van mijn bank (abnamro) en kreeg de melding application/becon-plugin wordt niet ondersteund door bitdefender safepay. Browser Add-ons en plug-ins kunnen zwakke plekken bevatten.
Ik heb op mijn computer windows 8.1 en virusscanner Bitdefender antivirus plus met safepay. Mijn browser is internet explorer 11. Ik kon voorheen altijd zonder problemen inloggen en nu krijg ik deze melding. Wie kent dit probleem ligt dit aan Bitdefender of aan abnamro.
Gr. Bart
 
Ik gebruik Kaspersky Pure 3 en met safebankieren heb ik die melding nog niet ontvangen.
Die melding betreft overigens een javascriptmelding.


Download
522adc2487fb5-SecurityCheck_cannednieuw.jpg
Security Check
Downloadlokatie: Dit programma absoluut naar het bureaublad downloaden of anders naar het bureaublad verplaatsen!
SecurityCheck.exe opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op SecurityCheck.exe.
  • Windows Vista, Windows 7 en Windows 8 rechtsklik op SecurityCheck.exe en kies "Als Administrator uitvoeren".
  • Let op de instrukties in het zwarte venster.
  • Een Kladblok document genaamd checkup.txt dient automatisch open te gaan; sluit dit document via opslaan op het bureaublad.
  • Indien een van je veiligheidstools rapporteert, dat DIG.EXE het internet op wil, sta dit dan toe.
Post de inhoud van checkup.txt in jouw volgende post

Alternatieve downloadlink: http://www.bleepingcomputer.com/download/securitycheck/
 
Hallo Ik heb het zelfde probleem , de bank al gebeld zegt ligt bij bitdefender.
Bitdefender mail gestuurd nog niks gehoord.
Groet Humpie
 
Indien ik met FireFox in wil loggen dien ik eerst via het "legoblokje" naast het adres toestemming te geven om de pagina te mogen gebruiken, is dit net zoiets?
 
Ik gebruik google chrome als browers , nooit een melding met inloggen van de bank gehad al ik door verwezen werd naar bidefender safepay,
Sind een paar dagen krijg ik deze melding ??

Groet Humpie
 
@ theunheebink: Ben even voor jou wat aan het zoeken geweest. ABN AMRO legt de schuld bij Bitdefender:
vrijdag 5 sep 2014, 19:40

Geachte mevrouw xxxxxx,

Ik begrijp dat het vervelend is dat u op dit moment geen bankzaken kunt doen. Ik ben het met u eens dat een goed antivirusprogramma geen overbodige luxe is. Helaas is het zo dat juist Bitdefender ervoor zorgt dat onze website niet goed functioneert. Wij kunnen hier geen technische ondersteuning op bieden, hiervoor zou u echt contact met Bitdefender op moeten nemen.

ABN AMRO biedt zelf geen antivirusprogramma's aan, u mag zelf kiezen van welk programma u gebruik wil maken.

Met vriendelijke groet,
ABN AMRO Webcare
Mw. L. Verbruggen
Bron: http://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/vadetail/virusscan-en-bankzaken/


Bitdefender Safepay kan blijkbaar niet overweg met de Becon plugin van ABN AMRO.

Om in te loggen op de website van ABN AMRO gebruik jij een e.dentifier. Daar zijn verschillende soorten van. Er is er een die lijkt op de Random Reader van de Rabobank, maar jij hebt waarschijnlijk een moderner exemplaar: de e.dentifier2, die je via een USB-kabel met de pc kunt verbinden: https://www.abnamro.nl/nl/privatebanking/betalen/edentifier/index.html

Om die e.dentifier2 op die manier te kunnen gebruiken moet je er software voor installeren. En dat zul jij al gedaan hebben. Tijdens de installatie van die software worden er plugins in de browsers genstalleerd. Dat zal die Becon plugin zijn, waar Bitdefender Safepay niet (meer) mee overweg kan.

Wat je kunt proberen is eerst de software voor de e.dentifier verwijderen via Configuratiescherm > Programma's en onderdelen.
Daarna de computer opnieuw opstarten en dan de software opnieuw downloaden en installeren. Gebruik voor de instructies over het downloaden en installeren deze pagina van ABN AMRO: https://www.abnamro.nl/nl/prive/betalen/edentifier/software-windows.html. Op die pagina staat in Stap 2 ook de downloadlink.
Dat zou kunnen helpen wanneer de software voor de e.dentifier2 intussen vernieuwd is, zodat Bitdefender Safepay voortaan wel met de Becon plugin overweg kan.

Helpt het opnieuw installeren van de software voor de e.dentifier2 niet? Protesteert Bitdefender Safepay nog steeds en wil je toch gebruik blijven maken van Bitdefender Safepay? Dan is er nog een mogelijkheid. Verwijder de software voor de e.dentifier2 en installeer die niet opnieuw!

Berg die USB-kabel van de e.dentifier dan maar ver weg en ga de e.dentifier gebruiken zonder USB-kabel. Dan heb je die software namelijk niet nodig: https://www.abnamro.nl/nl/prive/betalen/edentifier/inloggen.html
----------------------
Wat je ook nog kunt doen is contact opnemen met de support-afdeling van Bitdefender en je probleem aan hun voorleggen. Ga naar deze website: http://www.bitdefender.nl/support/consumer.html. Scrol helemaal omlaag op die pagina en klik op "Open een e-mailticket".
Maar dat schijnt Humpie al gedaan te hebben. En die kreeg geen reactie...
 
Als je een snelkoppeling hebt gemaakt voor ABN AMRO dan ligt het waarschijnlijk daaraan, als je google gebruikt zou het moeten kunnen.
tenminste dat is mij verteld door iemand van de bank.
 
Bedankt voor info ,ik gebruik de e.dentifer 2 zonder usb , en heb geen sofware geinstalleerd.
Ondertussen heeft bidefender gereageerd of ik de link wil op sturen die ik gebruik in safepay.
en de melding die ik krijg als ik inwil loggen.
Als ik wat meer weet van bitdefender meld ik het.
 
Even een update van bitdefnder safepay , ik kreeg van een mail terug met het antwoord update java en Adobe flash via bitdefender safepay .
gedaan moest safepay weer opnieuw opstarten. Maar ook dit werkt niet kreeg weer de zelfde melding, toen hadden ze een tool gestuurd die ik moest uitvoeren , gedaan en dan de (supporttool log) die hier uitkwam weer terug mailen 27-11.
Tot heden nog niks gehoord .
Wordt vervolgt,
Groet Marja :wacko:
 
Vertel eens welke browser jij gebruikt voor Bitdefenders Safepay.
 
Raar.

Download
522adc2487fb5-SecurityCheck_cannednieuw.jpg
Security Check
Downloadlokatie: Dit programma absoluut naar het bureaublad downloaden of anders naar het bureaublad verplaatsen!
SecurityCheck.exe opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op SecurityCheck.exe.
  • Windows Vista, Windows 7 en Windows 8 rechtsklik op SecurityCheck.exe en kies "Als Administrator uitvoeren".
  • Let op de instrukties in het zwarte venster.
  • Een Kladblok document genaamd checkup.txt dient automatisch open te gaan; sluit dit document via opslaan op het bureaublad.
  • Indien een van je veiligheidstools rapporteert, dat DIG.EXE het internet op wil, sta dit dan toe.
Post de inhoud van checkup.txt in jouw volgende post

Alternatieve downloadlink: http://www.bleepingcomputer.com/download/securitycheck/
 
Results of screen317's Security Check version 0.99.91
x64 (UAC is enabled)
Internet Explorer 11
``````````````Antivirus/Firewall Check:``````````````
Windows Firewall Disabled!
Bitdefender Antivirus
Windows Defender
Antivirus up to date!
`````````Anti-malware/Other Utilities Check:`````````
Java 7 Update 71
Java 8 Update 25
Adobe Flash Player 15.0.0.239
Adobe Reader XI
Google Chrome (39.0.2171.65)
Google Chrome (39.0.2171.71)
````````Process Check: objlist.exe by Laurent````````
Malwarebytes Anti-Malware mbamservice.exe
Malwarebytes Anti-Malware mbam.exe
Malwarebytes Anti-Malware mbamscheduler.exe
Bitdefender Bitdefender vsserv.exe
Bitdefender Bitdefender updatesrv.exe
Bitdefender Bitdefender SafeBox safeboxservice.exe
Bitdefender Bitdefender bdagent.exe
Bitdefender Bitdefender pmbxag.exe
Bitdefender Bitdefender antispam32 bdapppassmgr.exe
Firetrust MailWasher MailWasherPro.exe
`````````````````System Health check`````````````````
Total Fragmentation on Drive C: %
````````````````````End of Log``````````````````````
 
Ten eerste, hou altijd n Java in jouw Windows en dan altijd de nieuwste versie!

Verwijder nu dus eerst Java 7 Update 71; belangrijk - daarna jouw computer eerst opnieuw opstarten, zodat de aktieve delen van die Java daardoor ook verwijderd worden!


De Google updater is slordig geweest
Download
5287c19f42019-OldChromeRemover-web.png
OldChromeRemover

OldChromeRemover-0.5.exe opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op OldChromeRemover-0.5.exe.
  • Windows Vista, Windows 7 en Windows 8: via rechtsklik op OldChromeRemover-0.5.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".

OldChromeRemover is een simpel opdrachtpromptprogramma ("zwart scherm"), dat onderzoekt of er nog achtergebleven versies van Google Chrome aanwezig zijn,
welke dus niet zijn opgeruimd door de Google update.
Dit "Consoleprogramma" zal snel alles verwijderen, behalve de nieuwste versie van Chrome, waardoor er weer ruimte wordt vrijgegeven op de harddisk.

Ook controleert het tool op aanwezige "Canary builds" van Chrome en verwijdert deze ook.


Gebruik jij Windows 7 of Windows 8?
 
Ten eerste, hou altijd n Java in jouw Windows en dan altijd de nieuwste versie!

Verwijder nu dus eerst Java 7 Update 71; belangrijk - daarna jouw computer eerst opnieuw opstarten, zodat de aktieve delen van die Java daardoor ook verwijderd worden!


De Google updater is slordig geweest
Download
5287c19f42019-OldChromeRemover-web.png
OldChromeRemover

OldChromeRemover-0.5.exe opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op OldChromeRemover-0.5.exe.
  • Windows Vista, Windows 7 en Windows 8: via rechtsklik op OldChromeRemover-0.5.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".

OldChromeRemover is een simpel opdrachtpromptprogramma ("zwart scherm"), dat onderzoekt of er nog achtergebleven versies van Google Chrome aanwezig zijn,
welke dus niet zijn opgeruimd door de Google update.
Dit "Consoleprogramma" zal snel alles verwijderen, behalve de nieuwste versie van Chrome, waardoor er weer ruimte wordt vrijgegeven op de harddisk.

Ook controleert het tool op aanwezige "Canary builds" van Chrome en verwijdert deze ook.


Gebruik jij Windows 7 of Windows 8?

Ik gebruik windows 8.1.

---------- Bericht toegevoegd op 14:35 ---------- Vorige bericht was op 09:14 ----------

ik krijg oldchromeremover niet gedownload.

---------- Bericht toegevoegd op 14:46 ---------- Vorige bericht was op 14:35 ----------

Sorry het was even zoeken maar ik heb oldchromeremover gedownload.

---------- Bericht toegevoegd op 14:56 ---------- Vorige bericht was op 14:46 ----------

Results of screen317's Security Check version 0.99.91
x64 (UAC is enabled)
Internet Explorer 11
``````````````Antivirus/Firewall Check:``````````````
Windows Firewall Disabled!
Bitdefender Antivirus
Windows Defender
Antivirus up to date!
`````````Anti-malware/Other Utilities Check:`````````
Java 8 Update 25
Java version 32-bit out of Date!
Adobe Flash Player 15.0.0.239
Adobe Reader XI
Google Chrome (39.0.2171.71)
````````Process Check: objlist.exe by Laurent````````
Malwarebytes Anti-Malware mbamservice.exe
Malwarebytes Anti-Malware mbam.exe
Malwarebytes Anti-Malware mbamscheduler.exe
Bitdefender Bitdefender vsserv.exe
Bitdefender Bitdefender updatesrv.exe
Bitdefender Bitdefender SafeBox safeboxservice.exe
Bitdefender Bitdefender bdagent.exe
Bitdefender Bitdefender pmbxag.exe
Bitdefender Bitdefender antispam32 bdapppassmgr.exe
Bitdefender Bitdefender antispam32 OBKAgent.exe
Firetrust MailWasher MailWasherPro.exe
`````````````````System Health check`````````````````
Total Fragmentation on Drive C: %
````````````````````End of Log``````````````````````

Groet Humpie
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan