Vraag Instellingen browsers kopiëren

Berend Jansen

Gewaardeerd
Lid geworden
16 dec 2013
Waarderingsscore
17
Punten
38
Vanwege een onverwachte herinstallatie van Windows (zie een andere post) heb ik niet de mogelijkheid gehad om bladwijzers en wachtwoorden van Firefox, Chrome en Edge te exporteren. Ik heb nog wel de originele Windowsmappen met userdata van deze browsers.
Is het mogelijk deze te gebruiken om die in de nieuwe installaties te overschrijven?

Aarie25

Moderator
Forumleiding
Lid geworden
12 apr 2013
Waarderingsscore
610
Punten
113
Leeftijd
39
Als het een HTML bestand is kun je die heel makkelijk in elke browser importeren.

erikdenhouter

Vaak hier
Lid geworden
14 jun 2019
Waarderingsscore
56
Punten
28
Leeftijd
63
MozBackup wordt voor Firefox nog wel eens gebruikt om een profiel over te zetten.

maestro12

Junior lid
Lid geworden
26 mei 2020
Waarderingsscore
19
Punten
8
Mozbackup gaat waarschijnlijk nu niet werken.
Je kunt handmatig profielen (mappen)kopieren naar de nieuwe installatie

Mocht je toevallig ook Thunderbird gebruiken gelijk ook maar een linkje voor

erikdenhouter

Vaak hier
Lid geworden
14 jun 2019
Waarderingsscore
56
Punten
28
Leeftijd
63
Kan je vertellen waarom je dat denkt ?
Een paar weken geleden had hier nog iemand dezelfde vraag, en was geholpen met MozBackup.

Als je MozBackup start (je hoeft het niet te installeren, maar de .exe uitvoeren als Administrator) dan kan je kiezen voor het maken van een backup. Normaal vind het programma dan je 'nieuwe' FF map, maar je kan daar kiezen voor 'Portable', en naar een (niet actieve) profielmap browsen.

Overigens werkt de manier in de links van maestro12 ook, maar is wel wat meer werk.

erikdenhouter

Vaak hier
Lid geworden
14 jun 2019
Waarderingsscore
56
Punten
28
Leeftijd
63
. . . Als je MozBackup start (je hoeft het niet te installeren, maar de .exe uitvoeren als Administrator) dan kan je kiezen voor het maken van een backup.
Vergat ik: in dit geval hoef je natuurlijk geen backup te maken, maar doe je een restore, en behandel je de oude profielmap als de backup.

maestro12

Junior lid
Lid geworden
26 mei 2020
Waarderingsscore
19
Punten
8
Kan je vertellen waarom je dat denkt ?
Een paar weken geleden had hier nog iemand dezelfde vraag, en was geholpen met MozBackup.
Omdat je nu geen pcv bestand hebt gemaakt met MozBackup en je dus gewoon het hele profiel moet kopiëren.

erikdenhouter

Vaak hier
Lid geworden
14 jun 2019
Waarderingsscore
56
Punten
28
Leeftijd
63
Ik vermoed sterk dat dat alsnog gemaakt kan worden. De oude profielmap bestaat nog, en daar kan je MozBackup via die 'Portable' optie naar toe browsen.
Maar zelf heb ik dit niet geprobeerd.

boertje125

Gewaardeerd
Lid geworden
19 jul 2005
Waarderingsscore
30
Punten
48
Leeftijd
50
maak een account aan bij Mozilla is uiterst handig als je meerdere systemen hebt.
als je dan bijvoorbeeld een nieuwe bladwijzer maakt komt die ook op je andere systemen terecht

maestro12

Junior lid
Lid geworden
26 mei 2020
Waarderingsscore
19
Punten
8
Ik vermoed sterk dat dat alsnog gemaakt kan worden. De oude profielmap bestaat nog, en daar kan je MozBackup via die 'Portable' optie naar toe browsen.
Maar zelf heb ik dit niet geprobeerd.
Ik heb die ook nog nooit geprobeerd, vandaar dat ik de andere mogelijkheid gaf, die werkt altijd. (maar is wel meer werk)

Nieuwste berichten

Bovenaan Onderaan