• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Installatie probleem Logitech g29

Status
Niet open voor verdere reacties.

guppy

Gevestigd lid
Lid geworden
9 feb 2012
Berichten
203
Waarderingsscore
0
Hallo allemaal,

Ik heb pas een racestuur Logitech G29 aangeschaft 2de hands. Maar nu wil het met de installatie niet lukken. Hij installeert Gewoon automatische een driver in windows als ik hem aansluit op de pc. Ook is het programma g hub geinstalleert. Maar als ik het programma opstart vind hij het stuur niet. iemand hier een oplossing voor?

Alvast bedankt!
 
Hallo,

Werkt het stuur 100%, want hij is tweede hands, dus getest voor aanschaf?
Alle kabels werken goed? Aangesloten zoals in de handleiding? (kan niet missen, maar toch)
Welke driver is er door Windows er opgezet?

Heb jij de laatste update van de g hub erop staan? -> Laatste update: 2022-09-21

Ook de Logitech Gaming software erop staan? Last Update: 2022-05-25
 
Nu werkt het stuur wel. Met de Logitech Gaming software. Dat wist ik niet dat je die nodig had.
Ik heb alleen niet de nieuwste software geïnstalleerd wamt die werkt niet goed.
Het enige is nog dat als ik een spel opstart dan flippert het menu wel eens. dit komt door mijn stuur.
Weet iemand wat daar het probleem van kan zijn?

Bedankt voor de reactie Aarie!
 
Niet de laatste driver gebruiken is geen probleem, zeker niet als hij daar niet goed op werkt.
Maar goed om te horen dat hij nu wel werkt :)

Want bedoel jij dat het menu flippert door jou stuur?
Doet hij dit niet als het stuur nog uit staat of niet aangesloten is?
 
Als ik bijv Needs For Speed Underground op start dan gaat menu flipperen. Dus bijv naar beneden scrollen maar dan heel snel.
Dit gebeurt alleen als het stuur is aangesloten en van stroom voorzien.
Ik zag ook dat g hun niet werkt. Maar de Logitech Gaming Software wel. Maar ik heb gezien dat je g hun in Administrator modus modus moet starten. Klopt dit? Ik zag het in een you tube filmpje.
 
Blijft er misschien een knop hangen?

G hub opstarten als administrator zou goed kunnen, ik gebruik geen stuur. Maar je kunt het zeker eens proberen.
 
Ik denk dat ik het probleem gevonden heb. Ik heb het racestuur op een andere pc geïnstalleerd en ne werkt alles wel. Deze pc is een stuk nieuwer dan de andere. Het lijkt er op dat het racestuur niet goed samen werkt met de oudere usb poorten waardoor het programma het stuur niet goed ziet. wel een beetje raar trouwens als dat zo is want er zit wel usb 3.0 op.
 
Wat je nog zou kunnen proberen is in apparaatbeheer de betreffende usb poort daar te verwijderen en de computer te herstarten.
Soms wil een stuurprogramma wel eens niet goed werken. Dan sluit je dat probleem tenminste uit
 
Inmiddels heb ik alle stuurprogramma's van de usb poorten verwijdert, maar ook dat helpt niet.
en ik heb ook nog wat filmpjes op YouTube opgezocht maar daar zit ook niks tussen wat helpt.
Maar ik heb vaker een probleem gehad in w10. Mijn microfoon doet het ook niet in w10 maar in w11 doet hij het wel. het zelfde net zo met mij race stuur.
 
Had jij deze video ook al gevonden?
Is wel oud, dus ik weet niet of dit al is opgelost door een update.
Maar je kunt het altijd proberen.

Je kunt altijd kijken of er fouten in jou Windows zit door het volgende te doen.
Let op de spatie tussen sfc en /

De scan gewoon laten lopen en niet onderbreken, ook al blijft hij lang hangen op een bepaalde %
Aan het eind kun je zien of er fouten zijn gevonden en herstelt.

- Open het start menu en typ "cmd"
- Klik het zoekresultaat cmd (command prompt) met rechts aan en kies uitvoeren als administrator
- Bevestig de prompt met ja
- Typ daarna sfc /scannow en druk op enter
- Laat ook deze scan lopen en controleer of er fouten worden gevonden
- Voer de scan bij niet herstelde fouten opnieuw uit met sfc /scannow

Worden er fouten gevonden doe dan een scan met de volgende regels 1 voor 1.
Herstart de computer na de laatste scan.
DISM /Online /Cleanup-Image /CheckHealth
DISM /Online /Cleanup-Image /ScanHealth
DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth
 
Ik heb de video bekeken en uitgevoerd. Ik had hem nog niet gezien.
Ook heb ik de scans uitgevoerd. Daar is ook niks uitgekomen.
Dus daar is niks veranderd
Zijn er nog andere opties?
Anders zou ik nog Windows 11 er opzetten. Dat kan deze pc draaien. dan zit ik alleen met de tpm maar dat is te omzeilen.
 
Ik zo snel niet iets anders weten.

Als je Windows 11 erop zet bestaat er een kans dat jij geen updates krijgt. Maar misschien dat daar weer een trucje voor is. Zijn hier meer mensen met een niet ondersteunde Windows 11.
 
@Aarie25 Voor update zal wel een oplossing zijn. En alles is te vinden op het internet. Ik heb al veel werkend gekregen op deze manier. Verschillende besturings systemen, Games die niet meer werkten ook hele oude, Enz enz... YouTube is daar een goede hulp bij.

@henryschippers Met Rufus zou dat goed kunnen, maar er zijn meer tools voor om dit te doen.
Daar staan ook filmpjes van op het internet. Kijk maar eens naar het tech time kanaal.
Ik ga het zeker proberen om windows 11 er op te installeren. Maar dat kan wel kerstvakantie worden.
Ik moet eerst de zooi eens opruimen en opslaan op een externe hd.

Het probleem is dat het stuur soms helemaal niet gezien word. Ook in de software van Logitech niet. Soms ziet Logitech gaming software hem wel maar dan ziet g hub hem weer niet. En dan opeens ziet Logitech gaming software hem weer niet. En dat terwijl er wel een driver geïnstalleerd Wordt voor het racestuur.
 
Het probleem is dat het stuur soms helemaal niet gezien word. Ook in de software van Logitech niet. Soms ziet Logitech gaming software hem wel maar dan ziet g hub hem weer niet. En dan opeens ziet Logitech gaming software hem weer niet. En dat terwijl er wel een driver geïnstalleerd Wordt voor het racestuur.
Het zal te makkelijk zijn, maar zit er niet ergens een kabel breuk, waardoor hij de ene keer wel te zien is en de andere keer niet?
Dat hij op een andere computer heeft gewerkt kan ook geluk zijn geweest.
 
Kabel breuk is het niet. Gisteren nog 4 uur farming simulator er mee gespeeld op de andere pc. niks aan het handje. Alles werkte perfect.
 
Dan is dat ook uit te sluiten.
Blijf het wel vreemd vinden dat hij de ene keer wel zichtbaar is en de andere keer weer niet.

Wat je nog zou kunnen doen voordat je Windows 11 installeert, jou probleem eens hier te plaatsen, mogelijk dat hun nog een oplossing kunnen geven.
 
Ja dat is nog een mogelijkheid. Maar er is een probleem, zo te zien moet dat in het engels en dat is bij mij matig. Begrijpen doe ik het nog wel een beetje maar een tekst in het engels schrijven gaat hem niet worden.
Verder zijn er genoeg redenen om het niet te doen.
Omdat er verschillende dingen niet werken onder windows 10
En om dat de pc ook wel eens opgeschoond mag worden want die wordt erg traag.
 
Ik gebruik voor dit soort dingen Google Translate.

Je zou eens een schone installatie kunnen overwegen.
Misschien heb je wel een virus/adware besmetting.
Dan schoon je de boel lekker op en hopelijk werkt het stuur dan wel.

Zou wel voor de zekerheid een back-up maken om belangrijke dingen veilig te stellen, voor het geval dat er iets mis gaat.
 
Google Translate is eventueel ook nog een idee idd.
Maar ik ga toch voor e schone installatie.

De dingen die ik nodig heb haal ik er eerst af voor ik de nieuwe installatie ga doen.
 
Dat heb je goed, kan ook een ander probleem in Windows zijn die de werking van het stuur in de weg zit. Hopelijk werkt het wel na een herinstallatie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan