• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost installeren wifi modem Eminent 4710

Status
Niet open voor verdere reacties.

broemies

Bekend gezicht
Lid geworden
18 aug 2017
Berichten
133
Waarderingsscore
8
Hallo iedereen. Na een middag prutsen om de eminent AC1200(4710) door m'n desktop herkend te worden, danwel om internet verbinding tot stand te brengen heb ik het opgegeven. Welke stappen moet ik nu nemen om de Wifi verbinding tussen de eminent en m'n computer voor elkaar te krijgen ?
kabelverbinding tussen de Eminent wan poort en computer kan niet missen,power led is groen, 2.4/5G led knippert groen,Wan led is groen. Verder geen brandende leds.
Dan de computer(screen) : klik ik op netwerk-en internetinstellingen dan krijg ik de 'Status' overzicht.
Vervolgens op beschikbare netwerken geklikt : krijg ik rechts onder in beeld 'onbekend netwerk 'en 'breedbandverbinding' te zien.
Op 'netwerk herstellen' aanklikken brengt mij ook niet verder.
'Adapteroptie's wijzigen 'dan ? Krijg ik een schermpje met een drietal verbindingen die mij niets zeggen als digibeet :
1. 'breedbandverbinding'die verbroken schijnt te zijn met een 'WAN Miniport (PPPOE)',
  1. 'Ethernet' met 'onbekend netwerk,Intel(R)82579LM Gigabit Network...',
  2. 'Ethernet 9' met 'Netwerk,Remote NDIS based Internet Shari…"
Tja, kom daar ook niet verder ,dan maar terug en links aanklikken, rechts aanklikken. En dat tig-keer herhalen:mad:
Wie weet raad ??
 
Hallo Broemies,

Heb jij de online wizard al gebruikt?
Handige wizard voor een eenvoudige installatie
Het installeren en instellen van de EM4710 Dual Band AC1200 Router gaat eenvoudig via de installatiewizard in de browser.

Welk modem van de provider gebruik jij?
Wil jij daar ook nog verbinding mee blijven maken?
Want het zou goed kunnen dat je die op bridgemodes moet zetten, voor dat je andere modem werkt.
 
Hallo. Bedankt voor je reactie.Op de desktop heb ik dus geen internetverbinding en een wizard op m'n desktop online installeren gaat volgens mij alleen als ik daarop internet heb.By the way, ik werk nu vanaf m'n laptop. Daarop was via netwerk instellingen eenvoudig via de zichtbare beschikbare netwerken daaruit opnieuw verbinding te maken met nieuwe wificode. Zonder de eerdere T-Mobile Huawei wifi 'ontvanger'? met T-Mobile abonnement wat is beëindigd.Daar kan ik dus geen verbinding meer mee maken.

Het nieuwe wifi modem/router is de gigabit AC router AC 1200 van Eminent. Vandaar dus dat ik een nieuwe Wifi verbinding op m'n desktop moet hebben met de zojuist aangeschafte Eminent modem.

'' bridgemodes" is ?
 
Laatst bewerkt:
Goedemorgen,

Dus als ik het goed begrijp, heeft jou laptop nu wel wifi vanaf de Eminent modem?
Is deze Eminent modem van een provider?
Heeft jou desktop wel een wifi kaart erin zitten?
Heb jij een mogelijkheid of even een lan kabel aan jou desktop te doen?

Bridgemode is een optie als je graag een router wilt gebruiken.
Zo had ik altijd een Ziggo modem en daar achter een Sitecom router, die beter beveiligd was en een stabielere wifi verbinding gaf. Dan zet de door middel van de bridgemode optie het Ziggo modem uit, zodat je alleen gebruik maakt van de Sitecom en de wifi signalen elkaar niet in de weg zitten.
 
jongens, zeer bedankt voor jullie adviezen. Om jullie in ene allemaal te beantwoorden : de laptop pakte zonder eminent en zonder adapter het wifi signaal meteen al op. Met een andere gekochte wireless dual band adapter was het wifi probleem op de desktop meteen opgelost.:idea::)
 
Goed om te horen dat het is opgelost.
 
Goed om te horen, veel plezier met je hernieuwde internetverbinding. :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan