• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Instellingen browsers kopiëren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Berend Jansen

Gewaardeerd
Lid geworden
16 dec 2013
Berichten
1.333
Waarderingsscore
45
Vanwege een onverwachte herinstallatie van Windows (zie een andere post) heb ik niet de mogelijkheid gehad om bladwijzers en wachtwoorden van Firefox, Chrome en Edge te exporteren. Ik heb nog wel de originele Windowsmappen met userdata van deze browsers.
Is het mogelijk deze te gebruiken om die in de nieuwe installaties te overschrijven?
 
Als het een HTML bestand is kun je die heel makkelijk in elke browser importeren.
 
MozBackup wordt voor Firefox nog wel eens gebruikt om een profiel over te zetten.
 
Mozbackup gaat waarschijnlijk nu niet werken.
Je kunt handmatig profielen (mappen)kopieren naar de nieuwe installatie

Mocht je toevallig ook Thunderbird gebruiken gelijk ook maar een linkje voor
 
Kan je vertellen waarom je dat denkt ?
Een paar weken geleden had hier nog iemand dezelfde vraag, en was geholpen met MozBackup.

Als je MozBackup start (je hoeft het niet te installeren, maar de .exe uitvoeren als Administrator) dan kan je kiezen voor het maken van een backup. Normaal vind het programma dan je 'nieuwe' FF map, maar je kan daar kiezen voor 'Portable', en naar een (niet actieve) profielmap browsen.

Overigens werkt de manier in de links van maestro12 ook, maar is wel wat meer werk.
 
. . . Als je MozBackup start (je hoeft het niet te installeren, maar de .exe uitvoeren als Administrator) dan kan je kiezen voor het maken van een backup.
Vergat ik: in dit geval hoef je natuurlijk geen backup te maken, maar doe je een restore, en behandel je de oude profielmap als de backup.
 
Kan je vertellen waarom je dat denkt ?
Een paar weken geleden had hier nog iemand dezelfde vraag, en was geholpen met MozBackup.

Omdat je nu geen pcv bestand hebt gemaakt met MozBackup en je dus gewoon het hele profiel moet kopiëren.
 
Ik vermoed sterk dat dat alsnog gemaakt kan worden. De oude profielmap bestaat nog, en daar kan je MozBackup via die 'Portable' optie naar toe browsen.
Maar zelf heb ik dit niet geprobeerd.
 
maak een account aan bij Mozilla is uiterst handig als je meerdere systemen hebt.
als je dan bijvoorbeeld een nieuwe bladwijzer maakt komt die ook op je andere systemen terecht
 
Ik vermoed sterk dat dat alsnog gemaakt kan worden. De oude profielmap bestaat nog, en daar kan je MozBackup via die 'Portable' optie naar toe browsen.
Maar zelf heb ik dit niet geprobeerd.

Ik heb die ook nog nooit geprobeerd, vandaar dat ik de andere mogelijkheid gaf, die werkt altijd. (maar is wel meer werk)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan