• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Inloggen zonder Microsoft account

Post number 14 has been selected as best answered.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Maar iets is mij onduidelijk, je had toch al een lopende PC en Windows, of heb je een herinstallatie gedaan ? Wat is het probleem om nu toch voor één keer via de MS account binnen te gaan en dan die account in een lokale om te zetten ?
Zeker geen probleem! Ik wou alleen ff zeker weten dat dat de enige manier is. Want eigenlijk wil ik helemaal niet meer daar inloggen. Hatelijk gedoe, stomme microsoft controle eikels [mag je dat hier zeggen trouwens?]
Ik was altijd heel content met Windows XP. Had voor mij nooit meer anders hoeven zijn 😇

Je kunt onder accounts een lokaal account aanmaken. Dit heb ik ook gedaan.

Microsoft-accounts kunnen achteraf altijd nog naar een lokaal account omgezet worden (via Instellingen > Accounts > Uw info, link In plaats daarvan aanmelden met een lokaal account), en omgekeerd kunnen lokale accounts ook altijd weer worden omgezet naar een Microsoft-account (link In plaats daarvan aanmelden met een Microsoft-account). Extra gebruikersaccounts kunnen worden toegevoegd via Instellingen > Accounts > Andere gebruikers, knop Account toevoegen. De optie voor een lokaal account is verstopt achter de link Ik beschik niet over de aanmeldgegevens van deze persoon, link Gebruiker zonder Microsoft-account toevoegen.

Hier vind je meer informatie.
Uiteindelijk toch weer ingelogd, en dit was 'm, thanks Aarie25 (y)

Dat shift+F10 werkt op deze laptop helemaal niet... is dat ook gek?
Nee, het zijn opdrachten voor in de schermen tijdens installatie (opdrachtprompt), en ik wilde checken of ze bij dat inlogscherm misschien ook iets deden 😊

Fijn dat het dan toch zo is opgelost!

Leuk trucje voor wanneer er tijdens Windows 11 setup een Microsoft account opgedrongen wordt; login met a@a.com en een wachtwoord naar keuze, je krijgt een error en kunt gelijk een lokale gebruiker aanmaken. Ik doe het dagelijks en het werkt in 100% van de gevallen.

@PatrickFixitall

Het is volgens de forum regels niet wenselijk om te reageren op topics ouder dan twee weken.
Aangezien dit een goede tip is, laat ik het staan.
Maar kijk wel even naar de datum van een laatste bericht, want jij reageert ook op andere oudere topics.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan