• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies intel optane

Status
Niet open voor verdere reacties.

artstudiog

pc-aholic
Lid geworden
10 jul 2012
Berichten
2.967
Waarderingsscore
258
Heeft er hier al iemand ervaring met het nieuwe intel Optane Memory M.2 ? En zo ja, hoe werkt het en kan dit in combinatie met een andere M.2 (vb de Samsung 960)? Ik heb al eens nagekeken en mijn moederbord de MSI B250 pc mate ondersteunt zo'n optane memory. Ik kwam deze setting tegen in het bios, vandaar dat ik op zoek ga.
 
Versnel je systeem met de Intel Optane Memory. Samen met een 7de generatie Intel Core processor en een Intel 200 series chipset krijgt jouw SATA opslag alle snelheid van een high-end PCIe SSD. Veel gebruikte bestanden worden op de Optane Memory geplaatst, zodat deze sneller zullen starten.
De Optane Memory van Intel heeft een opslagcapaciteit van 32 GB. Deze SSD heeft een leessnelheid van 1350 MB/sec en een schrijfsnelheid van 290 MB/sec. De SSD is voorzien van een M.2 interface.

BRON
 
Ik was enkel eens benieuwd wat dit was en zo ook gelijk delen op het forum voor anderen met dezelfde vraag. Ik heb zelf een i7-7700K-4200MHz processor op een MSI B250 PC Mate moederbord met een M.2 Samsung 960 Evo: na alle leesvoer te hebben doorgenomen, denk ik dat mijn huidige systeem sneller is ZONDER dan met zo'n extra (lees: dure) M.2 Optane Memory module. In combinatie met een klassieke HDD blijkt daar wel serieus wat snelheidswinst op te zitten. Maar dan wel minimum op een B250 moederbord met minimum een Kaby Lake processor (7de generatie) of later. Ik vraag mij dan wel af, wie nu nog een nieuwe generatie pc koopt met een klassieke HDD als operating system?
 
Optane Memory is juist bedoeld voor gebruik met een standaard HD.

Vergelijk het met de Seagate HD's voor notebooks met 8GB SSD gedeelte geïntegreerd in de controler.
 
Niets voor mij dus maar wel een wijsheid rijker ;-)
 
Ben het voor een deel met LP eens, die paar seconden maken ook echt niet uit. Maar Lange Pier, Je moet dit forum ook zien als een open plek om je mening te geven en van gedachten te wisselen met anderen. Informatievergaring kan ook nog altijd een doel zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan