• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Instellingen LG 27GN880-B

Berend Jansen

Gewaardeerd
Lid geworden
16 dec 2013
Waarderingsscore
51
Ik gebruik al enige tijd bij mijn nieuwe pc een LG 27GN880-B. In bruikleen van mijn schoonzoon, dus dat scheelde me de aanschaf.
Ik kan helaas de monitor niet instellen. Alleen in de Game Mode zijn er wat presets, maar voor de rest kan ik bij Picture Adjust alleen het contrast aanpassen:

monitor.jpg

Ik heb in de loop der jaren veel monitoren gehad en deze konden allemaal naar wens worden aangepast. Waarom kan dat bij de (dure) monitor niet?

Dit al eens geprobeerd: KLIK HIER voor download software en drivers voor finetuning vanuit Windows.
En hier de handleiding: KLIK HIER.

Laatst bewerkt:
Dit staat in de gebruiksaanwijzing, maar of dat toepasbaar is weet ik niet, het menu ziet er grafisch anders uit:

"OSD Lock (OSD-vergrendeling)
Via deze functie worden de configuratie en aanpassing van menu's uitgeschakeld.
On (Aan) Hiermee wordt OSD Lock (OSD-vergrendeling) ingeschakeld.
Off (Uit) Hiermee wordt OSD Lock (OSD-vergrendeling) uitgeschakeld.

OPMERKING
• Alle functies zijn uitgeschakeld, behalve Brightness (Helderheid), Contrast in Picture Adjust (Beeld aanpassen),
Input (Ingang), OSD Lock (OSD-vergrendeling) en Information (Informatie) in General (Algemeen)"

Daar staat alleen wel dat ook contrast dan nog zou werken.

Zelf doe ik zo weinig mogelijk met instellingen op de monitor, behalve helderheid. De rest doe ik via het Nvidia configuratiescherm. Op twee plaatsen tegelijk dezelfde instellingen bedienen maakt het allemaal erg moeilijk en vooral moeilijk reproduceerbaar.

HDR uitschakelen zorgde er voor dat alle instellingen (weer) bereikbaar zijn. Hoe simpel kan het zijn
Nu stoeien met de instellingen...

High Dynamic Range dus. Zeker een beschermde soort of zo.

Interessant!

Sinds 2020 heb ik een Samsung monitor waar ik nog nooit iets heb ingesteld. Ik wist helemaal niet dat dit kan.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan