• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Installatie loopt vast na herstart PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Alcador

Nieuw lid
Lid geworden
7 okt 2010
Waarderingsscore
0
Hallo,

Afgelopen week heb ik twee SSD's aangeschaft met als doel deze in raid 0 te schakelen. Aangezien ik Windows 7 alleen als update heb, wil ik eerst windows XP op de HD's installeren. Ik heb hiervoor de juiste drivers gedownload (Intel ICH9R) en de pc via het bios in de raid mode gezet (en van te voren de partitie aangemaakt via de Intel raid utility (MB is Asus Maximus Extreme). De installatie van XP gaat goed tot het moment dat XP de pc opnieuw op laat starten. Na de reboot lijkt XP opnieuw te willen gaan installeren. Als ik geen drivers laad krijg ik een BSOD. Ik kom dus niet door het installatie proces heen. Heeft iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen en hoe het op te lossen is? :eek:

Ik gebruik overigens een floppy om de raid drivers te installeren. XP herkent deze, installeert de drivers en 'ziet' vervolgens ook netjes de raid schijf. Het formatteren en kopiren van de bestanden lukt ook nog, maar na de reboot gaat het mis. Ik heb al verschillende CD's van XP gebruikt (origineel en met SP3). Ook het verwijderen van de floppy heeft geen effect, noch het opnieuw installeren van de drivers middels F6 na de reboot. Als ik volgens instructie de floppy eruit haal en niks doe krijg ik een BSOD :wall:. Hopelijk kent iemand dit probleem.

Bij voorbaat dank! :worship:

Windows XP kan je niet zomaar op SSD's installeren!

Die zal je dan eerst moeten voorformateren met of Vista of met Windows 7.

En dan nog iets - opdat de SSD's niet beschadigd worden door Windows XP, weet jij dan ook wat je allemaal moet deaktiveren in Windows XP?

Windows 7 weet meteen dat het om SSD's gaat!

Dus dat is meteen de beste optie die je kan doen!

Installeer gewoon 7 want voorgaande besturingssystemen hebben erge moeite met SSD.

Hallo,

Afgelopen week heb ik twee SSD's aangeschaft met als doel deze in raid 0 te schakelen. Aangezien ik Windows 7 alleen als update heb, wil ik eerst windows XP op de HD's installeren. Ik heb hiervoor de juiste drivers gedownload (Intel ICH9R) en de pc via het bios in de raid mode gezet (en van te voren de partitie aangemaakt via de Intel raid utility (MB is Asus Maximus Extreme). De installatie van XP gaat goed tot het moment dat XP de pc opnieuw op laat starten. Na de reboot lijkt XP opnieuw te willen gaan installeren. Als ik geen drivers laad krijg ik een BSOD. Ik kom dus niet door het installatie proces heen. Heeft iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen en hoe het op te lossen is? :eek:

Ik gebruik overigens een floppy om de raid drivers te installeren. XP herkent deze, installeert de drivers en 'ziet' vervolgens ook netjes de raid schijf. Het formatteren en kopiren van de bestanden lukt ook nog, maar na de reboot gaat het mis. Ik heb al verschillende CD's van XP gebruikt (origineel en met SP3). Ook het verwijderen van de floppy heeft geen effect, noch het opnieuw installeren van de drivers middels F6 na de reboot. Als ik volgens instructie de floppy eruit haal en niks doe krijg ik een BSOD :wall:. Hopelijk kent iemand dit probleem.

Bij voorbaat dank! :worship:

Er zijn mogelijkheden om rechtstreeks een Upgrade DVD te gebruiken.
Let wel op dat je dit alleen mag doen als je over een eerder versie van windows beschikt. Als dat zo is dan zijn deze methodes volledig legaal.
op het volgende forum worden 3 methodes besproken.

http://www.sevenforums.com/tutorials/1649-clean-install-windows-7-a.html

succes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan